Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2012, 00:09
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja autotohtori Näytä viesti
Vittumaisen painava tuo vaihdelaatikko jos jää alle
Onneks täällä korvessa ei kukaan oo kuulemassa kuolinrääkäsyjä

Mä tossa mietiskelin, että sen sijaan, että toi nostopalkki tuettais auton ulkopuolelta, vois sen koko härdellin tukea auton sisältä auton lattiaan. Penkit ja ratti helvettiin niin tulee sopivasti tilanpuutetta / voi yrittää pultata vaikka penkkien pultinreikiin jos meinaa usko loppua paikallapysymisen kanssa kesken. Ja askin välittömän läheisyyteen armoton parrukasa ettei paketti lojahda lattialle ja halkaise mun hienoa betonilattiaa. Ja autoa tunkataan vasta sitten, kun aski on lattialla. Tai eihän se oikeastaan olisi edes pakollista välttämättä, liu'uttaa askia sivummalle ja pilaa uuden kytkimen ja silmälaakerin paikalleen. Sit vaan kaikki käänteisessä järjestyksessä ja elefantti jääkaappiin. Projektin alottamis- ja valmistumisaikataulut mitoitetaan Areva-tyylillä, eli hyvää tulee selvästikkin.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2012, 21:09
Hirvonen Hirvonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.01.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 147
Perusasetus

diiselit öljytilaan


elikkäpäs saako hj-61 ite vaihettuu syöttöpumpun ja moottorin välisen kalvon vai täytyykö viedä diesel huoltoon kun tuppaa tuo diiseli änkeemään tuonne moottorin öljytilaan... siirtopumppu jo vaidettu mutta ei auttanut
__________________
Volvo TGB 20
Toyota HJ 61
MB Sprinter 311 CDI

Löytökylän Offroad ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2012, 14:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ktmexc520 Näytä viesti
elikkäpäs saako hj-61 ite vaihettuu syöttöpumpun ja moottorin välisen kalvon vai täytyykö viedä diesel huoltoon kun tuppaa tuo diiseli änkeemään tuonne moottorin öljytilaan... siirtopumppu jo vaidettu mutta ei auttanut
Eipä siellä taida mitään kalvoa olla; pumpun alaosassa moottoriöljy, joka valuu tuon päätylaakerin läpi takaisin koneeseen.
-> nyt vaikuttas olevan asiaa dsl korjaamolle? itse ei oikein kannata tuota pumppua purkaa tuolta dsl puolelta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2012, 08:48
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Mä tossa mietiskelin, että sen sijaan, että toi nostopalkki tuettais auton ulkopuolelta, vois sen koko härdellin tukea auton sisältä auton lattiaan.
Ei sillä tukemisella ole muuta väliä, kuin että jollain tapaa pystyt liikuttamaan vaihteistoa auton pituussuunnassa ja ehkä vähän sivuttainkin. Jos pulttaat poikittaisen parrun johonkin kiinni, niin ei ole järin helppoa säätää vaihteiston kulmaa/asentoa sopivaksi, jotta akseli menis kytkimeen nätisti. Eikös siinä kuitenkin käy niin, että sulla on parrun ja vaihteiston välissä oleva liina/ketju tms. joko liian tiukalla (vaihteisto ei yllä paikoilleen) tai löysällä (vaihteisto on liian matalalla). On meinaan todella tarkka siitä asennosta. Paras olisi jos sitä parrua tai parrun tukia saisi liu'utettua kevyellä voimalla pituussuunnassa ja miksei vähän poikittainkin.

Ei teillä ole konevuokraamoa tai jotain harrastajaa kylillä, josta/jolta sais lainattua kolmijalkanosturia muutamalla eurolla?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2012, 09:26
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ei teillä ole konevuokraamoa tai jotain harrastajaa kylillä, josta/jolta sais lainattua kolmijalkanosturia muutamalla eurolla?
Todennäköisesti vaihteiston paino itsessään pitää kyllä ton rakennelman aika hyvin paikallaan. Norsua ei ainakaan kavereilta eikä edes niiden kavereilta tunnu löytyvän. Kaverilta sain lainaan pari pylpyrää ja vaijeritaljan, mutta sillä taas ei pysty laskemaan kovinkaan hallitusti, vaikka nostoon saa varmaan riittävästi tarkkuutta, jos jaksaa viritellä noita pylpyröitä väliin. 200-250 eurolla tosin sais kyllä sen norsun itelle ja sit sitä olis kaikki lainaamassa
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2012, 19:07
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Todennäköisesti vaihteiston paino itsessään pitää kyllä ton rakennelman aika hyvin paikallaan. Norsua ei ainakaan kavereilta eikä edes niiden kavereilta tunnu löytyvän. Kaverilta sain lainaan pari pylpyrää ja vaijeritaljan, mutta sillä taas ei pysty laskemaan kovinkaan hallitusti, vaikka nostoon saa varmaan riittävästi tarkkuutta, jos jaksaa viritellä noita pylpyröitä väliin. 200-250 eurolla tosin sais kyllä sen norsun itelle ja sit sitä olis kaikki lainaamassa


Ite just yx viikonlopu vaihdoin kytkimen hj:hin
Apuvälineinä kaksi pullotunkkia ja kaksi liinaa
ja kone kannattaa tukea, mä tuin koneen suoraan ö-pohjasta tunkilla ni sai nostettua/laskettua laatikon asennuksen aikana. mä mietin alux tota lankkua ikkunoista sisään mut ois sotkenu mun hienon ratin ni päätin laittaa ihan vaan liinan ikkunoista ulos ja oven ali takas sisään.. ku oli liina kireellä ni kardaanit ym jutut irti ja laatiko roikku liinan varassa, sit vaan hitaasti liinaa löäysäämällä alas ja vanha kykä pois, uus tilalle ja sit pääskin jo nostelemaan laatikkoa takas..pikku liina laatikkoon taakse kiinni sieltä rungon päältä ja kiristämällä ylös sama tapa etupäälle ainoo et liina on siinä jo valmiina sit tunkilla avustaen liinaa löäysälle ja kiristys ja tunkin paikan vaihto ja sama uudestaan,, toki varmaan muillakin on ideoita helpottamaan mutt tän tein yksin ja tälleen ja ihan hyvin onnistu ainoa missä tarvi toista oli se ku laatikko oli tarpeeksi ylhänä ni se piti saada lähemmäs konetta et sen sai kiinni ihan hyvin onnistu kämäsillä työkaluilla yksin ja ensimmäistä kertaa nii ja vielä ulkona soramaalla
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.11.2012, 14:22
Hirvonen Hirvonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.01.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 147
Perusasetus

ei tule enää


aikaisemmin kyselin hj:ssa olevasta viasta diesel menee öljytilaan... vika poistui syöttöpumpun vaihtamisen myötä
__________________
Volvo TGB 20
Toyota HJ 61
MB Sprinter 311 CDI

Löytökylän Offroad ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.11.2012, 19:15
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mikäs nyt on tossa hojo 61 joka seissy elokuusta. täräytin tulille ja ajoin pesulla ja pesin 20min. ajoin takas tallille ja sammutin muttei sammu enää avaimesta? enkä siis pessy konetta tms.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.11.2012, 19:54
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Saako se sammutussolenoidi alipainetta?
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:32 (GMT +2).