Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2012, 23:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minä kokeilisin seuraavasti:


-Uudet öljyt, vaikka ralliformulat, maksaa muutaman kympin, mutta jos haluaa säästää, niin vaikkapa jotkin halvemmat, ehkä jopa pesevät 15w40 dsl öljyt?
ja uusi suodatin!

tuleehan terveen näköistä kipinää?

-Kaasarit pöydälle, ja puhdistukseen! (siis tuotahan yritettiin uudella bensalla ja pumppu päällä käyntiin? siis enimmät paskat suodattimen ja kaasareiden välistä kaasareissa? ja kaasarit paikoilleen ja uusi bensan suodatin paikoilleen.

-tulpat pois, rattilukko irti tms tavalla auto käynti/ajokuntoon, ja sitten otetaan sytytysvirran sulake pois, ja startataan niin monta kertaa esim. 5 sekunnin startteja 5 sekunnin tauolla, että öljynpainevalo sammuu, ja ohc? koneen yläkerrassa näkyy tuoretta öljyä.
Kun alkaa haista bensa, niin myös bensapumpun sulake pois, jos öljyt eivät ensin ehtineet jakopäähän.
Lopuksi 2-4 5 sekunnin starttia ilman bensapumppua, uudet tulpat ja käyntiin (siis jo startatessa bensapumpulle sähköä)

ja sitten varaovaista ajoa ensimmäiset kymmenet kilometrit, ja uudet öljyt ja suodatin ja hanaa?

p.s onko alkuperäinen rs2000? oli muistaakseni eri, kuin granadan pienin kone? jos uniikki, niin hannattaa pikkasen miettiä, mutta jos taunuksen pata, niin hanaa vaaan....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2012, 00:20
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
-Uudet öljyt, vaikka ralliformulat, maksaa muutaman kympin, mutta jos haluaa säästää, niin vaikkapa jotkin halvemmat, ehkä jopa pesevät 15w40 dsl öljyt?
ja uusi suodatin!

tuleehan terveen näköistä kipinää?

-Kaasarit pöydälle, ja puhdistukseen! (siis tuotahan yritettiin uudella bensalla ja pumppu päällä käyntiin? siis enimmät paskat suodattimen ja kaasareiden välistä kaasareissa? ja kaasarit paikoilleen ja uusi bensan suodatin paikoilleen.

-tulpat pois, rattilukko irti tms tavalla auto käynti/ajokuntoon, ja sitten otetaan sytytysvirran sulake pois, ja startataan niin monta kertaa esim. 5 sekunnin startteja 5 sekunnin tauolla, että öljynpainevalo sammuu, ja ohc? koneen yläkerrassa näkyy tuoretta öljyä.
Kun alkaa haista bensa, niin myös bensapumpun sulake pois, jos öljyt eivät ensin ehtineet jakopäähän.
Lopuksi 2-4 5 sekunnin starttia ilman bensapumppua, uudet tulpat ja käyntiin (siis jo startatessa bensapumpulle sähköä)

ja sitten varaovaista ajoa ensimmäiset kymmenet kilometrit, ja uudet öljyt ja suodatin ja hanaa?

p.s onko alkuperäinen rs2000? oli muistaakseni eri, kuin granadan pienin kone? jos uniikki, niin hannattaa pikkasen miettiä, mutta jos taunuksen pata, niin hanaa vaaan....
Ei oo alkuperänen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2012, 00:21
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Antakaapas vastauksia tuohon avain ongelmaankin.. Saako rattilukkoa pois muutakuin vääntämällä paskaksi? Periaatteessahan tuohon ei tarvi uutta avainta hommata kunhan sais jollaki tavalla käyntiin ja lukon pois
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2012, 07:07
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
Antakaapas vastauksia tuohon avain ongelmaankin.. Saako rattilukkoa pois muutakuin vääntämällä paskaksi? Periaatteessahan tuohon ei tarvi uutta avainta hommata kunhan sais jollaki tavalla käyntiin ja lukon pois

kurkkaa että onko siellä virtalukon takana kannalliset vai kannattomat pultit,eli siellä rattiakselin ympärillä mihin tulee virtalukko kiinni...ne pois ja rattilukkoa ei ole enää..

helpoimmalla pääset kun ostat joltain alan harrastajalta uuden käytetyn escortin virtalukon avaimineen..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2012, 10:09
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Taidan ratkaista virtalukko ongelman niin että poistan virtalukon kokonaan, kytken virrat jatkuvasti päälle, koska keskikonsolissa on päävirta.. Ja napista sitten starttaus.. Tähän kytkentään tarvin jelppiä mutta siitä sitten myöhemmällä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2012, 12:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
Taidan ratkaista virtalukko ongelman niin että poistan virtalukon kokonaan, kytken virrat jatkuvasti päälle, koska keskikonsolissa on päävirta.. Ja napista sitten starttaus.. Tähän kytkentään tarvin jelppiä mutta siitä sitten myöhemmällä
Jos sammutat päävirtakytkimestä, niin latureita kannattaa olla paljon varalla...
edes nuo Magnetoinnin ensin katkaisevat päävirtakytkimet eivät anna 100% suojaa....

Mutta tosiaan tuo vanhan ekkerin lukko on yleensä niin horo, että toimii jollakin toisella avaimella?

Ja jokainen, joka harrastaa näitä projekteja, saa murrettua tuon lukon normaaleilla harrastetallin työkaluilla.....
pura lukko näkösälle, niin eiköhan se siitä ala valkenemaan.... ekkerin lukosta ei kokemusta, mutta en hetkeäkään epäile, ettei sitä pura/riko pois varttitunnissa sopivilla työkaluilla... ja tod. näk. jää vielä meisselillä stratattavaksi
Mutta muista, että jos rattilukon lukituskieli jää paikalleen, niin se ei saa päästä missään tilanteessa lukitusasentoon ajossa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2012, 14:05
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos sammutat päävirtakytkimestä, niin latureita kannattaa olla paljon varalla...
edes nuo Magnetoinnin ensin katkaisevat päävirtakytkimet eivät anna 100% suojaa....

Mutta tosiaan tuo vanhan ekkerin lukko on yleensä niin horo, että toimii jollakin toisella avaimella?

Ja jokainen, joka harrastaa näitä projekteja, saa murrettua tuon lukon normaaleilla harrastetallin työkaluilla.....
pura lukko näkösälle, niin eiköhan se siitä ala valkenemaan.... ekkerin lukosta ei kokemusta, mutta en hetkeäkään epäile, ettei sitä pura/riko pois varttitunnissa sopivilla työkaluilla... ja tod. näk. jää vielä meisselillä stratattavaksi
Mutta muista, että jos rattilukon lukituskieli jää paikalleen, niin se ei saa päästä missään tilanteessa lukitusasentoon ajossa
nojoo tuota en tullu ajatelleeksi.. Jos en lukkoa saa murrettua niin voihan virrankin laittaa viellä erikseen katkaisijalla? Noh tänään oöis tarkotus ainakin tankki ja polttoainelinjat putsata...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2012, 16:12
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos sammutat päävirtakytkimestä, niin latureita kannattaa olla paljon varalla...
edes nuo Magnetoinnin ensin katkaisevat päävirtakytkimet eivät anna 100% suojaa....
Ei se laturi mihinkään hajoa, yhtään laturia ei ole kymmenen vuoden kisauran aikana palanut vaikka kaikki autot on sammutettu päävirtakatkaisijasta. Sitten saattaa palaa jos päävirtakatkaisija on kytketty maapuolelle. Kuusinapainen katkaisija on parempi niin saa kaikki piirit virrattomiksi. Tavallisella kaksinapaisellakin pärjää, mutta sen joutuu kytkemään niin, että laturilta tuleva paksu johto menee samaan napaan kuin akulta tuleva (eli laturin on jatkuvasti jännitteellinen ja voi tyhjentää akun tai polttaa auton jos laturiin tulee vikaa). Jos kytkee kaksinapaisen päävirtakatkaisijan niin, että akulta tuleva päävirtakaapeli ja laturin plus-navasta tuleva kaapeli ovat erinavoissa ei auto sammu vaan jatkaa käymistään vaikka kääntää päävirtakatkaisijan pois päältä. Tämänkin ongelman kyllä saa ratkaistua riittävän isolla releleellä laturin piuhan välissä, jolloin laturin ja akun voi kytkeä eri napoihin. Ja laturin herätejohdon väliin pitää muistaa sitten laittaa merkkivalo 3-5W.

Starttinappi on helppo kytkeä: päävirtakytkimen ei akun puoleisesta navasta johto starttinapille ja napilta startin soleinoidin herätenapaan. Ja siitä päävirtakatkaisijan ei akunpuoleisesta navasta paksu johto startin solenoidin plus-napaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Millä kauan seisseen mopon tankki puhtaaksi Jess Tekniikka & Jutustelu 7 25.05.2011 20:56
Kuinka kauan kestää 323 mazda Hippo Chit-Chat 33 07.01.2008 10:17
Kuinka kauan kestää? Ozer Kysy Piinalta 2 11.11.2005 18:23
Kuinka kauan tarvitaan suitsan voittoon? KariSalmelainen This And That 15 01.10.2003 11:34
Olet ollut liian kauan Suomessa jos... bono Bullshit 0 27.11.2002 19:50


Sivu luotu: 15:05 (GMT +2).