![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei mää näe kyllä mitään esteitä kisailla koekilvillä, jos se auto on vuosikatsastettu. Tosin laitonta sekin on ja jos virkamies sen huomaa, niin ne kilvet lähtee ja kyseiselle offarille niitä ei sen jälkeen myönnetä. Tuolla säännöllä on selkeä etu ja se on turvallisuus ja laillisuus. Hylätäänhän jokkiksessakin ruosteiset paskat, jos siltä tuntuu. Moniko ruosteinen paska on offikisoissa hylätty? Saa siinä olla vaikka mitä vesijohtoputkeä ympärillä, kun siinä ei ole peltiä mikä kuormaa kantaa. Pyrocraatille vastakaneettina: sunkin juttus on tuossa asiasta omaa pohdintaa, ei faktaa. Jo sanamuoto sen selkeästi ilmaisee, vai kuinka menee "voisi olla"? Summana tuohon akk:n alle menemiseen tulee olemaan selkeästi kovemmat vaatimukset autoihin, kuin pelkkä vuosikatsastus. Siihen loppuu ne lankkupenkitkin niistä pakumaastureista, kun niillä ei ketään kisoissa kuljetella. Se on varma. Nyt on jokin lannevyökin riittänyt ja monen auton takapaikka poistuu taatusti akk:n alaisissa kisoissa. Itse oska80 on vuosia tuossa komiteassa ollut, niin asiahan ei sillä voi olla mikään ylläri. Miksi siis moinen pettymys? Asiantuntemattomiksi ja laiskaksi tätä porukkaa moitit. Enkä edelleenkään ymmärrä miten kyseiset kilpailunjohtajat voi päästää liikennekelvottomia autoja omilla johtajansa titteleillään yleisen liikenteen sekaan. Saatikka sen auton katsastanut henkilö. Tässä tekis mieli sanoa tarkastanut henkilö, sillä katsastukseksi sitä on vaikea kuvata. Tosin katsastajathan ei niihin paljoa ole muuten kiinnostuneita, kuin sen renkaan koon ja kisavarustuksen osalta. Eikä niillä varusteilla mitä on käytössä paljoa voida taata sitä edes riittävää jarruvoimaa edes siellä kisatilanteissa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://www.trafi.fi/tieliikenne/reki...numerotodistus
Kyllä tätäkin vaihtoehtoa tutkittiin, mut eihän se oikein millään sovellu. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tämän topikin parasta antia on niiden palstalaisten kommentit, joita sääntömuutos ei kosketa millään lailla
![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sanotaanko nyt vaikka, että voittajien puolella on helppo hymyillä
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
olen menossa ihan oikeuteen asti noiden koenumero kilpien käytöstä .
trafin tulkinta oli että 200metriä ei ole riittävän pitkä koeajo matka. olisi pitänyt ajella pitemmän matkaa , lähinnnä viran omaisten mielivaltaa koko kilpi homma,poliisilla omat tulkinnnat ja trafilla omat ,mitkään niistä ei perustu suomen lakiin.!! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hämmennetääs hiukka mites tullin ajoluvalla osallistuminen jos rekisteröintikatsastus hyväksytysti suoritettu, tullin lapuissa siirtokilpien perusteena kätevästi " Oma käyttö" ??
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
tulos on että katsastamattomalla autolla ei saa ajella metriäkään millään kilvillä. milloikaan koskaan. etenkään "OFFROAD" maastoautolla. että silleen.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kenen tulkinta tämä oli? Oikeuden, Trafin, poliisin vaiko kenties jonkun muun instanssin?
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
No voi hyväne aika, mie oon hurutellu jo toista kuukautta Jeepillä tarrakilvillä, pitäskö ilmottautua poliisille ?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
aika huima juttu!!!! viime viikolla hain siirtokilvet kahdeksi päiväksi vuosimallin -79 autoon jonka edellinen katsastus oli toimitettu -97 ja kilvistä se oli poistettu 2000. A-katsastuksen konttorilta täti antoi kilvet ilman mitään ongelmia tehonmittaus/korjaamo ja katsastuskäyntiä varten. kyse siis nelivetoisesta toyotasta joka voisi olla offroad tai onroad tai mitä tahansa, ei siinä tiskillä kysytty muuta kuin rahaa kun paperit ojensin ja sanoin tarvitsevani puuhakilvet. saati että olisi myönnetty kilvet ja kielletty tai varoitettu ajamasta!!!
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Tuolta käytännön esimerkkejä miksi ei sovelluLainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Miksei kukaan tee facbookkiin sellaista adressia johon kerättäis nimiä jotka vastuistustais trafin epämääräisiä jopa ihmis elämää haittaavia päätöksi. suomeen tarvittaisi vaikka vihreät kilvet "Harraste-auto" kilvet joka käydään katsurilla ihan normaalisti joka vuosi näyttämässä mutta katsuri saa päättää rakentelun laadun perusteella suurimman sallitun nopeuden joka lukee sitten auton taka luukussa tarrana jos siihen on ollut aihetta nopeuden rajoittamiseen.
Jos netti adressiin saadaan yli 40000nimeä joutuu eduskunta käsittelemään asian!!! Samalla vois laittaa siihen että byrocraatti karkotettais etiooppian savanneille koska hän tämän asian alotti lehti kirjoittelullaan!! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Kovastipa on vaikutusvaltaa meikäläiselläLainaus:
Ja kovinpa vaikutusvaltaiseksi meikäläisen kirjoitukset noteeraat ![]() ![]() Ja mitä sitten Trafin tiukennuksiin tulee niin homma on kyllä lähtenyt aivan muualta kun näistä offiautoista! |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Justiinsa viikonloppuna suunniteltiin Mitsulla osallistumista cuppisarjaan ryhmässä proto monen välivuoden jälkeen.
![]() ![]() Kysymys: onko päätös jo tehty? Onko vuonna 2013 mahdotonta osallistua cup kisaan ryhmänä proto autolla jota ei ole katsastettu katsastusasemalla? Yritin kyllä topiccia lukea mutta en päässyt selvyyteen onko tuo Mylliksen teksti jo jotain virallista päätöstä vai onko vielä toivoa. Nimittäin ensi vuosi alkaa pian ja olisi kiva tietää ajoissa miten tämän proto auto luokan sitten oikein käy. Voimmeko unohtaa hienon ideamme kisaamisesta jo nyt. Siis tämä on vain kysymys eikä kannanotto. ![]() ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Pohdintaapa hyvinkin kun faktaa liittymisestä saatikka neuvotteluja ei oleLainaus:
![]() Mutta kun tuolla spekuloitiin siirtämisen aiheuttamilla tähtitieteellisillä kustannuksilla niin siihen noi kommentit. Ei Trialissakaan vaadita oikeaa ajopukua vaan ajoasuksi käy tavallinen puuvillainen tai muuten heikosti syttyvä "remonttihaalari". ajokengiksikin käy melkein mikä tahansa umpikenkä ![]() Ja kun kerta tieliikenteessä joudutaan ajelemaan niin tokihan sen ajoneuvon tulee täyttää tieliikennemääräykset silloinkin kun ajetaan tarrakilvillä ja riippumatta siitä , kisattiinpa lajia AKK:n tai jonkun muun porukan alaisena!! Tulee siis nää auton turvallisuuteen ja tekniikkaankin liittyvät penkki-, vyö ym. asiat ihan Trafilta ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4x4cup suunnistus / säännöt 2011 | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 06.03.2011 22:58 |
Suunnistus cupin Säännöt* edit.kaudelle 2009* | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 770 | 18.04.2010 22:20 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |