![]() |
|
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013
MUUTOS 4x4 suunnistus-cupin tulevan kauden 2013 sääntöihin
Kaikkien luokkien autojen on oltava rekisterissä ja katsastettuja. Isojen muutosten (mm. akselisto, jousitustyyppi, moottori) on oltava muutoskatsastettu. Renkaat, vanteet, levikkeet, kattotelineet, valot ja irtovarusteet kuten rampit ei tarvitse olla otteessa. Rekisteriotteen tulee olla mukana kilpailukatsastuksessa. Levikkeiden tulee peittää koko rengas ylhäältä katsottuna. -4x4 CUP komitea |
Kiitos trafi! Neljän vuoden rakentelut valui just roskikseen.
|
On siis aika pitkään ja hartaasti puitu asia.
Iso asia koko lajille, mut paljon painoi se että normikilvillä tulevaisuus on varmasti paremmin turvattu kuin ei-ehkä-niin-kirkasta-päivänvaloa-kestävillä perusteilla haetuilla punakilvillä. Punakilpien saatavuus on tänä vuonna heikentynyt merkittävästi, ja pelkona on että suuntaus jatkuu. Asiaa on puitu palstallakin, ja mm. äänestystopikissa (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101619) olleisiin ehdotuksiin voivat komitean jäsenet ottaa kantaa. Mut kuppiluokissa ei jatkossa ajeta punakilvillä, ellei punakilpien saatavuus merkittävästi parane. Päätöstä käsitellään varmasti myös Himalajassa tavalla tai toisella. http://4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto http://4x4cup.com/index.php?sivu=yhteyshenkilot |
Taitaa tulla aika paljon erinäisiä projekteja myyntiin, kun noita jatkettuja/lyhennettyjä/muokattuja vehkeitä ei saa kilpiin hyvällä tahdollakaan. Poikkeuslupiakaan on ihan turha koittaa, kun ei ole ammattikäyttöön tarkoitettuja...
|
Laskekaahan joku monta autokuntaa jää pois ensikaudella, satunnaiset kilpailijat mukaanlukien...
|
Täytyy siis pitää omat kisat Tammikuussa 2013 johon ei saa osallistua katsastetulla autolla.
|
hienoa
Lainaus:
eikä tuo kilvellisyys poista sitä ongelmaa, että kilvellisellä autolla saisi ajaa yleisillä teillä kilpalujen ajan laillisesti. ei virkavalta ymmärrä jos on vaihdettu isommat renkaat yms tai jos vaikka sattuu kolari ulkopuolisen kanssa ,vaikka vika ei kilpailijassa olisikaan ,jos auto ei täytä liikenne kelpoisuutta niin maksajana on varmasti. eli +-0 eli ei tuo kilvellisyys poista ongelmaa, karsii ainoastaan osallistujia. ja tietty volvojen hinta nousee |
Onkohan vesikauhuinen koira kussut jonkun aamiaismuroihin?
Ensi kaudella siis ajetaan CUP -kisat sekä "outlaw" -kisat... eihitto..... |
Eihän tämä Cuppi tähän kaadu, kalusto vaihtuu/muuttuu ja joku kisaaja lopettaa ja toinen tulee tilalle.
Jos leima ja tiettu tekninen kunto vaaditaan autolta niin nämä tosikisaajat rakentavat sellaisen vehkeen mikä määräykset täyttää. Aika simppeli juttu. Jos on n. vuotta viritelly jotain rojektia aikeissa joskus osallistua cuppikisaan niin ei kai voi loputtomiin uskoa että nämä löyhät säännöt loputtomiin ovat käytössä. Nyt uusien sääntöjen valossa luulen että modi/proto luokassa pärjää paljon vakiommalla kalustolla, kun nämä ammattilaitteet muokataan leimakelpoisiksi/jäävät pois. Taatusti tämä muutos kyntelöittää monia modi/proto kilpurin omistajaa mutta jos on yhtään intoa tallella niin tämä muutos ei ole kuin tilapäinen haitta. Eikä ne kisat tai muut tapahtumat tähän lopu mihin kelpaa tämä nykykalusto. |
miten äänestetty tai valittu 4x4 kuppikunta komitea
|
Lainaus:
mutta mitens kun joskus aikoinaan ajoin ainoana katsastetulla proto autolla kärkikahinoissa mukana niin alkoi rutia kisakatsastuksessa että ei sais olla kun 2henk miehistö kun auto on leimattu vain 2paikkaiseksi,silloin kehotus oli että pitäis ottaa "puuhalaput" kisan ajaksi niin kuulema sit ei haitannut kisa järjestäjiä että montako autossa oli kuhan on penkit ja vyöt??tosin tämä kaatui siihen että trafi ilmoitti että katsastettuun autoon ei saa punakilpiä vaan jos sillä halutaa ajaa liikenteessä niin on otettava vakuuksiin ja ajetta omilla kilvillä ei ole mitään syytä myöntää punakilpiä. eli mitens tän kanssa tehään? leimataako takas 5-paikkaiseksi henkilö autoksi vai kuinka?vai ajetaanko 2hengen miehistöllä jos tullaan? |
Tuo päätös varmasti on kova monelle mutta kuten korkeasti kunnioittamamme Jykä, tuo viidakon Katainen, niin viisaasti totesi: Hevosvankkureista takseihin siirryttäessä paljon hevosvankkureita jäi toimettomaksi. Jotenkin näin se sanoi, eks niin.
Varmasti löytyy tekniikoita ja automalleja, joilla katsastuskuntoisenakin, juurikin jos siinä voi olla alla vähän ylikokoiset mutta autosta suuremmin ulospilkottamattomat renkaat, saatetaan yltää melkoisiin suorituksiin. 38x12,5 saattaa tulevaisuudessa olla kova sana. Tuskin kilpailujen myötä on paljonkaan tullut juuri offisuunnistuksessa liikenneonnettomuuksia, ei kai tuo rajoitus siitä johdu mutta jokin trafia tietysti on hiertänyt. Silti maastoautoharrastuksen pysyminen edes jotenkin laillisuuden hatarassa verkossa tielläliikkumisen osalta ei ole huono asia. Syvemmällä metsissä voi sitten olla toinen juttu. |
maastokuorma-auto
sallitaanko ensivuonna maastokuorma-auto johonkin luokkaan?
siihen kun saa noi renkaat yms. katsastettua laillisesti. |
Lainaus:
|
Mitäköhä järkee tässäkin on, jotenkin ymmärtäsin jos autot olis sitten myös katsastus kuntoisia, ei kai se ole kisa järjestäjän ongelma miten kisaan osallistumisen mahdollistaa oli ne sitten puuhakilvet, koekilvet tai naapurin Ladan kilvet ??
Kait sinne kisapaikalle tulee sitten Poliisi paikalle että saadaan varmistettua ATJ:stä että vakuutukset ja verot yms on kunnossa ?? Vois hiukka syödä miestä jos olisi avojeeppiin rakennellu kaaret mitkä kelpaa suunnistukseen muttei leimalle ja ajatellut ajavansa kisoja puuhalapuilla :-) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Saattaa olla että leimattuja porttaali vehkeitä on aika niukasti eli nyt alkaa rumba vaihtaa porttaaleita takaisin volvoihin :D:D
|
Lainaus:
Edit. tulipa vielä sellainen mieleen että kun autojen pitää täyttää rekisteriotteen tekstit renkaita jne. lukuunottomatta. Mitens otteessa olevien istumapaikkojen vaikutus siihen kuinka monta saa oikeasti olla. esim. stanuissa saako 2 rekisteröidyssä huoltoautossa olla lisäpenkki kolmannelle? Edit. just huomasin että Tapsa olikin kysynyt susht samaa, mutta olkoo tässä... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eurassa se heti kisakeskuksen vieressä ollut alue on yksi, ja Kuortaneella se kahden tunnin SS olis ehkä toinen, lunta vaan oli sen verran ettei sen "lähtö/maalalueen" pinnanlaatu selvinnyt tarkemmin. Muita? -Paavo |
Lainaus:
Itehän kovasti tykkäisin että suunnistuskisat ajettais katsastetuilla katsastuskuntoisilla peleillä mutta kun linja on ollut ihan eri niin melko julmalta tuntus niitä' kohtaan jotka tallissa pakertaneet sitä puuhakilpi monsteria että ykskaks kielletään ajelut ? |
Lainaus:
nopeastipa se pyrökratia iski tähänkin... |
Sivu luotu: 16:08 (GMT +2). |
|