Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.09.2012, 21:15
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Thumbs up

Moinen pauke lähtee myös jakolaatikosta, kun nelivedon kytkentäholkki kuluu ja luiskauttelee välillä 4x4 pois, oliko tämä alipainejakiksella?

__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.09.2012, 21:44
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Juu napista nelikko päälle, jakisvikakin oli mielessä mutta siitäkään ei ole kokemusta niin vaikea sanoa.
Aavistus olisi kuitenkin että etuakselissa vika piilee, ääni toki voi johtua ja kuulua sitten sieltä.

Sitten tarvii loota pudottaa pois ja laakeroida sekin, samalla jäykempi kytkin.
Nollabudjetti joutuu taas koetukselle
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.09.2012, 22:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos etuakselin kuori tärähtelee paukkeen mukaan, ja pauketta ei kuulu nelivedolla suoraan ajaessa, niin haiskahtaa siirtoholki/haarukka vialta.

Tämän voit testata helposti: aja neliveto päällä auto parkkiin, ja merkkaa kardaanit(sekä etu että taka-) alapinnasta esim.hankaamalla paskat pois.
ja sitten kaarrat soralla neliveto päällä niin pitkään että kuuluu 20-30 pamahdusta, ja sitten katsot että onko kardaanien merkit edelleen samassa kohdin (siis sekä etu että takakardaanissa esim suoraan sivulle), jos paukkuu siirtohaarukasta+holkista, niin etukandaanin merkki on noin neljänneskierroksen eri kohdassa. ja jos holkki+haarukka ok, niin merkit edelleen samassa kohdin, ja vikaa pitää etsiä muualta....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.09.2012, 07:57
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Koko päiväksi luvattu kovaa sadetta joten auton tutkiminen jää odottamaan poutaa.
Tarkistan ensin etuperäöljyt ja sitten jakiksen, jos metallia ei löydy niin jakiksen kytkentäkellon voisi purkaa ja todeta toimiiko se moitteetta.
Kyllä räpsähtelyä kuuluu jo suoraankin ajaessa mutta voisi se silti olla kytkentäholkki kun oon sitä paukutellut jo kauan. Se sopisi paremmin oireisiin kuin perän hampaat.

Toi oli hyvä huomio että jos kytkentä holkki hyppii niin kardaanien asema muuttuu, se on helppo testata.

Jos etuperän öljyt on puhtaat niin voisi ehkä irroittaa jakiksen tutkimista varten, pakko vika on sieltä löytyä jos perä on kunnossa.

Piru kun salaojakaivaja teki oharit ja uusi pressutalli odottaa paketissa varastossa. Nyt joutuu talvenkin turaan taivasalla kuten tavallisesti.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.09.2012, 08:06
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Hiipii ajatus et olis eri välitys edessä ja takana.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.09.2012, 08:31
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Hiipii ajatus et olis eri välitys edessä ja takana.
Se selittäis suoralla räpsymistä.
Eipä se arvuuttelemalla korjaannu mutta olis hyvä paikallistaa syyllinen ennenkuin korjaa kasaan mitään.
Kytkentäholkin kunnostuskaan ei kauaa auta jos perissä on eri välit.

Auton myyjä oli sellainen mestari joka olis voinu ottaa käyttöönsä etuperän ja heittää tilalle toisen esim bj:stä.
Mitään merkkejä perän vaihdosta ei ole, esim tiivisteliimoja ei näy ja kaikki pultit oli ikikuraruosteen peitossa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.09.2012, 08:40
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Hiipii ajatus et olis eri välitys edessä ja takana.
Rullaako vapaalla hyvin?
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.09.2012, 08:48
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Jos napalukko ripee. Kulunu tai väärin kasattu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Outo starttivika Etukeno Tekniikka & Jutustelu 10 01.11.2011 16:44
Outo latausongelma SKO Tekniikka & Jutustelu 5 08.11.2010 07:18
Outo BJ pick-up? sisua45 Tekniikka & Jutustelu 7 16.08.2009 10:28
outo niva.. pikkuG Linkit 4 25.11.2007 16:21
Outo(ko) sähkövika adv Tekniikka & Jutustelu 3 21.12.2006 13:44


Sivu luotu: 14:16 (GMT +2).