Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.09.2012, 22:19
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Volvon akselin kaventaminen heikentää entisestään jo muutenkin heikkoa pyöränlaakerointia ja olkatapin laakerointia, koska vanteen et lukua on muutettava kavennuksen verran negatiiviseen suuntaan, että renkaat sopii kääntymään. Mielestäni Volvolaisen kaventamisessa ei ole mitään järkeä.

onneks tuo on vain mielipide, joku fakta ois kiva tueks...



ja tuo Lallin juttu puomien ja trailerisiirtojen näppäryydestä kuvastaa hyvinkin sitä, että montaa kisaa ei lie kierretty... useamman tunnin jonoja ajoalueille on nähty aíemminkin, ja siihen nyt sitten lisäks hinaukset: "eiku ei me tänne jäädäkään mennään tuonne äkkiä täysillä kärry vipottaen" niin hohhoh...


säännöt muuttuu - sen mukaan mennään... hiukan kyllä tuli äkkiä, mutta nyt on helppo ymmärtää miks tiettyjen henkilöiden protokilpurit on pantu myyntiin tässä ihan lähiaikoina... melko mautonta sisäpiirin hyväkskäyttöä jos niin on

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 21.09.2012 22:25
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2012, 22:32
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
nyt on helppo ymmärtää miks tiettyjen henkilöiden protokilpurit on pantu myyntiin tässä ihan lähiaikoina... melko mautonta sisäpiirin hyväkskäyttöä jos niin on
juu ei oo vissii kaikille iha "yllärinä" tullu..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.09.2012, 22:38
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
juu ei oo vissii kaikille iha "yllärinä" tullu..
Johan näistä on palstalla kirjoitettu kuukausitolkulla, ja viime TuraOffin kilpailijakokouksessakin siitä puhuttiin. Eli jos tuli yllätyksenä niin sitten ei ole seurattu mediaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.09.2012, 22:39
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
säännöt muuttuu - sen mukaan mennään... hiukan kyllä tuli äkkiä, mutta nyt on helppo ymmärtää miks tiettyjen henkilöiden protokilpurit on pantu myyntiin tässä ihan lähiaikoina... melko mautonta sisäpiirin hyväkskäyttöä jos niin on
Joku fakta ois kiva tueks...
Eli mistä autoista on kyse?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.09.2012, 22:43
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

kyl teil on vaikeeta! varmaa joitai iha vituttaa?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2012, 22:51
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
kyl teil on vaikeeta! varmaa joitai iha vituttaa?
Noo, tänään oli poijjaat vähä sillee "eihän nyt saatana" mut eipä kummempia.
Huomenna varmaan laulaa patrolli safarilla viimeisiä kertojaan, ennenkun se pilkotaan elimenluovuttajaksi uuteen, kilvelliseen projektiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.09.2012, 22:42
_hornet_:n Avatar
_hornet_ _hornet_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.08
Sijainti: tuomioja
Viestit: 354
Perusasetus

säännöt muuttuu - sen mukaan mennään... hiukan kyllä tuli äkkiä, mutta nyt on helppo ymmärtää miks tiettyjen henkilöiden protokilpurit on pantu myyntiin tässä ihan lähiaikoina... melko mautonta sisäpiirin hyväkskäyttöä jos niin on[/QUOTE]

Säännöt muuttuu, aika muuttuu, tämä on varmaan ollut odotettavissa... Lintutornin myynti-ilmoitus johtui pelkästään suunnattomasta vitutuksesta kun mikään ei tuntunut onnistuvan kun autoa värkättiin seuraavaan kisaan (lintutornista tulee elinten luovuttaja karhunpesälle ). Itse siirtokilvillä ajaneena on mukava ruveta rakentamaan kilvellistä autoa, koska auton käyttö monipuolistuu safarit jne. (mukava poliisille selitellä vain renkaista eikä koko autosta ja vääryydellä hankituista siirtokilvistä) ja kustannukset tässä vaiheessa kun on akselit ja alusta eivät kiipeä mahdottomiin. Itsekin järjestyspuolella olleena on mukava että autot ovat katsastettuja, siinä vastuu ei jää yksin järjestäjälle kun kumminkin kaikki tietävät ettei siirtolupaa kilpailua varten laillisesti saa. Luulen että sarja tasoittuu ja tullaan näkemään fiksummin rakennettuja ns. tiekelpoisia autoja. Ja antaahan tämä julkisuuteen parempaa kuvaa cupista kun edes yritetään edetä lakien mukaan. Isoille renkaille löytyy kuitenkin paremmin ymmärrystä kuin putkihärpättimille

Pekka Alatalo
__________________
Keltalan Kahlaajat Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2012, 22:50
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _hornet_ Näytä viesti
/QUOTE]

että autot ovat katsastettuja,

tullaan näkemään fiksummin rakennettuja ns. tiekelpoisia autoja. Ja antaahan tämä julkisuuteen parempaa kuvaa cupista kun edes yritetään edetä lakien mukaan. Isoille renkaille löytyy kuitenkin paremmin ymmärrystä kuin putkihärpättimille

Pekka Alatalo
voi anaali kutittelu sentää ku ei voi ymmärtää mite ne ite hitsatut jakarit eroo onnettomuus tutkinnassa isoista tit bull renkaista paskaa valuu ja alaspäin valonnopeudella

ja fiksummin rakennettuja... mitäs tuo tarkotti?

ns: tie kelposia eli täysin lain vastasia?

ja sitäpaitsi joku pyköraattiha imee kaiken tiedon täält ja ulostaa sen offailun vastaseks pitki trafia
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.09.2012, 22:49
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti

säännöt muuttuu - sen mukaan mennään... hiukan kyllä tuli äkkiä, mutta nyt on helppo ymmärtää miks tiettyjen henkilöiden protokilpurit on pantu myyntiin tässä ihan lähiaikoina... melko mautonta sisäpiirin hyväkskäyttöä jos niin on

Eiköhän ihmiset ole laskenut 1+1 kun trafin ohjeistus tuli
Ekan kerran kun kuulin trafin ohjeistuksesta konttoreille niin ite ainakin olisin laittanut het
Auton myyntiin jos olisi oma ollut pelkästään punakilpi auto.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.09.2012, 22:53
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI Näytä viesti
Eiköhän ihmiset ole laskenut 1+1 kun trafin ohjeistus tuli
Ekan kerran kun kuulin trafin ohjeistuksesta konttoreille niin ite ainakin olisin laittanut het
Auton myyntiin jos olisi oma ollut pelkästään punakilpi auto.
Jaa että Trafi tekee nykyään suunnistuskisojen säännöt ???? Ja Trafihan voi ohjeistaa konttoreita vaikka kieltämään kaikki amerikkalaiset renkaat mutta eipä sillä mitään laillista pohjaa olis
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.09.2012, 23:02
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
No mietippä pyörän laakeroinnille tulevaa rasitusta, kun vannetta tuodaan ulospäin esim. 75mm/puoli, kun alunperinkin vanteen kiinnityspinta on useita kymmeniä millejä ulomman pyöränlaakerin ulkopuolella. Ja kun vertaat tätä esimerkiksi Toyotan etunapaan, jossa vanteen kiinnityspinta on samanverran ulomman laakerin sisäpuolella, niin ymmärrät varmasti mistä on kysymys. Pyöränlaakerit on kuitenkin samaa kokoluokkaa ja porttaalinavassa tietysti vielä lisäksi tulee rattailta kuormitus samoille laakereille. Täh??
Aika raju kavennus jos sen takia tarvitsee 75mm per puoli tuoda vannetta ulos. Monestako sentistä esim läjässä jää kiinni volvoakselit? Ja onko ne sentit juuri ne mitkä on kriittisiä laakeroinnille eikä se 39,5x18 rengas?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.09.2012, 23:22
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Aika raju kavennus jos sen takia tarvitsee 75mm per puoli tuoda vannetta ulos. Monestako sentistä esim läjässä jää kiinni volvoakselit? Ja onko ne sentit juuri ne mitkä on kriittisiä laakeroinnille eikä se 39,5x18 rengas?
LJ:n akseli laipasta laippaan n.1450mm vs. volvo n.1700mm laipasta laippaan. Silloinhan akselia on kavennettava 150mm, jos mennään pykälien mukaan. Eli vanteita olisi tuotava melko reilusti ulospäin, että 39,5 rengas sopii kääntymään riittävästi ottamatta kiinni runkoon tai tukivarteen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.09.2012, 23:25
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
LJ:n akseli laipasta laippaan n.1450mm vs. volvo n.1700mm laipasta laippaan. Silloinhan akselia on kavennettava 150mm, jos mennään pykälien mukaan. Eli vanteita olisi tuotava melko reilusti ulospäin, että 39,5 rengas sopii kääntymään riittävästi ottamatta kiinni runkoon tai tukivarteen.
eiku leimalle kelpaava vannettaha täs haettii ei 39,5 x18 -15 väliäkös niillä mite mahtuvat..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.09.2012, 00:13
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
LJ:n akseli laipasta laippaan n.1450mm vs. volvo n.1700mm laipasta laippaan. Silloinhan akselia on kavennettava 150mm, jos mennään pykälien mukaan. Eli vanteita olisi tuotava melko reilusti ulospäin, että 39,5 rengas sopii kääntymään riittävästi ottamatta kiinni runkoon tai tukivarteen.


melko rajusti on monella tuotukin ulos, mutta ne hajonneet laakerit ? ihanko pelkistä vanteista johtuu ... ??? ettei ois samasta kamasta kuin -70 luvun Rangen murrokset, "jotka ei kestä mitään"


ja hyvä hyvä jos protokilpureiden myynti kesken kauden ei ollut mitään inside ennakointia, oonhan itekin protosista luopunut ennen sääntömuutosta
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 22.09.2012 00:16
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.09.2012, 22:52
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
onneks tuo on vain mielipide, joku fakta ois kiva tueks...
No mietippä pyörän laakeroinnille tulevaa rasitusta, kun vannetta tuodaan ulospäin esim. 75mm/puoli, kun alunperinkin vanteen kiinnityspinta on useita kymmeniä millejä ulomman pyöränlaakerin ulkopuolella. Ja kun vertaat tätä esimerkiksi Toyotan etunapaan, jossa vanteen kiinnityspinta on samanverran ulomman laakerin sisäpuolella, niin ymmärrät varmasti mistä on kysymys. Pyöränlaakerit on kuitenkin samaa kokoluokkaa ja porttaalinavassa tietysti vielä lisäksi tulee rattailta kuormitus samoille laakereille. Täh??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4x4cup suunnistus / säännöt 2011 Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 19 06.03.2011 22:58
Suunnistus cupin Säännöt* edit.kaudelle 2009* Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 770 18.04.2010 22:20
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 22:17 (GMT +2).