![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mitä jos muuttaisi tuon samanlaiseksi kuin ex. "Sixpackissa" ja nykyisessä "Tuhatjalkaisessa", Eli veto menisi ekaksi taka-akselille ja siitä keskiakselille. Oliskohan Jytyllä tai Simpalla tai KooPeella kuvia että miten se oli toteutettu?
__________________
www.classicjeepparts.com |
#2
|
||||
|
||||
![]() kartaani kertaa jortaaniLainaus:
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=13588 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, tänään tallissa tuota kardaania paikalleen askarrellessa jo aattelin, notta vitut, onhan tää jo pitkän aikaa sitten karannu lapasesta, sama kait se ois heittää akseliflipit ja tuoda tuota patrollin tekniikkaa vielä enempi taaksepäin.
Akseliväliä en aatellu lyhentää, mut samahan tuo ois tehdä keskimoottorimäyris, kun on ressukka muutenkin kovin etupainoinen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli näperreltyä vähän uutta peltiä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
"isot pojat" soitti, ja vakavan varoituksen sanan saattelemana päädyin vielä kerran plasmalla vetelemään kannakkeet irti ja siirtämään tekniikkaa ainakin 10cm eteenpäin...
Moottori tulee etuakselin päälle ja molemmat "hydrovacit" joutuu siirtämään, mut kaipa se siitä. btw. etuakselin massa menee muuten reippaasti päälle 1700kg, haittaakse paljon leimalla? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No lupasin kirjotella tänne jotakin tuosta veneestä nii laitetaan nyt pari kuvvaa.
Eli viime syksynä alottelin rakentaa aluvenettä uistelukäyttöön. Kokoluokka noin 6 metriä. Venneellä rantauvuttaa millo mihinki eikä käyttökää oo pelekkää uistelua nii halusin että ympäri venettä on heleppo kulukia. Suojaaki piti saaha ja lämmintä mutten kuitenkaan kapiinia halunnu kun ovesta ramppaaminen ei houkuttele. Ja tietenkin reilu takatila. Näillä tavotteilla alotettiin vennee rakennus marraskuun alusa. Toki suunniteltu oli koko loppukesä. Kaveri piirsi pohoja, kylykipellit ja perälauvan. Ne leikattiin jyväskyläsä 2000X6000x4 arkeista. Materiaalini 5083 "merialumiini". Rakentaminen alako, pohojapeltejä heftii. Kylykipellit ja perälauta heftisä. Pitkittäisjäykkärit ja "kaaret" myös. Täsä vaiheesa tuli kokohomman suurin virhe. Nostin kehikon pois ja hitsasin kasaan irtaallaan. Tuli aivan turhaa vetelyä. Toinen virhe tai ainakin vaikeuttava seikka oli että kaikki hitsaukset tehtiin tigillä. Jäykkäreitä jotka oli jo valamiiksi kaareutunneet oli vaikia saaha kiinni pohojaan kun pohojapelti ehti lämmetä=mennä patille ulospäin ja hefti ei pysynyt kiinni. Migillä ois varmaan tullut vähemmän lämpöä, vähemmän elämistä. No lopulta jäykisteet paikoillaan. Ja keulapala paikoilleen. Keulapala tehtiin kolmiopalasta kanttikoneella tiheään painamalla niin että kärki oli kokoajan samalla kohtaan. Nyt pottuja kuoriin. Jatkan kohta ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oulun AVK:lla oli F150 yamaha johon oli tankattu dieseliä ja moottori mennyt lunastukseen :O Dieselin ei kyllä pitäs rikkoa koneesta mitään. Koitin ostaa sen sieltä mutta hinta karkas käsistä. Piettiin sitten kiinni alkuperäisestä ajatuksesta rakentaa kone kahdelle moottorille.
Perälaudan rakentamista |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
parturissa tapahtuu | SAMROCK | Chit-Chat | 9 | 10.09.2007 18:10 |
kärkölässä tapahtuu.. | toyota4x4 | Chit-Chat | 15 | 15.04.2007 11:11 |
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 14 | 12.12.2006 20:42 |
NHL:ssä tapahtuu.. | SamppaFIN | Jääkiekko | 3 | 05.05.2004 14:56 |
NHL:ssä tapahtuu | SamppaFIN | Jääkiekko | 4 | 12.05.2003 12:27 |