Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.09.2012, 21:11
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tuota, miten lyhyt voi olla lyhyt takakardaani? Ja milläs korkeudella volvossa noinniinku orkkisena olikaan toi kardaanin lähtö?
Tällä hetkellä laipasta laippaan 36,5cm, mut pitää rakentaa vielä vähä lyhkäsempi, ja koittaa saaha linjattua suorempaan. Mut jokatapauksessa joutuu vähä laajentamaan liikeratoja noista volvon orkkisristikoista vingun kanssa... Tuleekohan tuosta vielä ongelmia?

Mitä jos muuttaisi tuon samanlaiseksi kuin ex. "Sixpackissa" ja nykyisessä "Tuhatjalkaisessa", Eli veto menisi ekaksi taka-akselille ja siitä keskiakselille. Oliskohan Jytyllä tai Simpalla tai KooPeella kuvia että miten se oli toteutettu?

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.09.2012, 21:53
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Perusasetus

kartaani kertaa jortaani


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Mitä jos muuttaisi tuon samanlaiseksi kuin ex. "Sixpackissa" ja nykyisessä "Tuhatjalkaisessa", Eli veto menisi ekaksi taka-akselille ja siitä keskiakselille. Oliskohan Jytyllä tai Simpalla tai KooPeella kuvia että miten se oli toteutettu?
Mikjussilla oli kuva mun omistuksen ajoilta sixpackin kardaani helvetist...

http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=13588
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2012, 22:26
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, tänään tallissa tuota kardaania paikalleen askarrellessa jo aattelin, notta vitut, onhan tää jo pitkän aikaa sitten karannu lapasesta, sama kait se ois heittää akseliflipit ja tuoda tuota patrollin tekniikkaa vielä enempi taaksepäin.

Akseliväliä en aatellu lyhentää, mut samahan tuo ois tehdä keskimoottorimäyris, kun on ressukka muutenkin kovin etupainoinen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.09.2012, 23:16
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Tänään tuli näperreltyä vähän uutta peltiä.



Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.09.2012, 22:41
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

"isot pojat" soitti, ja vakavan varoituksen sanan saattelemana päädyin vielä kerran plasmalla vetelemään kannakkeet irti ja siirtämään tekniikkaa ainakin 10cm eteenpäin...
Moottori tulee etuakselin päälle ja molemmat "hydrovacit" joutuu siirtämään, mut kaipa se siitä.

btw. etuakselin massa menee muuten reippaasti päälle 1700kg, haittaakse paljon leimalla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.09.2012, 12:54
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

No lupasin kirjotella tänne jotakin tuosta veneestä nii laitetaan nyt pari kuvvaa.

Eli viime syksynä alottelin rakentaa aluvenettä uistelukäyttöön. Kokoluokka noin 6 metriä. Venneellä rantauvuttaa millo mihinki eikä käyttökää oo pelekkää uistelua nii halusin että ympäri venettä on heleppo kulukia. Suojaaki piti saaha ja lämmintä mutten kuitenkaan kapiinia halunnu kun ovesta ramppaaminen ei houkuttele. Ja tietenkin reilu takatila.
Näillä tavotteilla alotettiin vennee rakennus marraskuun alusa. Toki suunniteltu oli koko loppukesä.

Kaveri piirsi pohoja, kylykipellit ja perälauvan. Ne leikattiin jyväskyläsä 2000X6000x4 arkeista. Materiaalini 5083 "merialumiini".

Rakentaminen alako, pohojapeltejä heftii.


Kylykipellit ja perälauta heftisä. Pitkittäisjäykkärit ja "kaaret" myös.


Täsä vaiheesa tuli kokohomman suurin virhe. Nostin kehikon pois ja hitsasin kasaan irtaallaan. Tuli aivan turhaa vetelyä. Toinen virhe tai ainakin vaikeuttava seikka oli että kaikki hitsaukset tehtiin tigillä. Jäykkäreitä jotka oli jo valamiiksi kaareutunneet oli vaikia saaha kiinni pohojaan kun pohojapelti ehti lämmetä=mennä patille ulospäin ja hefti ei pysynyt kiinni. Migillä ois varmaan tullut vähemmän lämpöä, vähemmän elämistä.

No lopulta jäykisteet paikoillaan.


Ja keulapala paikoilleen.


Keulapala tehtiin kolmiopalasta kanttikoneella tiheään painamalla niin että kärki oli kokoajan samalla kohtaan.

Nyt pottuja kuoriin. Jatkan kohta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.09.2012, 13:16
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Oulun AVK:lla oli F150 yamaha johon oli tankattu dieseliä ja moottori mennyt lunastukseen :O Dieselin ei kyllä pitäs rikkoa koneesta mitään. Koitin ostaa sen sieltä mutta hinta karkas käsistä. Piettiin sitten kiinni alkuperäisestä ajatuksesta rakentaa kone kahdelle moottorille.

Perälaudan rakentamista






Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
parturissa tapahtuu SAMROCK Chit-Chat 9 10.09.2007 18:10
kärkölässä tapahtuu.. toyota4x4 Chit-Chat 15 15.04.2007 11:11
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? kokkolanpoika Chit-Chat 14 12.12.2006 20:42
NHL:ssä tapahtuu.. SamppaFIN Jääkiekko 3 05.05.2004 14:56
NHL:ssä tapahtuu SamppaFIN Jääkiekko 4 12.05.2003 12:27


Sivu luotu: 04:45 (GMT +2).