Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2012, 17:30
JUUeikunn JUUeikunn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.08.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 68
Perusasetus

Taas tämmöstä vajaavetosten omituista hommelia. Kaveri loukkas peukalonsa ja etuiskarien vaihtamisen aika tuli, no minähä että oon tehny ennenki ja tuun jeesaan. Alle 10 tuntia meni ku yks perinteinen yläpultti rupes vastustaan infernaalisesti.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...03862628_n.jpg

Siellä se oli

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...11848885_n.jpg

Ja tuonverran siitä jäi jäljelle. Suremaan jäivät yhdet lukkopihdit, yhdet papukaijat ja nippu poranteriä...


Viimeksi muokannut JUUeikunn : 11.08.2012 17:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2012, 18:04
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ja muuten tuohon olis ollu oikein näppäräkin konsti olemassa jos omistaa kompuran ja joltain ois saanu lainaan paineilmataltan.
Tuubista löytyy opetusvideokin .
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2012, 20:12
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tällä viikolla tällaista:



Jo aiemmin tekemäni laatikoiden suojan sain pulttailtua paikoilleen, kun laatikon öljyt tuli vaihdettua ja öljynlämpöanturi lisättyä vaihteiston öljypohjaan. Sitten aloittelin helmapalkkien rakentelua.


Tuossa valmistuu välitukia helmapalkin jatkeeksi tulevalle putkelle.


Sitten tulikin jo valmista. Samalla vähän kokeilin aiemmin ostamiani camo-maaleja. Aattelin kokeilla, kuinka kauan menee, että auto on maastoväreissä, jos aina maalailujen ollessa ajankohtaisia, maalaa tuollaisella värityksellä.

Ja kuten kuvasta näkyy, en jaksanut tehdä tuolle lokarin pellille mitään uutta kiinnitystä, kun ihan yhtä nopea se on irroittaa ja kiinnittää rälläkän ja hitsauskoneen avulla...

Jos vaikka ens viikolla sitten toinen puoli valmistuisi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2012, 07:43
Baas 009 Baas 009 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Oopu
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JUUeikunn Näytä viesti
Taas tämmöstä vajaavetosten omituista hommelia. Kaveri loukkas peukalonsa ja etuiskarien vaihtamisen aika tuli, no minähä että oon tehny ennenki ja tuun jeesaan. Alle 10 tuntia meni ku yks perinteinen yläpultti rupes vastustaan infernaalisesti.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...03862628_n.jpg

Siellä se oli

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...11848885_n.jpg

Ja tuonverran siitä jäi jäljelle. Suremaan jäivät yhdet lukkopihdit, yhdet papukaijat ja nippu poranteriä...
Kato, tuttu pultti... Näyttäs olevan 2000-luvun taitteen passatti tai joku sukulainen... Valitettavasti toi on sama jokapyörävetosessakin.

Mulle tuon pultinjämän irrotti paikallinen volkkaripaja samalla ku laittoivat uuden laakerin. Kuulemma lähtee käsityökaluillakin niin että ottaa olkavarren irti autosta ja mätkii oikein kunnolla lekalla sinne alapuolelle, eli tukivarsien vastapuolelle.

Eipä tästä juur apua ole mut jos joku vaikka sattus lukemaan..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2012, 15:02
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ainut kivuton kikka ton irrottamiseen on lämmittää pilleillä tuosta pultin ympäriltä, mutta silloin menee ylätukivarret vaihtoon. Yleensä tuo pultti irtoaa kun nitkuttaa toisesta päästä jykevällä räikällä ja takoo isolla vasaralla tuon pultin pois, mutta joo, ne on välillä aikas perkeleen tiukassa . Muistithan laittaa reilusti rasvaa väliin kun laitoit uuden pultin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2012, 22:06
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus


Orikedon maastoautotehtaalla leikittiin kukkulan kuningasta. Suzuki jäi talliin häpeämään, pitää sekin ottaa vielä leikkiin mukaan.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2012, 19:23
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

CJ olis taas käyntikunnossa, Oli se varmaan nelisen vuotta palasina.
Kiitos LaaLaalle imusarjan korjaushitsauksesta!

__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2012, 20:01
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mikäs tää juttu nyt on?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	001.jpg‎
Views:	917
Size:	93,8 Kt
ID:	28965   Click image for larger version

Name:	005.jpg‎
Views:	952
Size:	98,7 Kt
ID:	28967   Click image for larger version

Name:	003.jpg‎
Views:	971
Size:	92,4 Kt
ID:	28966  

Viimeksi muokannut Viipo : 17.08.2012 20:03
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.08.2012, 17:54
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Pohjolan tallissa kesän mittaan tapahtunutta

Alkupuolella kesää tuli hävitettyä mp pois, ja sen jälkimainingeissa kotiutettiin täällä palstalla käydyn pohdinnan jälkeen tämä...



Kotimatkalla ääni kabiinissa lisääntyi hieman, mutta laite kulki hienosti, ni en sitte sen suuremmin stressannu. Kotipihassa sitten selvisi että perä oli puskenu öljyä pihalle. Ostaessa oli kyllä tieto, että tihkuu, mutta ny oli tullu reilummin, toki edelleen pikkuhiljaa yli 100km matkalla, mutta kuitenki murikka selkeästi märkänä, ei kuitenkaan sisältä vielä kuivana, oisko noin puolet kadonnu.

Syyksi paljastu tukkeutunu huohotus, samalla tuli stefa uusittua. No uudet öljyt sisään ja laitetta tulille. Ei inahdakkaan. Parin-kolmen illan auton tuloksettoman roplaamisen ja englantilaisen opeliksipalsta tutkimisen jälkeen rälläkkä soimaan ja kontin pohjaa reikä, ku ei huvittanu alkaa tankkia irrotteleen.

...Tässä vaiheessa päässä soi vahvasti se surullisen kuuluisa opeli biisi...

Päältä löyty johdoista kontaktivika, liitokset kuntoon ja samalla heräsi polttoainemittarikin henkiin. Samassa rytäkässä myös bensaputkia tuli uusittua. Tankkihan on muovia jo alunperin ni se ei ruostu näissä.

Sitte koeajoa noilla alla olevilla renkailla, ja lopulta pohjasta kiinni traktorin urien väliin. Ilman asianmukasia apuvälineitä tietenki, onneksi sentään kirves oli. Puun rungoilla auton rungon alta kammettiin autoa ylös, mutta sehän pitää nousta pilviin ennen kuin rengas vähääkään nousee ja alle saa tavaraa. Muutamaa päivää myöhemmin motonetistä tarttu farmitunkki eli maastotunkki mukaan. Siihen näperreltiin hieman lisäosia, jotta voidaan tunkata suoraan renkaasta autoa taivaalle, näin kaikki nostetut sentit on paljo tehokkaampia, ku rungosta nostaessa, jollo rengas roikkuu maassa...

Sitte eräänä iltana saksan ebaystä tarttu tämmönen kiinavirveli ostoskoriin...

...papereiden mukaan pitäs 5900kg kiskoa, toki hitaasti, mutta mihinpä se ny nii kiire ois...

...ja keulaan tinailtiin hieman lisää tavaraa...

...isäukolle kiitos kipinämiehen roolista...


Eli rungon päissä oli ilmeisesti jotku törmäystä varten olevat putken pätkät. Niiden kiinnitys ja jäykistys varmistettiin lisähitseillä ja kulmaraudoilla. Väliin varmasti riittävän paksu latta, ja päälle sopivia nurkista löytyneitä korokkeita. Kuvat on huonoja kännykällä näpsittyjä, mutta väittäsin kiinnityksen olevan varmasti tukeva.


Sitten vain keula nippuun. Ruma karjapuskuri lensi lepikkoon. Samoin joutilaat astinlaudat. Varastossa odottelee mukana tulleet nastoitetut 31" insat liukkaampia kelejä, ruuvataan sitte alle ku hirviöiden jahtaus pääsee kunnolla vauhtiin ja kelit liukastuu. Tuningin nimissä myös opel-logo lensi maskista lepikkoon.

Alkuajan murheiden jälkee opelilla on päästelty reilu tuhat huoletonta kilsaa tässä kesän mittaan. Joku ilta pitäs ruuvailla lisäpitkät takas keulille ku kelit tässä alkaa pimenemään.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	rontti_5.jpg‎
Views:	5593
Size:	101,6 Kt
ID:	29016   Click image for larger version

Name:	rontti_4.jpg‎
Views:	5335
Size:	101,2 Kt
ID:	29017   Click image for larger version

Name:	rontti_3.jpg‎
Views:	5271
Size:	101,1 Kt
ID:	29018   Click image for larger version

Name:	rontti_2.jpg‎
Views:	8865
Size:	99,2 Kt
ID:	29019   Click image for larger version

Name:	040.jpg‎
Views:	5445
Size:	79,6 Kt
ID:	29020  

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
parturissa tapahtuu SAMROCK Chit-Chat 9 10.09.2007 18:10
kärkölässä tapahtuu.. toyota4x4 Chit-Chat 15 15.04.2007 11:11
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? kokkolanpoika Chit-Chat 14 12.12.2006 20:42
NHL:ssä tapahtuu.. SamppaFIN Jääkiekko 3 05.05.2004 14:56
NHL:ssä tapahtuu SamppaFIN Jääkiekko 4 12.05.2003 12:27


Sivu luotu: 04:38 (GMT +2).