Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.07.2012, 22:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti


Olisin tarvinnut itselle nopeusmittarin anturin rattaan, kysyin kolmesta eri off-road liikkestä. Kaikissa osan hinta 39$ - lähetyskulut oli 39-43$ välissä + tulli & alv. täällä päässä. Ei kiitos


sitte kun tilaat niin mulle kanssa ratas, täytyy vaan kattella sopiva hammasluku... tasattaan niitä tilejä sitte vaikka silläkin kun ei olla vielä muuten.

ja jos joku on jotain muuta tilaamassa muutenkin niin huikatkaa, tarttisin takaperään uuden lukon, vois järkeillä jotain kimppakivaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2012, 00:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
sitte kun tilaat niin mulle kanssa ratas, täytyy vaan kattella sopiva hammasluku... tasattaan niitä tilejä sitte vaikka silläkin kun ei olla vielä muuten.
Jups, sillä se käy näppärästi.. Pitää vain muistaa sitten kun tilaa. Mulla kyllä menee tuonne reilusti syksyyn asti ennenkuin mitään uutta tilaan autoon, sen verran iso kasa taas rakennuslaskuja sun muita maksettavana vähän joka suuntaan..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2012, 19:44
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Tyhjäkäynti


Nyt alkoi ärsyttää tuo liian nopea tyhjäkäynti. Rallattaa sellasta 1200rpm, normaali kai olis 700-800rpm. Tämmönen se on tainnut olla koko ajan kun kulkine on ollut meikäläisellä.

Vakuumivuodosta ei liene kysymys, testattu irrottamalla vuorotellen kaikki imusarjasta lähtevät alipaineletkut ja tulppaamalla sormella, ei vaikutusta. IAC tuntuisi toimivan, mutta tiedä sitten meneekö tarpeeksi kiinnipäin. Kaasuläppä menee kiinni. Lambda alle vuoden vanha ja kuukausi sitten oli ainakin päästömittauksen mukaan kunnossa.

Olisiko ehdotuksia lisätsekkauksille?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.07.2012, 19:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

IAC uudestaan Mä lähtisin siitä että IAC:in ongelma, jollei sitten ole esim. vuotava bensasuutin ja menee liikaa kakkua koneelle.

Mulla on just vähän sama ongelma ZJ:ssä, tosin totesin konehuonetta tutkiessa että bensahuurujen hiilisuodinkanisterista oli imusarjaan höyryt imevä letku irti ja kone sai liikaa ilmaa. Voi olla että nyt toimiikin, tai sitten on IAC:issa vikaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2012, 21:11
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Kukaan tilannu?


Virittelen tilausta tämmösestä mestasta: https://www.ironrockoffroad.com/

Kokemuksia?
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.07.2012, 21:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta se mitä on jenkkipoikien foorumeita lukenut niin kovasti kehuvat hinta- laatusuhteeltaan enimmäkseen hyväksi tavaraksi. Kait tuollakin jotain poikkeuksia on eli kaikki ei ole priimaa, mutta sama juttu se tuntuu olevan vähän joka valmistajalla..

edit: Esim. tätä tuotetta en autooni suostuisi ruuvaamaan, korvataan alkuperäinen paska uudemmalla paskalla

http://www.ironrockoffroad.com/Merch...egory_Code=PFZ

..kun taas vaikkapa tämä on ihan pätevännäköinen paketti:

http://www.ironrockoffroad.com/Merch...egory_Code=PFZ
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.07.2012, 13:21
arho arho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.08
Sijainti: West Africa, Atlantic ocean
Viestit: 35
Perusasetus

Mulla Xj nosti tyhjäkäyntiä kun 1 pako/imusarjan pulteista oli löysällä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.07.2012, 14:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Vakuumivuodosta ei liene kysymys, testattu irrottamalla vuorotellen kaikki imusarjasta lähtevät alipaineletkut ja tulppaamalla sormella, ei vaikutusta.
Voihan se silti olla imuvuoto, se ei vaan ole niissä letkuissa se vuoto!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.07.2012, 20:03
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
IAC uudestaan Mä lähtisin siitä että IAC:in ongelma, jollei sitten ole esim. vuotava bensasuutin ja menee liikaa kakkua koneelle.

Mulla on just vähän sama ongelma ZJ:ssä, tosin totesin konehuonetta tutkiessa että bensahuurujen hiilisuodinkanisterista oli imusarjaan höyryt imevä letku irti ja kone sai liikaa ilmaa. Voi olla että nyt toimiikin, tai sitten on IAC:issa vikaa.
Nyt on käytetty IAC ja koko kaasuläppäkotelo irti ja putsattu. Ei apua. Semmosen havainnon tein että kun IAC:n ruuvit jätti löysälle ja päästi ilmaa reilusti ohi ja sen jälkeen kiristi ruuvit koneen käydessä niin kone jäi pari kertaa käymään "oikeilla" kierroksilla. Sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen taas sama tilanne. Ehkä se IAC jotenkin jumittelee ja ei oikein mene kiinni päin tarpeeksi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arho Näytä viesti
Mulla Xj nosti tyhjäkäyntiä kun 1 pako/imusarjan pulteista oli löysällä.
Täytyypä tarkastaa tuokin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.07.2012, 13:34
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Auto on Jeep cherokee 4.0l, vm 1989.

Mittasin yleismittarilla (digitaali) lambda jännitettä mustasta johdosta ja sain 6-7mV tyhjäkäynnillä ja 4,8-2mV n.2000 kierroksilla. Vissiin on särki...
Eikös jännite pitäis olla N.200-1000mV välillä ?

Anturi on 3 johtoinen punainen, musta ja harmaa.
Mittasin pun, har johdoista ja jännite oli 4,98V virrat päällä.
Eiks tää oo esilämmitetty ja onkos se sit laajakaista ?

Kattelin koneelta johdotuskaaviota ja löyty O2 sens johdotus electronic control unittiin ja
siinä oli et blk olis maa, org (or gry) olis sähkö vastukselle ja gry (or org) olis O2 sens.
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler

Viimeksi muokannut sako : 31.07.2012 16:06
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.07.2012, 18:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=279235


lämmitettävä 3 johtoinen, ei laajakaista, itte olen suosinut densolaisia tai bocheja, molemmat on rokkiautossa n30€ luokkaa... paina linkkisivulla tota continue shopping nappulaa yläkulmasta
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.08.2012, 20:48
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Nyt on käytetty IAC ja koko kaasuläppäkotelo irti ja putsattu. Ei apua. Semmosen havainnon tein että kun IAC:n ruuvit jätti löysälle ja päästi ilmaa reilusti ohi ja sen jälkeen kiristi ruuvit koneen käydessä niin kone jäi pari kertaa käymään "oikeilla" kierroksilla. Sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen taas sama tilanne. Ehkä se IAC jotenkin jumittelee ja ei oikein mene kiinni päin tarpeeksi.



Täytyypä tarkastaa tuokin.

No nyt se on käynyt jo muutaman päivän tyhjäkäyntiä sellaisilla kierroksilla kuin pitääkin. Taisi se IAC:n rassailu auttaa kuitenkin, vähän vaan viiveellä.

Imusarjan pultit ei ollu löysällä. Huomasin niitä ihmetellessä että takimmainen pakosarjan kiinnityspultti on hukassa kokonaan, semmonenkin pitäisi jostain haalia.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.08.2012, 10:23
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
semmonenkin pitäisi jostain haalia.
Löytyy hyllystä: http://www.jamant.fi/stud-mop6036193aa-p-3240.html ja siellä on lisää infoa koskien tota pulttia!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 19:12 (GMT +2).