Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.06.2012, 12:33
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti

Nyt opin muuten senkin että Defan ja Calixin lohkolämmittimen pistoke on erilainen
Yritin tunkasta pajeroon aamulla Defan johtoa, mutta ei se sinne uponnu millään
Sitte ku aikas vielä tutkit, niin huomaat että tän ikäisessä pajessa on Defaa muistuttava plugi (on pyöreät liittimet, mutta holkki on erillainen), ja johon Defa ei yllätäen käy...

nim.merk ostin Defan loki lämppärin, ja asentaessa totesin ettei johtosarja käykään....

EDIT:
Lainaus:
Tuota kelloa ei taida saada purettua?
Kyllä sen kellon saa purettua, ja kasattuakin (4 kertaa, jonka jälkeen alkaa kellon kuori väsyy). Sisällä olevaa kalvoa ei vaan saa paikattua oikein millään, kumi jota siellä on käytetty on niin rasvaista ettei siinä liimat pidä (kokeiltu polkupyörän renkaan paikkaus menetelmää, kumille sopivaa pikaliimaa, sikaflexiä, vulkanointiteippiä). Vaan Parttoinin-kokeita suoritettua totesin ettei tuo Pajeron turbo tarvii kellon kalvoa ollenkaan, sopivan kireitä jousia riittää, hukkaportin virtauksen myötäsuunta riittää säätöön.... sori ku tul tääkin tieto vähän myöhään


Viimeksi muokannut mki : 27.06.2012 12:51
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2012, 06:40
pajeromies:n Avatar
pajeromies pajeromies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.06.12
Sijainti: Perho
Viestit: 98
Post

Morjens, eli olen uusi täällä palstalla ja myös tuore pajeron omistaja (2.8td ic -99) Haulla olen yrittänyt etsiä tuohon polttoainemittarin kiinnityspultti ongelmaan ratkaisua eli yhden pultin sain siitä poikki niin onko kukaan keksinyt käypää ratkaisua sen korjaamiseen? Itellä kävi mielessä että porais vain uuden reijän ja puuruuvin sen katkennen tilalle?

Kiitän jo etukäteen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.07.2012, 20:09
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajeromies Näytä viesti
Morjens, eli olen uusi täällä palstalla ja myös tuore pajeron omistaja (2.8td ic -99) Haulla olen yrittänyt etsiä tuohon polttoainemittarin kiinnityspultti ongelmaan ratkaisua eli yhden pultin sain siitä poikki niin onko kukaan keksinyt käypää ratkaisua sen korjaamiseen? Itellä kävi mielessä että porais vain uuden reijän ja puuruuvin sen katkennen tilalle?

Kiitän jo etukäteen
Eli meinaatko tuota tankin anturin kiinnitystä?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.07.2012, 20:12
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
Sitte ku aikas vielä tutkit, niin huomaat että tän ikäisessä pajessa on Defaa muistuttava plugi (on pyöreät liittimet, mutta holkki on erillainen), ja johon Defa ei yllätäen käy...

nim.merk ostin Defan loki lämppärin, ja asentaessa totesin ettei johtosarja käykään....

EDIT:


Kyllä sen kellon saa purettua, ja kasattuakin (4 kertaa, jonka jälkeen alkaa kellon kuori väsyy). Sisällä olevaa kalvoa ei vaan saa paikattua oikein millään, kumi jota siellä on käytetty on niin rasvaista ettei siinä liimat pidä (kokeiltu polkupyörän renkaan paikkaus menetelmää, kumille sopivaa pikaliimaa, sikaflexiä, vulkanointiteippiä). Vaan Parttoinin-kokeita suoritettua totesin ettei tuo Pajeron turbo tarvii kellon kalvoa ollenkaan, sopivan kireitä jousia riittää, hukkaportin virtauksen myötäsuunta riittää säätöön.... sori ku tul tääkin tieto vähän myöhään
Eipä tuo "uusi" kello köyhdyttänyt kuin 40e, joten sama oli hommata
Kävin tänään revittelemässä töiden jälkeen mourungin hiekkapoluilla, ja täytyy sanoa että kyllä nuo renkaat on hyvät tuolla juoksuhiekalla. Ei paljoa upottanu.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2012, 09:06
pajeromies:n Avatar
pajeromies pajeromies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.06.12
Sijainti: Perho
Viestit: 98
Perusasetus

Joo tuota anturiahan mä meinasin, sainkin pulman ratkaistua ku porasin vain uudet reijät ja vetäsin niihin kierteet, sitten uudet pultit tilalle tuli hyvä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.08.2012, 19:04
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Pahalta näytti..



Mutta nyt runko on hitsattu ja sen osalta taas hetken saa olla rauhallisin mielin.

Eilen tilasin tankin anturin (maasturipurkaamolta) ja odottelen tekstiviestiä Deltalta niistä lähtö/tulo putkista, kun sieltä sen jouduin tilaamaan (74e)
Ens viikolla pitäisi käydä jostain letkua/putkea ja nippusiteitä.

- mitä kannattaa käyttää noihin laippojen tiivistykseen?
- Mikä olisi suht toimivaa kemiallista ruosteenpoistoainetta? pitäisi kuskin jalkatila + tankin kiinnitykset yms käsitellä sillä..

Tarkoituksena on tiputtaa tankki pois, sovittaa uusi anturi/laippa paikoilleen ja vetästä uudet putket konehuoneeseen asti.

Täytyisi vielä jostain sopivata letkua löytää..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.09.2012, 18:58
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Täytyy varmaan tuohon laippaan joku tiiviste vielä hommata.
Anturissa on alkuperäinen tiiviste matkassa ja tuossa pöydällä on tuubi tiivisteliimaa, joka kestää diiseliä.



Ruosteenpoistoon hommatu erinäköisä mömmöjä ja hiontalaikkoja sekä bilteeman hiekkapuhallusvehe (pistepuhallus).
Eiköhän noilla nuo pienent pintaruosteet saada pois
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.10.2012, 17:16
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Taas on pajeroa parsittu

- Polttoaineputket vaihdettu (4m 6mm ja 8mm letkua)
Vanhat putket oli sen verran haperon näköiset toisesta päästä että päätin vetää kokonaan uusiksi.

-Tankin laippa. Vanhasta murtui paluuputki, joten olikin jo aika. Kaikki pultit avattu ehjänä kun liottelin parikin päivää.

-Tankin anturi (mittari toimii nyt!!)

-Runkoon laitettu parikin paikkaa lisää.... + korin ruostevaurioita korjattu

Laippojen tiivistykseen ei tarvinnut muuta kuin vanhat tiivisteet ja kärsivällistä ruosteen irroitusta/lian puhdistusta, että hiekkaa yms meni mahdollisimman vähän tankkiin.
Ehkä ensi kesänä irroitan koko tankin ja käyn koko auton takaosan läpi ruostevaurioiden osalta.

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.10.2012, 17:22
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

ABS valo palaa ajoittain, mutta tänäänkin ajettu 300km ja valo ei syttynyt.
Ilmeisesti joku anturi temppuilee..

Mittaristo pitäisi purkaa ja vaihtaa uudet polttimot + konsoliin (missä tuuletuksen säätimet).
Millainen hommahan tuo mittariston purku lienee?

Öljyt pitäisi laittaa vaihtoon, kun on kymppitonni tainnut jo mittariin pyörähtää

Hitsauskone on nyt hankinnassa, niin ens kesänä voisi aloittaa hieman paikkailemaan levikkeiden alla olevia vaurioita..

Tekniikka tuntuu pelaavan, mutta ruoste on ollut ainoa ongelma. Pahimmat (runko) on nyt kuitenkin hoidettu kuntoon, mutta ruostuuhan se aina lisää.
Sain paikannettua runkonumeronkin joka oli pelkääjän puolella eturenkaan takana. Paksulti oli vaseliinia ja sitä sinne lisäilin myös..

Tuo soittimen alapuolella oleva härpäke (missä pistoke ja kytkin) ei varmaan ole vakiovaruste?
Keksiikö kukaan mikä tuo voisi olla? Meinasin jos purkaisi sen pois..

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 07.10.2012 17:28
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 10:10 (GMT +2).