Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2012, 20:40
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Mittari asennettu ja ahtopaineet nousee siihen 0.8 kun alkaa suhina.
Eli eikös tuo venttiili ole silloin kunnossa? Onko hukkaportti/kello sitten viallinen?
Ei ole,tuo aukeaa muistaakseni oikeasti jossain 1bar tuntumassa,nyt se aukeaa liian aikaisin kun paineet näissä on vakiona jotain 0,8bar luokkaa. Ja kuten aiemmin sanoin niin tuo popoffin aukeaminen ei ole hyvästä vaan paineiden säätö pitää hoitaa hukkaportilla. Veikkaisin että paineita on vähän nostettu ja hukkaportti ei kerkeä puuttua peliin ennenkuin tuo popoff aukeaa.
Eli laita siihen vaikka se 1,5bar varoventtiili josset luota että hukkis toimii,kuin että ajat tuollaisenaan,tai säädä paineet niin alas ettei tuo aukea.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.04.2012, 21:03
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ei ole,tuo aukeaa muistaakseni oikeasti jossain 1bar tuntumassa,nyt se aukeaa liian aikaisin kun paineet näissä on vakiona jotain 0,8bar luokkaa. Ja kuten aiemmin sanoin niin tuo popoffin aukeaminen ei ole hyvästä vaan paineiden säätö pitää hoitaa hukkaportilla. Veikkaisin että paineita on vähän nostettu ja hukkaportti ei kerkeä puuttua peliin ennenkuin tuo popoff aukeaa.
Eli laita siihen vaikka se 1,5bar varoventtiili josset luota että hukkis toimii,kuin että ajat tuollaisenaan,tai säädä paineet niin alas ettei tuo aukea.
Katselin tuossa että näyttää ihan kuin kellon alta (siitä mistä varsi lähtee) olisi puhaltanut paineita pihalle? Aivan aavistuksen verran on öljyä tullut sumuna sieltä.

Tuota kelloa ei taida saada purettua?

Hukkaportti ei tuntuisi olevan kuitenkaan jumissa, ja edellinen omistaja ei tietääkseni ole ruuvannut paineita. Käsitin että jossain vaiheessa vain alkanut suhisemaan.

EDIT:

Täytyy varmaan käydä tuo varoventtiili ja katsoa mitä se sitten näyttää

EDIT2:
Niin ja sen huomasin kun ajelin jotain 80km/h niin ahdot oli jotain 0,4.
Kun kiihdyttelin kovemmin niin 3000rpm/0,8 ja silloin alkoi suhina. Jos jatkoin vaan polkemista niin ahdot tippui 0,5 ja suhina jatkui yhtämittaisena.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 04.04.2012 21:29
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2012, 21:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Katselin tuossa että näyttää ihan kuin kellon alta (siitä mistä varsi lähtee) olisi puhaltanut paineita pihalle? Aivan aavistuksen verran on öljyä tullut sumuna sieltä.

Tuota kelloa ei taida saada purettua?

Hukkaportti ei tuntuisi olevan kuitenkaan jumissa, ja edellinen omistaja ei tietääkseni ole ruuvannut paineita. Käsitin että jossain vaiheessa vain alkanut suhisemaan.

EDIT:

Täytyy varmaan käydä tuo varoventtiili ja katsoa mitä se sitten näyttää

EDIT2:
Niin ja sen huomasin kun ajelin jotain 80km/h niin ahdot oli jotain 0,4.
Kun kiihdyttelin kovemmin niin 3000rpm/0,8 ja silloin alkoi suhina. Jos jatkoin vaan polkemista niin ahdot tippui 0,5 ja suhina jatkui yhtämittaisena.
Ota ja pistä maalarinteipillä ja pakastepussilla tuo ylipaineventtiili pakettiin, ja käy ajamassa ja katso onko paketti porsinut

Vika voi olla ahtoputkissa tai coolerissa tai.....

On nimittäin kerran haettanut yhdestä volkkarista vikaa, kun oli yhdessä
coolerin putkessa repeämä. tuhisi/törisi tayskaasu kiihdytyksessä.....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2012, 22:41
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Katselin tuossa että näyttää ihan kuin kellon alta (siitä mistä varsi lähtee) olisi puhaltanut paineita pihalle? Aivan aavistuksen verran on öljyä tullut sumuna sieltä.

Tuota kelloa ei taida saada purettua?

Hukkaportti ei tuntuisi olevan kuitenkaan jumissa, ja edellinen omistaja ei tietääkseni ole ruuvannut paineita. Käsitin että jossain vaiheessa vain alkanut suhisemaan.

EDIT:

Täytyy varmaan käydä tuo varoventtiili ja katsoa mitä se sitten näyttää

EDIT2:
Niin ja sen huomasin kun ajelin jotain 80km/h niin ahdot oli jotain 0,4.
Kun kiihdyttelin kovemmin niin 3000rpm/0,8 ja silloin alkoi suhina. Jos jatkoin vaan polkemista niin ahdot tippui 0,5 ja suhina jatkui yhtämittaisena.
Ei saa purettua,ja se varsi on monestikkin öljyinen,ei pahemmin kerro kello kunnosta. Seon nyt melkovarmasti tuo popoff joka siellä suhisee,voi todeta sen vaikka tuolla BJ-40/76 mainitsemalla tavalla. En kuitenkaan usko että vika olisi ahtoputkissa tai coolerissa koska tuo on ihan normaalia että tuo venttiili siellä aukeaa,kerran paineita ei ole nostettu niin melkovarmasti mäntä on kääntynyt vähän sivuun ja vuotaa siksi herkästi paineet ulos,itsellä teki saman. Ahdot on melko normaalin kuuloiset tuolle pillerille,itsellä heiluu yli 0,8bar tuntumassa kun ajaa 80km 5vaihteella,sen verran ahdistaa nuo isot renkaat menoa ettei tule enää 5 ajettua Käy hakemassa joko se varoventtiili tai sokea tulppa,sokean saat vaikka minulta sunnuntaina jos vaan haluat ja kehtaa muhokselta tulla hakemaan?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2012, 20:09
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

sokeeta tulppaa vaan tilalle loppuu suhinat. Ahtomittari kun nyt asennettu niin näkee jos kellossa jotain vikaa ja paineet nousee liian koviksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2012, 20:06
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Reissussa tuli oltua niin hieman jäi auton rassaamiset..

Kiitokset Nuhapumpulle tuosta tulpan tarjoamisesta, mutta käyn hakemassa sen venttiilin kuitenkin

Huomenna auto öljyjen vaihtoon/tarkistukseen. Ei tuossa märällä pihalla paljoa huvita alkaa tekemään mitään.. jakopään/hihnan tarkastus samalla

Laskeskelin kilometrejä juuri:
Perä/laatikko öljyillä 22 889 km
jakohihnalla 46 287 km
kytkin + hammaskehä 88 451 km

Kannesta ei merkintää, mutta kaikki tankkaukset ja polttimonvaihdot 2003-2009 ja huollot 2009 -2012 on merkitty ylös. Hienoa että on näinkin täydelliset dokumentit. Ristiniveltä ja puslia yms on vaihdettu myös.

Mittarikin on nyt oikeasti paikoillaan:
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.04.2012, 08:20
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Hyvältä näyttää.. Pajero kävi öjynvaihdossa ja hälyttäviä vuotoja ei ollut missään.
Jakoremmin kiristin menee uusiksi viimeistään seuraavassa öljynvaihdossa, kun oli aavistuksen verran löysällä.

Oli puhetta tuosta turbosta ja kuulemma tuo 0,8 on ihan normi paine jonka se laskee pihalle. Neuvoi testaamaan hukkaportin toiminnan, niin että laittaa varovasti painetta tuohon kellolle pumpulla.
Vasta oli kuulemma korjannut vastaavan ongelman ja syyllinen oli silloin jumittunut hukkis.

Täytyys lähteä tutkimaan, muttaku sataa räntää

Tietysti sen polttoainemittarin voisi tutkia vielä ja katella tuo tankin liitin.
onnistuu auton sisätiloissa
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.04.2012, 16:41
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Viikonloppuna tuli 800km mittariin ja ainoa vika on se että tankata sai useammin

kulutus 9-12l kieppeillä (nastarenkailla)

Hukkaportin kelloa testasin laittamalla kompuralla varovasti painetta (alle 1 kilon) letkuun, ja ei se hukkis avaudu.. ilma kylläkin tuli sieltä läpi, joten jos olen käsitänyt oikein siellä pitäisi olla kalvo ja jousi? mutta jos kalvo vuotaa eihän se silloin toimi?

Käsin portti liikkui hieman, mutta oli pirun jäykkä.

Polttoaineputket alkaa olla vaihdon tarpeessa, kun näyttävät hieman jo hikoilevan läpi + samaten se koko tankilla oleva laippa näyttää olevan niin hauras että polttoaine tihkuu läpi.

Sähköjä tuli käytyä hieman läpi, ja laittelin soittimenkin paikoilleen kun ensin purin muutaman satametriä ylimääräisiä johtoja, ja kymmeniä liitoksia karsin pois.

Mutta.. ostoslistalla olisi melkein:

- hukkaportin kello (kunhan joku nyt vielä kertoo pitääkö ilman virrata siitä läpi)
- tankin anturi
- tankin lähtöputket
- polttoaineletkut
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).