Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2012, 16:41
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Viikonloppuna tuli 800km mittariin ja ainoa vika on se että tankata sai useammin

kulutus 9-12l kieppeillä (nastarenkailla)

Hukkaportin kelloa testasin laittamalla kompuralla varovasti painetta (alle 1 kilon) letkuun, ja ei se hukkis avaudu.. ilma kylläkin tuli sieltä läpi, joten jos olen käsitänyt oikein siellä pitäisi olla kalvo ja jousi? mutta jos kalvo vuotaa eihän se silloin toimi?

Käsin portti liikkui hieman, mutta oli pirun jäykkä.

Polttoaineputket alkaa olla vaihdon tarpeessa, kun näyttävät hieman jo hikoilevan läpi + samaten se koko tankilla oleva laippa näyttää olevan niin hauras että polttoaine tihkuu läpi.

Sähköjä tuli käytyä hieman läpi, ja laittelin soittimenkin paikoilleen kun ensin purin muutaman satametriä ylimääräisiä johtoja, ja kymmeniä liitoksia karsin pois.

Mutta.. ostoslistalla olisi melkein:

- hukkaportin kello (kunhan joku nyt vielä kertoo pitääkö ilman virrata siitä läpi)
- tankin anturi
- tankin lähtöputket
- polttoaineletkut

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2012, 19:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Viikonloppuna tuli 800km mittariin ja ainoa vika on se että tankata sai useammin

kulutus 9-12l kieppeillä (nastarenkailla)

Hukkaportin kelloa testasin laittamalla kompuralla varovasti painetta (alle 1 kilon) letkuun, ja ei se hukkis avaudu.. ilma kylläkin tuli sieltä läpi, joten jos olen käsitänyt oikein siellä pitäisi olla kalvo ja jousi? mutta jos kalvo vuotaa eihän se silloin toimi?

Käsin portti liikkui hieman, mutta oli pirun jäykkä.

Polttoaineputket alkaa olla vaihdon tarpeessa, kun näyttävät hieman jo hikoilevan läpi + samaten se koko tankilla oleva laippa näyttää olevan niin hauras että polttoaine tihkuu läpi.

Sähköjä tuli käytyä hieman läpi, ja laittelin soittimenkin paikoilleen kun ensin purin muutaman satametriä ylimääräisiä johtoja, ja kymmeniä liitoksia karsin pois.

Mutta.. ostoslistalla olisi melkein:

- hukkaportin kello (kunhan joku nyt vielä kertoo pitääkö ilman virrata siitä läpi)
- tankin anturi
- tankin lähtöputket
- polttoaineletkut
Ei pidä ilman virrata läpi ja pidä popoff vena käytössä koska siellä lienee nyt sitä painetta enemmänkin.

Eli jos se ahtopainemittari on haaroitettu siitä hukkiksen letkusta niin se ei näytä kuin sen paineen mikä siinä letkussa vallitsee ja jos ne pänningit pääsee sieltä hukkiksen kellosta karkuun niin mittari näyttää edelleen jotain ja todellisuus voi olla vaikka mitä vaan, eli sen mitä se orkkis ahdin jaksaa työntää...

Eli se kello vaihtoon.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2012, 20:06
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Kello taitaa maksaa Suomessa uutena yli 200e

Ebaysta katselin ja ei ihan oikeaa löydy..
Tämä taitaisi toimia, mutta kiinnitys on erilainen jos kuva pitää paikkansa

http://www.ebay.com/itm/Turbo-Wasteg...ht_1619wt_1009

Vinkkejä mistä voisi löytyä?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2012, 20:26
khn81 khn81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.10
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 135
Perusasetus

Pro Turbolla on ihan hyvä kello. Maksaa satasen mutta sille pitää tehdä kiinnike.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2012, 19:21
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khn81 Näytä viesti
Pro Turbolla on ihan hyvä kello. Maksaa satasen mutta sille pitää tehdä kiinnike.
Täytyy varmaan sieltä tilailla jos muualta ei löydy.. voisi laitella ostoilmoitusta tänne tietysti jos jollain olisi ylimääräinen.

Pitäs tiedustella paljonko nuo tankin lähdöt maksaa suomessa?
http://www.ebay.co.uk/itm/FUEL-FLOW-...ht_2024wt_1026

Tuolta löytyisi kyllä ihan tuliterä.. ei mikään halpa ole kyllä
Tankin antureitakin olisi hieman havemmalla saatavilla.

Taitaa olla nuo laipan kiinnitykset (ruuvit) tankissa, joten mitenkä käy kun irroitan vanhaa ja ne katkeaa? On sen verran ruosteiset että se ei ole jos vaan kun! Ei paljoa uusi anturi/laippa hyödytä jos sitä ei saa kiristettyä..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2012, 05:11
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Eihän tuo tankin lähtö ole kalliimpi kun alipainekellokaan
Käyköhän tuohon muut kellot, tallissa olisi CT turbosta jäänyt kello, kiinnityksen joutuu varmaan siihenkin rakentamaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.04.2012, 21:22
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Laittelinpa tänään kyselyitä ympäriinsä noista osista.. katottaan tärppääkö

Tyhmä kysymys..


Tuleeko tuo hemmetin viritelmä laittaa pyörän pulttien alle? ei kai se siellä muutenkaan pysy
No nythän kävi niin, kun jouduin pehmeällä pihalla taistelemaan sen kanssa että sain auton tunkattua ylös, jäi noiden kuppien/kiinnitysten tarkastelu aika vähäiselle. Sen jälkeen vasta katsoin niitä kun renkaat oli alla



Korotustahan tuo kaipaisi melkein?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 10:14 (GMT +2).