Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.06.2012, 09:30
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

no näinpä siinä sit kävi että eipä sille koneelle sit tullukkaan lupia. vittu näitä herroja. syynä että muutoskatsastamalla saa saman tehoisen painojen sisään menevän moottorin (2H+turbo?) niin ei tarvitse laittaa painavampaa moottoria.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.06.2012, 09:54
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
no näinpä siinä sit kävi että eipä sille koneelle sit tullukkaan lupia. vittu näitä herroja. syynä että muutoskatsastamalla saa saman tehoisen painojen sisään menevän moottorin (2H+turbo?) niin ei tarvitse laittaa painavampaa moottoria.
Niinkuin siellä foffikisan katsomossa sanoin niin laittakee vaa Mersun pata nii ei tartte ihmetellä... Eikun leuka rintaa vasten ja kohden uusia pettymyksiä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.06.2012, 10:28
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Ihan fiksu päätöshön tuo oli, mitä siihen huonompaa väkisin änkemään.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.06.2012, 11:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
no näinpä siinä sit kävi että eipä sille koneelle sit tullukkaan lupia. vittu näitä herroja. syynä että muutoskatsastamalla saa saman tehoisen painojen sisään menevän moottorin (2H+turbo?) niin ei tarvitse laittaa painavampaa moottoria.
Äläkä vaan väitä ettei sitä kukaan yrittäny siulle sanoa.

Kun se 12 h-t menee sinne painojen sisään kun jätät vinssin talliin ja pistät akut takapaksiin katsastuksen ajaksi ainankin. Ja jos kerran oot laittamssa siihen niitä hj:n akseleitakin niin tuosta häviää kaikki mitään lupia vaativat elementit eli jarrut,ja akselit on siitä autosta mistä konekkin on.Ja akutkin saanee olla paikoillaan jos mahtuu.

Jos ei mitään muuta hyvää tästä seurannu niin ainakin se että kerrankin herrat luki lakia samoin kuin muutkin.

Tuliko mitä maksamaan tuo herrojen vaivaaminen?? Ja mites se rengastus.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.06.2012, 11:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
syynä että muutoskatsastamalla saa saman tehoisen painojen sisään menevän moottorin (2H+turbo?) niin ei tarvitse laittaa painavampaa moottoria.
Ei oikein avaudu mulle mistä nyt oikeastaan on kyse? "saa saman tehoisen painojen sisään menevän moottorin"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.06.2012, 08:50
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

eli teemme ensimmäisen suorasuihku 2-H:n. renkaat ja leveyden muutos meni läpi.

Ei oikein avaudu mulle mistä nyt oikeastaan on kyse? "saa saman tehoisen painojen sisään menevän moottorin"

2-H menee laskennallisesti sallittuihin painorajoihin, ahtimen saa laitaa jälkeenpäin tehorajojen salliessa, mutta ahtimen tuomaa lisäpainoa ei enää lasketa?

Viimeksi muokannut turakoitsija : 26.06.2012 08:54
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.06.2012, 09:16
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

ite säästäisin aikaa ja rahaa tekemällä näin (12H-t) - (10H-t) =2H tämän laskukaavan esität sitten konttorilla + ehkä,,vaihtamalla 2H koneen venakopan. vai oikeestikko meinasit 2H:n alakertaan laittaa 12H-t kannen?? koska trafi ei anna lupia koska lupaa ei tarvita päätös tuli?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.06.2012, 09:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
eli teemme ensimmäisen suorasuihku 2-H:n. renkaat ja leveyden muutos meni läpi.

Ei oikein avaudu mulle mistä nyt oikeastaan on kyse? "saa saman tehoisen painojen sisään menevän moottorin"

2-H menee laskennallisesti sallittuihin painorajoihin, ahtimen saa laitaa jälkeenpäin tehorajojen salliessa, mutta ahtimen tuomaa lisäpainoa ei enää lasketa?
No se mutka ei hirveitä paina.

Paiskaa ne akselit alle ja tekniikka sisuksiin,tee levikkeet että renkaat mahtuu lokareiden sisään, varaa aika, tehomittaukseen, ja konttorille mars. Ja siellä selvittelet että akselit on samasta autosta mistä tekniikkakin.Ja se lappu mukaan missä sanotaan ettei sitä lupaa tarvita.

Jos kaikki on muuten okei niin leima läpsähtää, ja ehkä muutama muutos prossa.

Ja jos jännittää niin hoida tuo homma lappeenrannassa niin voin lähteä mukaan konsultoimaan/naureskelemaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.06.2012, 20:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
2-H menee laskennallisesti sallittuihin painorajoihin, ahtimen saa laitaa jälkeenpäin tehorajojen salliessa, mutta ahtimen tuomaa lisäpainoa ei enää lasketa?
Missä on F- tai 2F-moottorin paino? Kun kyllä se päälle 300 kg painaa niin 12H-T jää kyllä 20%:n sisään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.06.2012, 22:39
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Missä on F- tai 2F-moottorin paino? Kun kyllä se päälle 300 kg painaa niin 12H-T jää kyllä 20%:n sisään.
taitaa painaa enemmän toi 2f kuin 12h-t moottori, asia on tehty nyt vaikeaksi jossain päin suomea. jostain syystä kun sitä ei haluta pitää vertailu moottorina kun se on bensiinillä käyvä. eli täysin eri autoja fj 40 ja bj40 .
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.06.2012, 09:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Löysin painot F-sarjan koneille: F 288 kg, 2F 273 kg. Eli kyllä se diisselin lohko kuiteski on eri paljo järeempi.

Mutta kuuluuhan samaan J4-mallisarjaan myöskin HJ45 324 kg painavallla H-koneella. On vaan eri tyyppikoodin takana, joten tarttis jotain vahvistusta Toyotan suunnalta.

Edit: samaa tietoahan tuolla oli jo aiemmilla sivuilla tässä topicissa:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hakoteilla Näytä viesti
F engines starting #F294920, October 1969. Engine weight with clutch and air filter 633.6 Lbs. With the 2 barrel carburetor and 7.8 to 1 compression ratio it was rated at 155 HP @ 4000 RPM 230 Ft-Lb @ 2200 RPM.

Toi olis kiloissa 287 kg, jos auttaa yhtään.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
2f painaa 273kg eli on 10 kiloo kevyempi mitä 3b

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 27.06.2012 09:16
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.06.2012, 18:13
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

eihän tässä olis mitään ongelmaa ollukkaan jos olis todistus että hj-45 on samaa mallisarjaa. mutta kun ei toyotalta saa minkäänlaisia todistuksia.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.06.2012, 18:37
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

http://shop.cruiserparts.net/index.p...roducts_id=348

317 kiloa painaa 2f puoli moottori+vauhtipyörä jos tilaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
om606 Geehen? Mappe Tekniikka & Jutustelu 45 13.04.2023 18:47
Porttaali patikka evo II (Ens savut Om606:sta) swamber Maasturiprojektit 271 25.11.2014 09:45
Myyty MB G 2+3paku OM606 aut. Viideo O/M/V Ajoneuvot 1 01.03.2012 23:25
Myyty MB OM606 turbomoottori swamber O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.07.2011 21:50
Myydään / Vaihdetaan mb om606 superisatsi vetarosa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.12.2010 23:27


Sivu luotu: 00:50 (GMT +2).