Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   bj40 -77 1HD-T+PORTTAAL+35" (perfectly legal) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94598)

turakoitsija 28.02.2012 10:07

bj40 -77 1HD-T+PORTTAAL+35" (perfectly legal)
 
kävi viime heinäkuussa pitkäaikainen haave toteen. sain vihdoin hommattua bertan ja vielä ihanteellisilla papereilla. no sitähän heti hitsailemaan leimakuntoon. leima saatiin ja avonakin kerettii vähän ajelemaa. retrossakin käytiin oikei kilpaa ajamassa.no nyt on sit kevät aurinko taas ruennu senverran pehmentämään päätä et tuli hommailtua jakarit ja koneen vaihto hiipinyt mieleen nyt sit raadilta mielipiteitä kumpi parempi. rohviilissa jonkunverran kuvia.

sumpe 28.02.2012 10:23

606 ei paina ku puolet tosta tojotan koneesta.

tepa78 28.02.2012 10:25

Paremmasta tiedä, mutta eihän berttaan nyt voi ruveta sotkemaan mitään mersedeksen alitehoisia ja ylipainoisia moottoreita:cool: Laita vaan laadukasta japanialaista voimaa pellin alle:)

kippo86 28.02.2012 13:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa78 (Viesti 856637)
Paremmasta tiedä, mutta eihän berttaan nyt voi ruveta sotkemaan mitään mersedeksen alitehoisia ja ylipainoisia moottoreita:cool: Laita vaan laadukasta japanialaista voimaa pellin alle:)

Mitä nyt tehoihin tulee noin vakiona, niin 606 pesee heittämällä. Saati pikku viilauksen jälkeen... :rolleyes: Painosta puhumattakaa.

606 vs 12-ht

Olishan se kiva pysyä merkkiuskollisena, jos jaappanilaiset olis tehny vähän köykäsempiä tiisseleitä... Ite yrittäsin tehä mahollisimman kevyen.

Tai sit kevyempi tojon motti1kz jos ei halua erimerkkistä motooria...

turakoitsija 28.02.2012 13:25

mitenkähän toi 1kz-t. mahtaakohan käydä tohon bj:n laatikkoon suoraa? olis kyl yks hj:n 5v laatikkokii irrallaa.

Puuhis 28.02.2012 13:32

Ei 12-ht. Tulee keulasta melkolailla painava tuolla koneella.

oziolli 28.02.2012 14:19

Mesrun dieseli Tojotaan
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 856686)
Mitä nyt tehoihin tulee noin vakiona, niin 606 pesee heittämällä. Saati pikku viilauksen jälkeen... :rolleyes: Painosta puhumattakaa.

606 vs 12-ht

Olishan se kiva pysyä merkkiuskollisena, jos jaappanilaiset olis tehny vähän köykäsempiä tiisseleitä... Ite yrittäsin tehä mahollisimman kevyen.

Tai sit kevyempi tojon motti1kz jos ei halua erimerkkistä motooria...


Jospa tarkasteltaisiin tuota merkkiuskollisuutta sen tosiasian valossa, etta Toyotan Brasilian tehtailla asennettiin tehdasasennuksena Landcruisereihin paikallista tuotantoa mersun moottoreita.

Artzi_ip 28.02.2012 20:27

D4D ehottomasti kestävin ja vääntävin kevyt tojotan moottori..

santikko 28.02.2012 21:05

onks tää joku kompa? KUNKKUMOOTTORIA PELLINALLE JA KUVIA PALSTALLE!

pee 29.02.2012 07:29

entä 605 ? ois kevyempi, lyhyempi, eikä juuri häviä ominaisuuksissa...

eli eikun muutat otsikon muotoon, mistä 605 ??? ;)

mettäsika 29.02.2012 08:03

ei muuta kuin mersun moottori keulalle.
ja peen ehdotus ei olis yhtään pöllömpi vaihtoehto

pulu 29.02.2012 11:24

joo om 605 ois varmaan passeli..ja toi 1kzt ei olis paha sekään ja pikku piridtämisel saa kyl voimaaki,mut tuskin käy beejiin laatikkoon suoraan!

mersuana 29.02.2012 11:59

Moottori berttaan
 
Tätä mä olen kans jo kauan miettinyt, jos joku on tehnyt/tekee jonkun adapterin millä saa om60x moottorin sovitettua BJ:n laatikkoon/jakikseen niin vois ottaa yhteyttä minuun. Noi mersulaiset moottorit kun on tullut tutuksi vuosien varrella.

-MaTTi- 29.02.2012 13:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Artzi_ip (Viesti 856803)
D4D ehottomasti kestävin ja vääntävin kevyt tojotan moottori..

Näitäkin on aika monta eri versiota, ensimmäiset 2.0 D-4D:t ei vääntäny alle 1800 r/min nimeksikään.

Miten lie tollasen Mersun moottorin alavääntö, 12H-T:ssa olis vauhtipyörällä painoo varmasti reippaasti enemmän = ei nyykähdä kun tyhjäkäynniltä nostaa kytkintä. Mese stumppaa kyllä paljo helpommin.

Mutta onhan se 12H-T tosiaan painava möykky 362 kg, B-mosa 283 kg. M-B 606 vissiin jotain 210 kg luokkaa.

Ite laittasin 1KZ-T:n tai 13B-T:n.

chief360 29.02.2012 13:50

sen verran kokemusta 12ht koneesta beejiissä etten kyllä harkihtis hetkeekään jos 606:nen on vaihtoehtona :D
painava ja laiskahan se 12ht on mersun mottiin verrattuna eikä siitä mittään irti saa vaikka minkä tekis.

Killer-Wo 29.02.2012 20:35

Ei oo kyl vastaus kysymykseen mutta -Matti-:n kans samoilla linjoilla. n. 10v metsissä 3B keulilla rymynnyt toki turbotettuna ja kymmeniä 12ht virityksiä nähneenä en laittaisi sellaista keulalle. Etenkin jos autosta on tulossa maastoauto. Jos koneen jatkeena on manuaali niin koneen tulee olla alhaalta vääntävä. Kumpikaan näistä 12ht tai om606 ei ole sellainen. Tai sitten pitää olla sellaiset välitykset et kierroskoneella pärjää. Ja berttaan ei ihan pikkutöikkä saa sellaisia välityksiä että kierroskonetta kannattaisi laittaa.
Mut jos kyseessä vaikka crossi auto niin sitten vois tuo om606 toimia.

Kaikkihan menee päälaelleen jos koneen jatkona automaatti.

smgt 29.02.2012 20:38

eiköhän sen mersun kutosen saa vääntämään alhaaltakin.

Killer-Wo 29.02.2012 20:45

Sillä on aika iso ero pysyykö kone käynnissä vielä alle esim 1000 rpm kun rengas kiipeää kiven yli. Massan hitautta ei korvaa mikään ;)

AlluK 29.02.2012 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo (Viesti 857145)
Massan hitautta ei korvaa mikään ;)

Paitsi elektroniikka...

vilenius 01.03.2012 06:39

yhistettynä remmiahtimeen.tyhjäkäynnillä säätää ahtaan puolkiloo niinku erääsä vihreässä farmari yykaakoosa nii jaksaa mennä:)

turakoitsija 01.03.2012 08:24

tää härveli on pääasiassa katuliikenteessä. mut kyllähän mettisäkii tulee jonkunverran ajeltua.
kumpaan laatikkoon saa hitaammat välitykset. (mistä).vai olisko sit jotain kestävää automaattia tarjolla.
just kävin hommaamassa 90A laturin et saapi riittämää virran tolle 15000lbs t-max:ille mikä olis tarkotus laittaa mekaanisen kaveriks. vaijeri kiertämään takakautta?

A-P 01.03.2012 09:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 857148)
Paitsi elektroniikka...

En o kyllä onnistunut Cruiseria sammuttamaan liikennevaloissa, mutta erinäisiä vuokrakinnereitä moternein hipo-dieselein, kun vanhasta tottumuksesta ajoneuvon vielä liikkuessa olen koittanut jatkaa matkaa kakkosella. Kierrokset tippuu alle tonnin-> kompuutteri ei tajua moottorin pyörivän-> sammuu.

kippo86 01.03.2012 09:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija (Viesti 857294)
vai olisko sit jotain kestävää automaattia tarjolla.

Mersun oma 722.3 automaatti kestää hyvin jo vakionakin kohtuullista viritystä. Ja vahvistettuna kaiken mitä 606 pystyy antaa...

santikko 01.03.2012 11:33

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...QhMze68Ab53IO_

petr 01.03.2012 11:44

Ainakin OM602 ja 603 perään saa laitettua sopivalla (uudehkon pakun) kytkinkopalla sen pakun laatikon, missä on ykkösen välitys 6.15 ja pakkikin oli jotain 5-6 väliin? Luultavasti se menisi siis OM606 perään kans? Ei taida löytyä parempaa/tihempää "bolt on" ratkaisua? Ja aika edullinenkin...pakun loota on n. 300€, kytkinkoppa voi olla hankalampi...viimeistään saksasta 150€. Jos Toyossa on jakis kiinni päälaatikon persiissä niin sit pitäis laittaa jakolooda jostain...Volvosta? ja välikardaani?


Sivu luotu: 00:48 (GMT +2).