![]() |
|
bj40 -77 1HD-T+PORTTAAL+35" (perfectly legal)
kävi viime heinäkuussa pitkäaikainen haave toteen. sain vihdoin hommattua bertan ja vielä ihanteellisilla papereilla. no sitähän heti hitsailemaan leimakuntoon. leima saatiin ja avonakin kerettii vähän ajelemaa. retrossakin käytiin oikei kilpaa ajamassa.no nyt on sit kevät aurinko taas ruennu senverran pehmentämään päätä et tuli hommailtua jakarit ja koneen vaihto hiipinyt mieleen nyt sit raadilta mielipiteitä kumpi parempi. rohviilissa jonkunverran kuvia.
|
606 ei paina ku puolet tosta tojotan koneesta.
|
Paremmasta tiedä, mutta eihän berttaan nyt voi ruveta sotkemaan mitään mersedeksen alitehoisia ja ylipainoisia moottoreita:cool: Laita vaan laadukasta japanialaista voimaa pellin alle:)
|
Lainaus:
606 vs 12-ht Olishan se kiva pysyä merkkiuskollisena, jos jaappanilaiset olis tehny vähän köykäsempiä tiisseleitä... Ite yrittäsin tehä mahollisimman kevyen. Tai sit kevyempi tojon motti1kz jos ei halua erimerkkistä motooria... |
mitenkähän toi 1kz-t. mahtaakohan käydä tohon bj:n laatikkoon suoraa? olis kyl yks hj:n 5v laatikkokii irrallaa.
|
Ei 12-ht. Tulee keulasta melkolailla painava tuolla koneella.
|
Mesrun dieseli Tojotaan
Lainaus:
Jospa tarkasteltaisiin tuota merkkiuskollisuutta sen tosiasian valossa, etta Toyotan Brasilian tehtailla asennettiin tehdasasennuksena Landcruisereihin paikallista tuotantoa mersun moottoreita. |
D4D ehottomasti kestävin ja vääntävin kevyt tojotan moottori..
|
onks tää joku kompa? KUNKKUMOOTTORIA PELLINALLE JA KUVIA PALSTALLE!
|
entä 605 ? ois kevyempi, lyhyempi, eikä juuri häviä ominaisuuksissa...
eli eikun muutat otsikon muotoon, mistä 605 ??? ;) |
ei muuta kuin mersun moottori keulalle.
ja peen ehdotus ei olis yhtään pöllömpi vaihtoehto |
joo om 605 ois varmaan passeli..ja toi 1kzt ei olis paha sekään ja pikku piridtämisel saa kyl voimaaki,mut tuskin käy beejiin laatikkoon suoraan!
|
Moottori berttaan
Tätä mä olen kans jo kauan miettinyt, jos joku on tehnyt/tekee jonkun adapterin millä saa om60x moottorin sovitettua BJ:n laatikkoon/jakikseen niin vois ottaa yhteyttä minuun. Noi mersulaiset moottorit kun on tullut tutuksi vuosien varrella.
|
Lainaus:
Miten lie tollasen Mersun moottorin alavääntö, 12H-T:ssa olis vauhtipyörällä painoo varmasti reippaasti enemmän = ei nyykähdä kun tyhjäkäynniltä nostaa kytkintä. Mese stumppaa kyllä paljo helpommin. Mutta onhan se 12H-T tosiaan painava möykky 362 kg, B-mosa 283 kg. M-B 606 vissiin jotain 210 kg luokkaa. Ite laittasin 1KZ-T:n tai 13B-T:n. |
sen verran kokemusta 12ht koneesta beejiissä etten kyllä harkihtis hetkeekään jos 606:nen on vaihtoehtona :D
painava ja laiskahan se 12ht on mersun mottiin verrattuna eikä siitä mittään irti saa vaikka minkä tekis. |
Ei oo kyl vastaus kysymykseen mutta -Matti-:n kans samoilla linjoilla. n. 10v metsissä 3B keulilla rymynnyt toki turbotettuna ja kymmeniä 12ht virityksiä nähneenä en laittaisi sellaista keulalle. Etenkin jos autosta on tulossa maastoauto. Jos koneen jatkeena on manuaali niin koneen tulee olla alhaalta vääntävä. Kumpikaan näistä 12ht tai om606 ei ole sellainen. Tai sitten pitää olla sellaiset välitykset et kierroskoneella pärjää. Ja berttaan ei ihan pikkutöikkä saa sellaisia välityksiä että kierroskonetta kannattaisi laittaa.
Mut jos kyseessä vaikka crossi auto niin sitten vois tuo om606 toimia. Kaikkihan menee päälaelleen jos koneen jatkona automaatti. |
eiköhän sen mersun kutosen saa vääntämään alhaaltakin.
|
Sillä on aika iso ero pysyykö kone käynnissä vielä alle esim 1000 rpm kun rengas kiipeää kiven yli. Massan hitautta ei korvaa mikään ;)
|
Lainaus:
|
yhistettynä remmiahtimeen.tyhjäkäynnillä säätää ahtaan puolkiloo niinku erääsä vihreässä farmari yykaakoosa nii jaksaa mennä:)
|
tää härveli on pääasiassa katuliikenteessä. mut kyllähän mettisäkii tulee jonkunverran ajeltua.
kumpaan laatikkoon saa hitaammat välitykset. (mistä).vai olisko sit jotain kestävää automaattia tarjolla. just kävin hommaamassa 90A laturin et saapi riittämää virran tolle 15000lbs t-max:ille mikä olis tarkotus laittaa mekaanisen kaveriks. vaijeri kiertämään takakautta? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
|
Ainakin OM602 ja 603 perään saa laitettua sopivalla (uudehkon pakun) kytkinkopalla sen pakun laatikon, missä on ykkösen välitys 6.15 ja pakkikin oli jotain 5-6 väliin? Luultavasti se menisi siis OM606 perään kans? Ei taida löytyä parempaa/tihempää "bolt on" ratkaisua? Ja aika edullinenkin...pakun loota on n. 300€, kytkinkoppa voi olla hankalampi...viimeistään saksasta 150€. Jos Toyossa on jakis kiinni päälaatikon persiissä niin sit pitäis laittaa jakolooda jostain...Volvosta? ja välikardaani?
|
Sivu luotu: 00:48 (GMT +2). |
|