![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Muutamaa sivusta seuranneena:Käsittääkseni huomattavan luja, esim yhdestä hdj:n askista tuli semmoista öljysotkua, että hirvitti! (tässäkin hodarissa isot renkaat, ja vetää huomattavan paljon jarullista kärryä...) Nuo öljyt oli niin "loppu" että ihmettelin miksi propussa ei ollut metallisilppusiiliä ![]() Ja kilometrejä se tyypillinen reilusti yli puoli milliä. Ja ainakaan ei ole tiedossa että olisi askia rempattu, mutta esim etuperä rempattu nyt ainakin toisen kerran, edellisen remonttimiehen käyttämä hammaskosketuksen säätöön tarkoitettu? maali oli vielä hampaan kosketuspinnassa tallessa ![]() Ainut vika, mitä olen todistanut, niin oli nimenomaan pzj:n askissa, tod.näk. juuri tuo 151, oli pakkipyörästä lohjennut hammas, kaputti peruutettaessa. k.o askista myös vitosen hammaspyörästä puuttui hampaan nurkkia, mutta vain pieniä paloja, se että kumpi oli alkuperäinen vika, jäi epäselväksi, toki k.o pyörää ei saa ehyenä pois normi työkaluilla, olisko ollut jostainsyystä levällään jo aikaisemmin? Mutta kun katsoo paljonko noita manuaali askeja on suomessa myyty/myynnissä, ja mihin hintaan niin sen täytyy olla hyvä! Ja minusta nimenomaan tuo vanhempi 151 on se, mitä suomen hodareissa on, veikkaus että reilusti yli puolet liikkuu tuolla askilla. onko sinulla tietoa, milloin muuttuu? 24 venttiilisen koneen myötä? p.s millä sivulla tuossa linkissäsi on ohjeet tuon vanhan 151 elinijän maksimointiin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
eikös tuota 151 askia ole myös läjissä jonain johdannaisena? ja supran 154 taitaa olla samansukuinen ja kestää melkoista pieksämistä ainakin matalaliitoajoneuvoissa. toyotan tapaan jos nämä rakennettu niin osat aika hyvin vaihtokelpoisia ja sopivasti sekoittamalla saa rakennettua vaikka minkälaisia juttua.
marlinin sivuilta löytyy hyvää tietoa laatikoista http://www.marlincrawler.com/tech/tr...ar-ratio-chart |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa luettua linkki uudestaan ja siinä (ekan sivun Ferrit nimimerkin tekstissä) olikin ko. jutut r150-laatikon parannusta koskien, eikä r151:tä, kuten eka väärin luin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
näkyi tuossa omassa olevan 1HZ moottorin perässä olevan h55f laatikko.. Autona siis HZJ-73. Aika monenlaisia yhdistelmiä löytyy näköjään.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Samaa sukua.
R151f lootaa on ollu jenkeissä turpo hiluksissa,suomessa äljiissä ja 86-87 4wd hiasessa,tosin hieman eri kuorilla. pzjiissä ja äljiissä on tietääkseni sama laatikko. Luulin et kaikki hodarit olis ollu H-sarjan laatikoilla. R150/R151f kuoret käy ristiin,vitos vaihteen hammaspyörät käy ristiin ja synkronirenkaat on muistaakseni samat, välitykset on hieman eri. Sit kdn170 hiluksissa ja uudemmissa on myös R151f laatikkoa mut on silti eri sisuskaluilla kun pakkikin on synkronoitu,tuskin muutenkaan sama. Kuten vanhoissa hiaseissa ja hiluxeissa,laatikot on pitkälti samat ja paljolti risteytettävissä. Eroavaisuudet on yleensä ikä kysymys,eri ikäsissä laatikoissa on eroja kuten hiluks/hiaseissa vaihtu siirtohaarukat 89-90 tietämillä. Varmuutta risteytys kelpoisuudesta en oo koskaan löytäny mistään vaan kokeilemalla on joutunu selvittää.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eipä mennyt montaa vuotta että sai tämänkin projektin nytkäytettyä eteenpäin.
Nyt ois pzj:hin varattuna uuden mallin männillä oleva 1HD-T ja parannetuilla synkroilla oleva H151F -laatikko viskojakiksella. Näitä pitäis alkaa jossain vaiheessa survomaan autoon, mutta jarruasia mietityttää. Miten pykälät menee virallisesti, kun PZJ:ssä on isommat joskin kapeemmat etulaikat kuin vm. 90-92 HDJ:ssä mutta takarummut taas vähän pienemmät kuin ko. HDJ:n takalevyt. Jotenkin tuntuisi tyhmältä päivittää jarrut hodaria vastaavaksi kun maalaisjärjellä jarruteho ei ehkä edes kasvaisi enkä kyllä haluis noista vanhan liiton luotettavista rummuista luopua kun niissä käsijarrukin on paljon napakampi. Hodarin 2-kalvosen jarrutehostimen meinasin joka tapauksessa laittaa nykysen 1-kalvosen tilalle kun se on selkee parannus jarrutehoon mutta se ei taida leimasetää vielä tarpeeks lämmittää... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan PZJ75 differentiaali toimilaite | 2x4WD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.01.2012 19:51 |
PZJ75 takajouset | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.12.2008 12:26 |
Ostetaan pzj75:n tai bj75:n panssarit | ponnari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.10.2008 10:34 |
Ostetaan O: PZJ75 pick-up | mikkoimp | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.08.2008 00:00 |
Vauhtipyörä PZJ75 -91 | Rojota | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.03.2005 23:58 |