![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() sähköistä:Siis hdj/hzj moottori on sähköiltään 12 volttisia, ainoastaan starttimoottori on 24v se, että minkälainen homma on vaihtaa anturit ja sammutussolennoidi 24v: ei tietoa (pitäs tietää enemmän noista yksilöistä) mutta hyvästi ovat sukua, joten vois olla helppokin. Varmaan helpompi homma, kuin muuttaa kori 12v. Laatikoista ei muuta tietoa, kuin että kerran piti vaihtaa pakkipyörä tuon pzj:n laatikkoon, ja silloin kiinnitin huomiota, että 5:n pyörästä oli jo paloja pois. (olisiko viereisen pakkipyörän hammassärky levinnyt...) HJ-61 paketin istutus VOISI vaatia uudet korvakot, ja kardaanien modaamisen. Mutta varmaan helpompi, kuin tuo hdj muutos. Ja voishan tuon pzj:n orkkis padan ahdistaa turbolla, ja mahd. coolerilla? Onko sinulla tiedossa, että onko tuon autosi muuttaminen mahdollista? siis riittääkö käytönaikainen päästömittaus? jos ei riitä, niin tuhatlappusia alkoi palamaan?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Mutua/kuulo puheita..
Taannoin haastattelin yhtä äijää joka oli tehny swapin hj61 moottori pzj75 autoon. Muistelisin et moottori korvakot joutu tekeen uudet,nimen omaan lohkon ja kumityynyn väliin ku rungon korvakkoja ei saa muuttaa. Sit pzjiissä on muistaakseni R151f laatikko eli sama ku LJssäkin joten ei sovi kumpikaan 1HD eikä 12H-T kone.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miks ei sais muuttaa kun kerran lakikin sen sallii: "e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itse asiassa meinasin HZJ7-sarjasia (73 ja 75), jotka on käsittääkseni kokonaan 24 volttisia, enkä HZJ80:stä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia kaikille, vieläkö tulee muiden mielipiteitä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tuo olisi helpoin vetää alkuperäiseen koneeseen turbo kylkeen?
__________________
- eskimo kaenuusta |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Suattaisi olla, mutta kiihottaisi kovasti saada turbolla varustettu HZJ75 replica tehtyä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
minkä ikäinen? just kävin mersua 124 muutoskatsastaa ja auto on rekiteröity tammikuu 88. joulukuu 88 jälkee ois tarvinnu jonkun vtt:n todistuksen..
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli VTT:n tai vastaavan todistus tarvitaan vain vähäpäästöisiin autoihin, jos päästötasoa ei muuten pystytä todistamaan tai moottori ei vastaa tehtaalla kasattua. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan PZJ75 differentiaali toimilaite | 2x4WD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.01.2012 19:51 |
PZJ75 takajouset | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.12.2008 12:26 |
Ostetaan pzj75:n tai bj75:n panssarit | ponnari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.10.2008 10:34 |
Ostetaan O: PZJ75 pick-up | mikkoimp | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.08.2008 00:00 |
Vauhtipyörä PZJ75 -91 | Rojota | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.03.2005 23:58 |