Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.06.2012, 21:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

sähköistä:


Siis hdj/hzj moottori on sähköiltään 12 volttisia, ainoastaan starttimoottori on 24v

se, että minkälainen homma on vaihtaa anturit ja sammutussolennoidi 24v: ei tietoa (pitäs tietää enemmän noista yksilöistä) mutta hyvästi ovat sukua, joten vois olla helppokin.
Varmaan helpompi homma, kuin muuttaa kori 12v.

Laatikoista ei muuta tietoa, kuin että kerran piti vaihtaa pakkipyörä tuon pzj:n laatikkoon, ja silloin kiinnitin huomiota, että 5:n pyörästä oli jo paloja pois.
(olisiko viereisen pakkipyörän hammassärky levinnyt...)

HJ-61 paketin istutus VOISI vaatia uudet korvakot, ja kardaanien modaamisen.

Mutta varmaan helpompi, kuin tuo hdj muutos.

Ja voishan tuon pzj:n orkkis padan ahdistaa turbolla, ja mahd. coolerilla?

Onko sinulla tiedossa, että onko tuon autosi muuttaminen mahdollista?
siis riittääkö käytönaikainen päästömittaus? jos ei riitä, niin tuhatlappusia alkoi palamaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.06.2012, 22:53
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Mutua/kuulo puheita..


Taannoin haastattelin yhtä äijää joka oli tehny swapin hj61 moottori pzj75 autoon. Muistelisin et moottori korvakot joutu tekeen uudet,nimen omaan lohkon ja kumityynyn väliin ku rungon korvakkoja ei saa muuttaa. Sit pzjiissä on muistaakseni R151f laatikko eli sama ku LJssäkin joten ei sovi kumpikaan 1HD eikä 12H-T kone.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.06.2012, 07:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Onko sinulla tiedossa, että onko tuon autosi muuttaminen mahdollista?
siis riittääkö käytönaikainen päästömittaus? jos ei riitä, niin tuhatlappusia alkoi palamaan?
Onhan se mahdollista, riittää käytönaikainen mittaus, ei tuon ikäiset ole vähäpäästöisiä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Muistelisin et moottori korvakot joutu tekeen uudet,nimen omaan lohkon ja kumityynyn väliin ku rungon korvakkoja ei saa muuttaa.
Miks ei sais muuttaa kun kerran lakikin sen sallii: "e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.06.2012, 08:04
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis hdj/hzj moottori on sähköiltään 12 volttisia, ainoastaan starttimoottori on 24v
Itse asiassa meinasin HZJ7-sarjasia (73 ja 75), jotka on käsittääkseni kokonaan 24 volttisia, enkä HZJ80:stä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.06.2012, 08:04
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Kiitoksia kaikille, vieläkö tulee muiden mielipiteitä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.06.2012, 08:23
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Eikö tuo olisi helpoin vetää alkuperäiseen koneeseen turbo kylkeen?
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.06.2012, 09:10
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Eikö tuo olisi helpoin vetää alkuperäiseen koneeseen turbo kylkeen?
Suattaisi olla, mutta kiihottaisi kovasti saada turbolla varustettu HZJ75 replica tehtyä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.06.2012, 12:56
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

minkä ikäinen? just kävin mersua 124 muutoskatsastaa ja auto on rekiteröity tammikuu 88. joulukuu 88 jälkee ois tarvinnu jonkun vtt:n todistuksen..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.06.2012, 20:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
minkä ikäinen? just kävin mersua 124 muutoskatsastaa ja auto on rekiteröity tammikuu 88. joulukuu 88 jälkee ois tarvinnu jonkun vtt:n todistuksen..
Maastureiden piti olla vähäpäästöisiä vasta 1.7.1993, mutta tosiaan 1.12.1988 alkaen on mahdollista että on merkitty vähäpäästöiseksi jos esim. Saksan tuonti. Ja jos on valmistumisen jälkeen Saksassa paranneltu päästötasoa esim. katilla, vähäpäästöisyysmerkintä voidaan poistaa. Eli 80-luvun Toyotan dieselit eivät ole varmasti vähäpäästöisiä.

Eli VTT:n tai vastaavan todistus tarvitaan vain vähäpäästöisiin autoihin, jos päästötasoa ei muuten pystytä todistamaan tai moottori ei vastaa tehtaalla kasattua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan PZJ75 differentiaali toimilaite 2x4WD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.01.2012 19:51
PZJ75 takajouset xJ-4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 03.12.2008 12:26
Ostetaan pzj75:n tai bj75:n panssarit ponnari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 01.10.2008 10:34
Ostetaan O: PZJ75 pick-up mikkoimp O/M/V Ajoneuvot 1 06.08.2008 00:00
Vauhtipyörä PZJ75 -91 Rojota Tekniikka & Jutustelu 7 22.03.2005 23:58


Sivu luotu: 03:22 (GMT +2).