Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 14.06.2012, 08:26
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Onko tuossa G:ssä oljyn jäähdytys toteutettu mistä/millä tavalla?

Siis minulla ei tietoa asiasta.

Mikä laatikko? -kone? ja mihin autoa käytetään, hc offi vai metsästys tms?

Onko tuo jäähdyttimen kierto päävirtauspiirissä, siis onko termostaatti? joka ohjaa öjlyn pumpulta joko jäähdyttimen kautta/suoraan laatikkoon.
-> jos noin, niin jossain olen nähnyt vastaavan termostaattipaketin, kuin moottoriöljyn jäähdytykseen.

Jossain automaatissa oli jäähdytyskierto toteutettu paineensäätimen "hukkavirtauksesta", ja tämähän on sikäli huono tapa, että kun laatikko kovilla, niin öljyt kuumat, paineet korkealla, tuottoa tarvitaan enemmän ja ylijäävä hukkavirtaus pieni tai olematon, joten jäähdytydtä ei ole silloin kun sitä tarvitaan....

Ja tuo lämpömittari on tosi hyvä varuste, ja tärkeintähän olisi tietää kitkalevyjen ja -pakkojen lämpötila? ja sehän olisi helpointa mitata suoraan öljypohjasta? se että miten öljynjäähdytys on toteutettu, niin öljyn keskimääräinen loppulämpötila on öljypöhjassa olevan öljyn lämpötila?
Siis, jos öljypohjassa ei ole jäähdytystä jäähdytysnesteellä (kuten esim. joissakin audeissa), ja jäähdytyskierto ei ole säätimen "hukkavirtauksessa"

--> Pitäisi tietää, mistä ja minne jäähdyttimen öljy tulee/menee

Mutta jos askin öljyt on nolla asteiset, niin se tarkoittaa lisää kulutusta jokaisella sadalle kilometrille esim litran? verrattuna 100c öljyihin
ja 200c tarkoittaa huomattavaa lyhennystä käyttöikään?

------> mitä kylmempänä laatikko käy (plus asteilla), niin sitä paremmin kestää? -> isompaa kennoa eteen.

Mutta jos jollain parempaa tietoa, noiden minun päätelmien/arvausten suhteen niin kertokoon/oikaiskoon
Jatkuvalla kierrolla syylärille menee öljy. w460 GD300 eli OM617 motti ja 720.1 loota. Ajo on maajussin "nurkka-ajoa" kunnes kiinni jäädessä saattaa mennä "hooseeoffin" puolelle... Tarkoitus olis saada lootasta semmonen että kestää myös rankempaa ajoa. Alkaa toteutus hahmottumaan kyllä jo. Kiitos vinkeistä!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Automaattivaihteiston muutokseen apua! Topi1982 Tekniikka & Jutustelu 32 26.05.2012 08:36
Automaattivaihteiston täyttö - ongelmia JERKKU Tekniikka & Jutustelu 6 13.04.2010 17:32
Pajeron automaattivaihteiston ilmiöitä HiluxMan Tekniikka & Jutustelu 5 17.07.2005 16:46


Sivu luotu: 16:43 (GMT +2).