![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko tuossa G:ssä oljyn jäähdytys toteutettu mistä/millä tavalla? Siis minulla ei tietoa asiasta. Mikä laatikko? -kone? ja mihin autoa käytetään, hc offi vai metsästys tms? Onko tuo jäähdyttimen kierto päävirtauspiirissä, siis onko termostaatti? joka ohjaa öjlyn pumpulta joko jäähdyttimen kautta/suoraan laatikkoon. -> jos noin, niin jossain olen nähnyt vastaavan termostaattipaketin, kuin moottoriöljyn jäähdytykseen. Jossain automaatissa oli jäähdytyskierto toteutettu paineensäätimen "hukkavirtauksesta", ja tämähän on sikäli huono tapa, että kun laatikko kovilla, niin öljyt kuumat, paineet korkealla, tuottoa tarvitaan enemmän ja ylijäävä hukkavirtaus pieni tai olematon, joten jäähdytydtä ei ole silloin kun sitä tarvitaan.... Ja tuo lämpömittari on tosi hyvä varuste, ja tärkeintähän olisi tietää kitkalevyjen ja -pakkojen lämpötila? ja sehän olisi helpointa mitata suoraan öljypohjasta? se että miten öljynjäähdytys on toteutettu, niin öljyn keskimääräinen loppulämpötila on öljypöhjassa olevan öljyn lämpötila? Siis, jos öljypohjassa ei ole jäähdytystä jäähdytysnesteellä (kuten esim. joissakin audeissa), ja jäähdytyskierto ei ole säätimen "hukkavirtauksessa" --> Pitäisi tietää, mistä ja minne jäähdyttimen öljy tulee/menee Mutta jos askin öljyt on nolla asteiset, niin se tarkoittaa lisää kulutusta jokaisella sadalle kilometrille esim litran? verrattuna 100c öljyihin ja 200c tarkoittaa huomattavaa lyhennystä käyttöikään? ------> mitä kylmempänä laatikko käy (plus asteilla), niin sitä paremmin kestää? -> isompaa kennoa eteen. Mutta jos jollain parempaa tietoa, noiden minun päätelmien/arvausten suhteen niin kertokoon/oikaiskoon ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noi on hyviä pointteja yllä mitkä puolustaa anturin sijoittamista öljypohjaan; juuri tuon takia itsekin miettinyt että kumpi lopulta on paras paikka. Jos vaihtelun vuoksi koittaisi taas öljypohjaa, kun pitäisi ZJ:hin laittaa isompi öljyjäähy & mittari.
Tässä suuntaa-antava taulukko että miten öljyt/ laatikko kestää riippuen lämpötilasta: Huom! Lämmöt fahrenheiteina! (175* F = ~80*C, 250 = ~125, 325 = ~160) ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Automaattivaihteiston muutokseen apua! | Topi1982 | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 26.05.2012 08:36 |
Automaattivaihteiston täyttö - ongelmia | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.04.2010 17:32 |
Pajeron automaattivaihteiston ilmiöitä | HiluxMan | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.07.2005 16:46 |