Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 09.06.2012, 18:40
Pahavävy Pahavävy ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 09.02.12
Sijainti: kituneva,suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Tommosen 0,5-0,6 näkeekin ihan selvästi jo päällepäin piruako poliisit niillä alkometreillä tekee.
Tommosen huomattavan ylinopeudenhan näkee selvästi,
vittuakos ajaa eteen...

Vastaa lainaten
Vanha 09.06.2012, 19:00
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pahavävy Näytä viesti
Tommosen huomattavan ylinopeudenhan näkee selvästi,
vittuakos ajaa eteen...
Kenes eteen ne matkustajat on ajanu ??
Vastaa lainaten
Vanha 09.06.2012, 19:27
Pahavävy Pahavävy ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 09.02.12
Sijainti: kituneva,suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Kenes eteen ne matkustajat on ajanu ??
Jos on koko yön olleet kimpassa reissussa,niin meinaatko että kuski ois salaa ottanu huikkaa?
Vastaa lainaten
Vanha 09.06.2012, 20:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Eli tämä pitää ymmärtää niin että:

Kun siirrän työkonetta, olen sitonut yhdellä ketjulla koneen ritilään, joka rikkoo lakia koska ketju on vain kymppitonniin luokiteltu ja kone painaa 13t. Tässä vaiheessa joku elämäänsä kyllästynyt piripää vetää henkilöautollaan 160km/h keulaan minun ajaessa 75km/h kantatiellä jolla rajoitus 80km/h.

Tuomio: kuolemantuottamus+sakot virheellisestä kuorman sidonnasta, koska minun toiminta on voinut vaikuttaa tapahtumiin...

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vanha 09.06.2012, 20:31
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Eli tämä pitää ymmärtää niin että:

Kun siirrän työkonetta, olen sitonut yhdellä ketjulla koneen ritilään, joka rikkoo lakia koska ketju on vain kymppitonniin luokiteltu ja kone painaa 13t. Tässä vaiheessa joku elämäänsä kyllästynyt piripää vetää henkilöautollaan 160km/h keulaan minun ajaessa 75km/h kantatiellä jolla rajoitus 80km/h.

Tuomio: kuolemantuottamus+sakot virheellisestä kuorman sidonnasta, koska minun toiminta on voinut vaikuttaa tapahtumiin...
Tässä tapauksessa tuskin saisit syytettä, kuorman sidonta ei todennäköisesti vaikuta piripään hengenlähtöön. Mutta logiikka menee noin kuten esitit, laki on laki ja rikkeistä rangaistaan.

Enon onnettomus on surullinen tapaus, paljon turhia kuolemia ja inhimillistä kärsimystä. Voimia rekkakuskille, elämä voittaa lopulta.

Mutta kaikista tarinoista pitää jotain oppia, muistetaan ne lakipykälät kun ollaan liikenteessä.
Vanha 09.06.2012, 21:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti

Mutta kaikista tarinoista pitää jotain oppia, muistetaan ne lakipykälät kun ollaan liikenteessä.
Kyllä laki on tarkoitusta varten, en sitä kiellä, mutta on näitä tapauksia joissa oikeudentaju on joskus koetuksella. Itse koen että tällaisissa tapauksissa kummankin osapuolen tekemät virheet pitäisi tuomita suhteutettuna tapahtumien kulkuun. Kolmion takaa eteen ajo on suurin tekijä onnettomuuteen. Ja siihen vaikutti ha-kuskin tila suurella todennäköisyydellä. Loppu on kutakuinkin jossittelua, esim. jos ha-kuski olisi ottanut vielä yhden lisää, olisi risteykseen tultu minuutin myöhemmin...

Ja todella, Enon tapaus on surullinen tragedia. Joka suhteessa.

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty jeep "HIGH BOY chief 2d " 3 hklö "paku diesel" psychobilly O/M/V Ajoneuvot 2 28.02.2012 00:28
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43

Sivu luotu: 01:17 (GMT +2).