Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Enon "rekkakolari" (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97670)

Bj Andy 23.05.2012 11:18

Enon "rekkakolari"
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...08476_uu.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...13905_uu.shtml

En nyt tiiä oliko tästä aiemmin täällä mutta mielenkiintoista oikeudenkäyntiä pukkaa.

Ensikkäkin osanotto kaikille trgedian osapuolille.

Mutta nyt näyttää aika tylyltä tuo poliisin ja syyttäjän toiminta tuossa jutussa, ja se että koko hommaa koitetaan ajaa yksin tuon rekkamiehen viaksi.

Okei. Ylinopeutta oli ja se on osasyy,ja ammattilaiselta amatöörimäinen virhe mutta tässä tapauksessa kun hlö.auton kuski on ollu pienessä vihneessä ja ajanut kolmion vai stop ??? merkin takaa eteen ja poliisi on tehnyt esitutkinnan selvästi puolueellisesti, ja jättänyt kirjaamatta asioita, niin tuossa alkaa kyllä sen rekkamiehen oikeusturva olla aika vahvasti uhattuna.

Jos joku muistaa aiemman keskustelun täällä niin tämän saa modet pistää vaikka siihen jatkoksi.

Calmari 23.05.2012 11:52

Vihneessä tai ei tuossahan pitäs vaan laskee oisko kerenny alta pois jos rekka olis ajanu sillä nopeudella kun kolmion takaa lähteny on voinu rajoituksen perusteella olettaa.

Nostokurki 23.05.2012 12:26

Henkilöauton kuljettaja alkoholin vaikutuksen alaisena, auto ylikuormassa, ja tulee kärkikolmion takaa rekan eteen. Rekkakuskin ainoa virhe oli ylinopeus (jos sitäkään)? Jos rekka olisi tullutkin pienemmällä nopeudella, henkilöauton kuljettaja olisi silti tullut eteen ja rekka tödennäköisesti ajanut päälle (eihän sellainen malmikasa hetkessä pysähdy vaikka ajaisi mopon vauhtia).

Mutta vittuako tätä spekuloimaan, kun rekkakuskille tulee kuitenkin syytteet tässä oikeusvaltiossa. Vaikkei hän minun nähdäkseni syyllinen olekaan.

Calmari 23.05.2012 13:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 883970)
Rekkakuskin ainoa virhe oli ylinopeus (jos sitäkään)? Jos rekka olisi tullutkin pienemmällä nopeudella, henkilöauton kuljettaja olisi silti tullut eteen ja rekka tödennäköisesti ajanut päälle (eihän sellainen malmikasa hetkessä pysähdy vaikka ajaisi mopon vauhtia).

Eli oliko tää henkilö auto siis lähtenyt liikkeelle ja sitten pysähtynyt rekan eteen vai oisko kuitenkin kerinny altapois jos nopeudet kohillaan, alkoholista ja ylikuormasta huolimatta ? jarrutusmatkakin taitaa kasvaa nopeuden neliössä.

pasba 23.05.2012 14:03

Suomen suurimpia rikollisia ollaan myö raskaankaluston kuljettajat näin on mulle sano poliisi tässä keväällä

tiivonen 23.05.2012 15:08

Tuolta se tuli. Se rekka siis. Ja tämä ylitäytetty henkilöauto tuli tuolta uimaharjun suunnasta. Jos oikeesta etuikkunasta ylipäänsä näkee ulos niin näkyvyyttä piisaa tonne sillalle nousevaan mäkeen asti jos oikein muistelen.

Pahavävy 23.05.2012 15:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 883969)
Vihneessä tai ei tuossahan pitäs vaan laskee oisko kerenny alta pois jos rekka olis ajanu sillä nopeudella kun kolmion takaa lähteny on voinu rajoituksen perusteella olettaa.

Kaksi henkilöä sylikkäin apparin paikalla,kuski pikku kännissä ja valvonu
koko yön,tyrkkää sitten kolmion takaa rekan eteen. Eipä tartte paljoo
laskea mitään. Tähän asti ainakin kolmion takaa tuleva on ollu
väistämisvelvollinen.Enkä usko että,humalatila,väsymys ja huono näkyväisyys rekan tulosuuntaan ovat lieventäviä asianhaaroja.Ainoa mikä kannattaa
laskea,on kukkalaite syyllisen haudalle:eek:

BJ-40/76 23.05.2012 15:42

Kyllä ylinopeus vaikuttaa.....
 
Siis jos rekkakuskilla ylinopeutta, niin saa jonkin sortin sanktion, niin väärältä kuin se tuntuukin. (kyllä kuski on jo varmasti oman osansa itsensä kanssa vääntänyt, voin vain kuvitella montako kertaa esim. unissaan on ajanut uudestaa k.o mällin)

Mutta jos olisi ajanut rajoitusten mukaan, kolaria ei olisi sattunut. (jälkiviisautta, itse kukin ajaa joskus ylinopeutta)

Veikkaus että joko sakkoa, tai sitten jos oikein paska tuuri, niin ehdonalaista muutama kuukausi (vaikeuttaa montaa asiaa tulevaisuudessa)

JOS jossittelua jatketaan, niin EU oikeuteen noista rekkojen nopeuden rajottimista, sillä koko kolari olis jäänyt sattumasta jos rekka olisi ajanut sen verran lujempaa, että olisi ollut 100 metriä lähempänä määränpäätään.....

Mutta noiden poliisien/tutkijoiden toimintaa pitää kyllä pikkasen ihmetellä, sillä jos minä ajan auton ojaan, ja loukkaan siinä vaikkapa itseni, niin valokuvia ja mittauksia riittää pitkäksi aikaa...

Mutta hyvä että tutkitaan, saadaanpahan mahdollisimman tarkasti totuus selville, ja asianosainen ja omaiset pääsee jättämään jutun taakseen.

tiipe 23.05.2012 16:01

Me ollaan teiden Lahtareita mitään muuta ammatti kuntaa ei syynätä yhtä paljon ja joka vitun ratsiassa yritetään etsimällä etsiä rikettä mistä vois kuskille kirjoittaa sakot.

Heguli 23.05.2012 16:16

Jos rekalla on 60 km/h alueella vauhtia 85 km/h niin eikös rekan kuski voi aika pitkälti mennä peilin eteen ja miettiä tekemisiään ?

Minkäköhän takia rekkakuskeja vahditaan ? Miettikää nyt hetki vaikka tätä kyseistä tapausta ennen kun alatte valittamaan. Tässäkin tapauksessa JOS rekkakuski olisi noudattanut lakia niin tätä keskustelua ei edes käytäisi. Rauha kuolleiden muistolle.

Lisäyksenä sen verran että kunnioitan erittäin paljon rekkakuskeja, rankka ammatti johon allekirjoittaneesta ei välttämättä olisi. Mutta muistakaa nyt, että teillä on alla reipas 50 tonnia rautaa, joka onnettomuustilanteessa tekee pahaa jälkeä. Eli kaluston pitää olla kunnossa, kuskin pitää olla kunnossa ja lakeja pitää noudattaa. Tämä tästä....

Bj Andy 23.05.2012 16:27

Joo 2009 lokakuulta on tuo mapsin kuva näköjään.

Tuossa on niin paljon näkyväisyyttä joka suuntaan että sen hlö.auton on ollut lähes pakko ajaa pysähtymättä suoraan eteen ja kohtuu kovalla nopeudella. Kenties niin että on ollu tarkoitus ajaa risteyksestä reteesti suoraan yli. Koska jos siihen olisi tultu varovasti niin aikaa olisi ollut ajaa vaikka kaseikkoon, tilaa on.

Ja näkyvyyttä rekan tulosuunnasta vasemmalle eli hlö auton tulosuuntaan on keskiviivasta 100 metriä??? Miinus se mitä on kerenny vuodessa pusikoitumaan.

Eli jos molemmat on lähestyny risteystä samalla 85km/h eli n.24 m/s nopeudella niin molemmilla on ollut n. neljä sekunttia aikaa nähdä toisensa.Siitä ihmetyksineen parisekkaa reaktiota,ja puoli sekunttia jarruviivettä niin ei paljon hidastuvuutta kerkeä rekassa tapahtumaan.

Sen sijaan tässä ajassa henkilöauto kerkeäisi lähes pysähdyksiin asti.

Eli se henkilö auto on tullu vähintään tuota vauhtia ja tuo lähestymiskulmahan on juuri semmonen että pari etupenkillä olijaa peittää rekan komeesti.

Jos rekka olisi tullu vaikka vain viimeiset sata metriä sitä kuuttakymppiä niin todennäköisesti tuossa olisi tuolla ajoituksella vaihettu vain seittemät kalsarit ja muutama suhona menny peräkärrin pyörä. Mutta tämä on silkkaa josssittelua...

Ylinopeudesta kuuluukin tuossa kohtaa antaa sanktiota mutta se että yksin tuomitaan syylliseksi koko roskaan on täydellinen oikeusmurha mitä ei tapahdu kuin venäjällä???

Mutta jälleen kerran erittäin vittumainen muistutus siitä että se oma tontti kannattaa pitää puhtaana.Varsinkin jos on piirturi tms.

Calmari 23.05.2012 17:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pahavävy (Viesti 883990)
Tähän asti ainakin kolmion takaa tuleva on ollu
väistämisvelvollinen.

Totta mutta kolmion takaa tuleva saa olettaa että lähestyvä auto ajaa rajoitusten mukaan, vai jätätkö itse aina saman välin lähtiessäsi liikenteeseen kaupungissa tai maantiellä. Humalassahan tuossa on oltu ja se jää ikuiseksi arvoitukseksi mikä sen osuus on tapahtumiin.
Vakuutusyhtiön mies muuten kertoi aikanaan hauskan esimerkin:
Kuski seisoo liikennevaloissa punaisissa 1,5 promillen kaasussa ja perään ajaa auto, kumman vika ? peräänajajan koska humalatila ei vaikuttanut millään tavalla onnettomuuteen, rattijuoppous sitten tietty erikseen.

tiipe 23.05.2012 17:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 883997)
Jos rekalla on 60 km/h alueella vauhtia 85 km/h niin eikös rekan kuski voi aika pitkälti mennä peilin eteen ja miettiä tekemisiään ?

Minkäköhän takia rekkakuskeja vahditaan ? Miettikää nyt hetki vaikka tätä kyseistä tapausta ennen kun alatte valittamaan. Tässäkin tapauksessa JOS rekkakuski olisi noudattanut lakia niin tätä keskustelua ei edes käytäisi. Rauha kuolleiden muistolle.

Lisäyksenä sen verran että kunnioitan erittäin paljon rekkakuskeja, rankka ammatti johon allekirjoittaneesta ei välttämättä olisi. Mutta muistakaa nyt, että teillä on alla reipas 50 tonnia rautaa, joka onnettomuustilanteessa tekee pahaa jälkeä. Eli kaluston pitää olla kunnossa, kuskin pitää olla kunnossa ja lakeja pitää noudattaa. Tämä tästä....

Ja jos henkilö biliin kuski ei ois ajanut jurrissa ei myöskään keskusteltais asiasta .Itselle tullut alle prätkä kuski kuoli ja nukkumatti kerkesin väistää kalusto vaurioilla selvis siitä ,tänään viimeksi joku seniili pappa halus välttämättä kurvata eteen onneksi tyhjä auto niin pysähty kyllä saa kattoa kaikki ketkä tiellä liikkuu peiliin ja miettiä haluuko kotiin päästä kusipäät kuolee nopeemin myös liikenteessä .

Swoop 23.05.2012 17:54

Kun ite aikanaan ajokortin sain ni faija sano että "sillain kun asennoidut tonne liikenteeseen et kaikki muut on hulluja ni pärjäät suhteellisen hyvin.".. Tässä on kyllä pieni totuuden siemen...:rolleyes:

myllis 23.05.2012 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 883997)
J
Eli kaluston pitää olla kunnossa, kuskin pitää olla kunnossa ja lakeja pitää noudattaa. Tämä tästä....

Mielestäni ei pidä unohtaa siitä, että rekkaliikenteen katteet on vedätetty niin nollille kustannustehokkuuden nimissä, että jos nuita lain kauniita ajatuksia haluaa noudattaa (esim. tauot jne..) niin lappu on suomalaisen yksityisyrittäjän luukulla aika pian.

Rölli 23.05.2012 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 884015)
Mielestäni ei pidä unohtaa siitä, että rekkaliikenteen katteet on vedätetty niin nollille kustannustehokkuuden nimissä, että jos nuita lain kauniita ajatuksia haluaa noudattaa (esim. tauot jne..) niin lappu on suomalaisen yksityisyrittäjän luukulla aika pian.

Saako tolla samalla ajatusmallilla erivapauksia laista myös muilla osa-alueilla?

Jos mielipiteet ja teot alkaa kääntyä tuohon suuntaan ni sit ois varmaan parempi vaan pistää lappu luukulle ja katsella jotain muuta tekemistä...tai olla tekemättä mitään.

hj 23.05.2012 20:41

ja jos henkilöauton kuljettaja olisi noudattanut lakia niin............... tätä keskustelua ei varmaan käytäisi.

Calmari 23.05.2012 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj (Viesti 884048)
ja jos henkilöauton kuljettaja olisi noudattanut lakia niin............... tätä keskustelua ei varmaan käytäisi.

Eli raskas kalusto saa painaa miten haluaa ja muut sopeutuu ??

tiipe 23.05.2012 21:07

Kyllä me siellä henkilöautojen ehdoilla mennään olis varmaan raatoja enemmin jos ajettais kuten henkilöautojen kuljettajat mutta turha tästä on vääntä 6 raatoa ja yksi syytetty elossa oleva saa syyttet niin se vaan menee. Miettikää muita hommia veturikuskin lisäksi jonka työpaikalle tullaan itteään tappamaan tapahtuu viikoittain nyttenkin eli laulun sanoin reippaina käymme rekkain alle .
http://www.youtube.com/watch?v=o1HgWkjodQg

Nuhapumppu 23.05.2012 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 884050)
Eli raskas kalusto saa painaa miten haluaa ja muut sopeutuu ??

Ja teinit ajella kännissä ylikuormassa ja muut sopeutuu?? Ja tämä lausahduksesi:
Lainaus:

Kuski seisoo liikennevaloissa punaisissa 1,5 promillen kaasussa ja perään ajaa auto, kumman vika ? peräänajajan koska humalatila ei vaikuttanut millään tavalla onnettomuuteen, rattijuoppous sitten tietty erikseen.
ei liity tähän asiaan yhtään kun tuo turman henkilöauto ei ollut liikennevaloissa pysähdyksissä,vaan kuski kännissä,ylikuormassa,muun liikenteen seassa ja eikä noudattanut väistämisvelvollisuutta. En väitä etteikö rekkakuskin mahdollinen ylinopeus olisi ollut yksi osasyy turmaan,mutta pääsyy se ei ole missään helvetin nimessä ollut.

Calmari 23.05.2012 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 884085)
En väitä etteikö rekkakuskin mahdollinen ylinopeus olisi ollut yksi osasyy turmaan,mutta pääsyy se ei ole missään helvetin nimessä ollut.

No eipä ton syyllisyyden päättely onneksi meikäläisen hommin kuulu mutta kene vika toi olis ollu jos kolmion takaa olis tullu raitis kuski ilman ylikuormaa joka olis kuvitellu että lähestyvä rekka tulee 60 km/h ja väliin ehtii ?? Enkä rahtareita sinänsä mitenkään mollaa hyvä kun kehtaavat niillä työehdoilla työnsä tehdä, kutsumusammatti :-)

Bj Andy 23.05.2012 23:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 884095)
No eipä ton syyllisyyden päättely onneksi meikäläisen hommin kuulu mutta kene vika toi olis ollu jos kolmion takaa olis tullu raitis kuski ilman ylikuormaa joka olis kuvitellu että lähestyvä rekka tulee 60 km/h ja väliin ehtii ?? Enkä rahtareita sinänsä mitenkään mollaa hyvä kun kehtaavat niillä työehdoilla työnsä tehdä, kutsumusammatti :-)

Ja jääny henkiin kertomaan tuon olettamuksen...

Eli tässä nimenomaan haetaan "synninpäästöä" sille kuolleelle kuljettajalle ja sitä että omaiset saisivat jonkun jonka vika on että kaikki meni pieleen. Ja vakuutus kuviot päälle... Eli tässä ratkaistaan aika monta asiaa tulevaisuuttakin ajatellen.

Mutta edelleen ihmettelen miksi nuo rajoittimet on siellä 85- 89 asetuksissa. Aikaa tuolla ei kiinni ajeta,naftaa menee enemmän, ja poliisilla on aina syytä pamputtaa...

mehtämörö 23.05.2012 23:43

On kyllä uskomatonta kuinka paljon rekkakuskeja syynätän ottaen huomioon kuinka tarpeellisia me ollaan. Uskallan sanoa että jos nyt katsotte ympärille niin ette nää yhtään asiaa mikä ei olisi jossain vaiheessa matkustanut rekassa. Jos suomen rekat pysähtyis TÄYDELLISESTI eli ei mitään akt lakkoa vaan jokainen rekka joka suomessa on löisi jarrut kiinni viikoksi nii tämä maa kaatuis totaalisesti. Siinähän haette ne ruuat suoraan pellosta kun ihmiset ei pääse enää liikkumaan autolla koska nesteen rekat seisoo, tai lähdette metsälle avokäsin kun ei tule enää patruunoita kauppoihin... MIETTIKÄÄ!!

tikkukuski 24.05.2012 02:03

jos henkilö-auto tuli pysähtymättä sivutieltä eteen niin on aivan se ja sama lopputulos oliko rekalla 60 vai 80 vauhtia.. ja jos olisi ollut 80 vauhtia niin olis siitä 4-sarjalaisesta menny muutakin rikki kuin muutama muovi keulasta.. tuo on turhanpäiväistä jossittelua että rekka olisi ollut myöhemmin risteyksen kohdalla jos olisi ajanut sitä ja sitä nopeutta kokomatkan eikä sitä nopeutta, se muutama sekuntti olisi voinut tulla eroa sillä että joi kahvin 6 eikä 5 hörpyllä.. ei minulle ainakaan opetettu autokoulussa ennustajan taitoja..

Viipo 24.05.2012 04:46

Olisiko syytä laittaa myös veturikuskit syytettyjen penkkiin, jos henkilöauto tulee junan alle?


Sivu luotu: 06:30 (GMT +2).