![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos tällainen yhdistelmä olisi ajanut poliisin ratsiaan niin olisi tullut tuo muutaman sadan sakko. Miksi tuomio pitäisi olla merkittävästi korkeampi tässä tapauksessa?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Harvemmin poliisin ratsioissa ketään kuolee ? ja tuskin rekka kuskikaan ties että porukka oli kännissä mutta paskamoinen hommahan tuo on kaiken kaikkiaan ja ite en oo havainnu ku 2 faktaa: rekka ajo mahollisesti ylinopeutta ja henkilöautonkuski oli mahollisesti kännissä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koitetaan nyt vihdoin ymmärtää mistä tässä oikeuskäsittelyssä oli kysymys: vain ja ainoastaan rekan ylinopeudesta ja sen vaikutuksesta onnettomuuteen. Fakta: jos rekka olisi ajanut rajoitusten mukaan ja silti olisi tapahtunut vastaava onnettomuus, ei koko oikeuskäsittelyä olisi tarvittu. Tässä tapauksessa henkilöauton kuljettaja olisi ollut pelkästään syyllinen tapahtuneeseen. Nyt oikeudessa pohdittiin sitä, miten rekan ylinopeus (ja ylikuorma) vaikutti onnettomuuden tuhoihin (syytteenä siis kuolemantuottamus). Ja oikeudessahan henkilöauton poikkeuksellinen toiminta katsottiin rekkakuskille lieventäväksi asianhaaraksi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vai pitäskö poliisilla sakottaa aina sen mukaan mitä pahimmillaan olisi voinut sattua? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Koska kuolonuhrien oman toiminnan vaikutus tapahtumaan on päivänselvä ja lainvastainen, miten on mahdollista että toinen osapuoli, jonka rangaistus kyseisistä rikkeistä/rikoksista olisi normaalisti muutaman satasen sakko, saakin tuhansien sakon? Kuolemantuottamuksesta pitäisi syyttää henkilöauton kuljettajaa, ei ketään muuta. Kolmion takaa rekan eteen ajaminen on syy onnettomuuteen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tätäkin kuulemma väännetään rekkakuskin syyksi:
http://www.satakunnankansa.fi/Kotima...onkolaria.html
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla logiikalla rekan kuski ois saanu olla 3:n promillen kaasussa ja ajaa niin paljo ku rajoitin antaa myöten, jos kolmion takaa tulee joku eteen ni toivotaan että se ois kännissä ? Suomessa ei tietääkseni ole päälleajo-oikeutta vaikka väistämisvelvollisuus onkin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole päälle ajo-oikeutta mutta tuossa kohtaa on ollut aikaa ne kaksi sekunttia reagoida missä ajassa se vauhti on pudonnut sinne 65:n korville.
Ja jos leikkii ajatuksella että ilman ylinopeutta tilanne olisi mennyt hiuksen hienosti ohi,niin ihan yhtä lailla se olisi voinut sattua kohdalle jos hlö.auton kuljettaja olisi vaikka hetkeksi löysänny ja ettiny cd:tä tms. hanskalokerosta. Tai ajanu hiljempaa. Joo. Eli iltaleheden uutisointi oli taas tuttua laadukasta faktaa. Eli jos tuossa on ne todistelu tutkinta yms. kulut niin sitten ne on jopa oikeutettujakin, ja jos on se vakuutus niin ainakin ositain ne menee sen piikkiin. Mutta jos nyt vielä joku rekkapekka yrittää perustella että pitää ajaa ylinopeutta että kerkiää niin nyt on sillä kiireellä hintalappu ja se on 9000 euroa ja traumat päälle. Jos on painetta tilillä ja kovat hermot niin antaa mennä. Tai siis hovin jälkeen se on voimassa. Sen konginkankaan rytinän jälkeen meitsi teki henk.koht periaate päätöksen jättää kaikki turhat ohitukset,ja ylinopeudet linja-autolla pois. Imatra-Helsinki väli ei pidentyny yhtään, autoa ei tarvinu siivota ihan niin paljon kun kaikki tyhjät pullot yms. kesti pystyssä ja polttoaineen kulutus tippui 25 litrasta 22-23 litraan /100 km. Ja matkustusmukavuus parani huomattavasti. Ja tätä päätöstä helpotti vielä sekin että silloin määrättiin että onnikat ei saa mennä kuin sen 100:sen ja kuorma-autot 83 km/h. Siitä on sittemmin taas ilmeisesti joustettu??? Se nyt on vaan niin paljon helpompaa olla kun ei tarvi jännittää sakkoja ja jos joku aksidentti sattuu niin voi seistä sanojensa takana vaikka joutuisi todistajaksi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ihan jos pelkästään tuohon ihmettelyyn esimerkki, kun ei se nyt taida ihan tavatonta olla, että samasta rikoksesta tulee seurausten mukaan eri rangaistus. Esim. jos joku tönäisee toisen kumoon, niin seurausten mukaan voi olla lievä pahoinpitely - kuolemantuottamus... Sitä en tiedä, voiko tappokin olla, mutta joka tapauksessa rangaistuksissa on aika iso skaala samasta teosta ja vain johtuen seurauksista.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä, henkilöauton kuljettaja oli PÄÄOSIN syyllinen onnettomuuteen. Mutta ei TÄYSIN, koska rekka ajoi ylinopeutta ja lastia oli liikaa päällä. Ei rekkakuskin rikkeitä voi pyyhkiä pois sillä perusteella, että toinenkin osapuoli rikkoi lakia. Rekkakuskin syyte kuolemantuottamuksesta tuli juuri tästä ylinopeudesta (ja ylikuormasta), koska ne tekivät onnettomuudesta vakavamman verrattuna siihen tilanteeseen, että rekka olisi tullut lain sallimaa nopeutta. Esimerkki: jos rekka olisi tullut lain sallimaa nopeutta risteykseen, voisi kuolonuhreja olla hyvinkin "vain" kolme. Eli aiheuttiko rekkakuski ylinopeudella 3 ylimääräistä kuolonuhria ? Niin ja henkilöauton kuljettajaa ei voi enää syyttää yhtään mistään, kuolleita ei Suomessa voi haastaa oikeuteen.
__________________
Tumpula Racing Team |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Rumasti sanottuna tuo henkilöauto porukka sai ansionsa mukaan,onneksi eivät vieneet mukanaan yhtään sivullista! |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tässä keskustelussa on monesti todettu, että kun henkilöauton kuski ajoi kännissä ja siitä johtui tämä. Missä se on todettu, että oli kännissä? Lukemani perusteella ei ikinä selvinnyt, oliko vähän alle vai yli 0,5 promillet. Joka tapauksessa siitä nyt vaikea vetää sitä känniksi. Toisekseen jos promillet oli alle sallitun, niin sen kai ei sillä perusteella pitäisi ainakaan lain mukaan vaikuttaa syyllisyyteenkään? Vaikka tietty henkilöauton kuskin syyllisyyttä ei niin enää tutkitakaan eikä oikeudessa käsitellä... Pikkuisen vaan pohdittavaa, kuinka ansionsa mukaan kuolleet nuoret saivat, kun noin "kännisen" kyytiin ovat lähteneet!
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Sama ongelma on rekan nopeuden määrittelyssä juuri sillä hetkellä, ei ne piirturitkaan niin absoluuttisen tarkkoja ole.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Jos nousee humalaisen kyytiin niin siinä vaiheessa on aivan yhtä syyllinen kuin kuskikin. Minulta ei rattijuopoille ja sellaisen kyydissä tietoisesti istuville kuoltua sympatiaa heru ei niinkuin yhtään.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Tommosen 0,5-0,6 näkeekin ihan selvästi jo päällepäin piruako poliisit niillä alkometreillä tekee.
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
vittuakos ajaa eteen... |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Kenes eteen ne matkustajat on ajanu ??
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Reilusti ylipainoisilla??? 310kg ylitystä! "sallittu" paino on 60t mutta käytännössä 5%(mittavirhe) saa olla "laillista ylitystä" eli 63t saa olla.. (tuolla turmarekalla oli 63310kg) ei noita lankkunippuja niin tarkkaan kukaan pysty punnitsemaan sahalla kun puu kuitenkin kuivuu ja kevenee samalla.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#23
|
|||
|
|||
![]() Nyt alkaa tuo "pilkku-" olla pää osassa;
Palataan tuohon pilkun vääntämiseen alempana.....
Siis jos kuokkurin kuski (ammatti kuljettaja) ajaa risteyksen läpi ylinopeutta, ja siinä sattuu k.o vahinko, niin minusta on oikein että asia tutkitaa tarkkaa! Ja se että jos rekan ylipainoja ilmoitetaan kilon tarkkuudella, niin siinä on "mittausmarginaalivara" varmaan mukana? Ja noissa painoissa ilmoitetaan vain maksimit! (isäntä vaatii vähintään-) Mutta minkä (xythäq) takia oikeus ole takertunut tuohon väsymykseen, siis viittaus teiniltä, että oli valvonut; mutta tuota 60T saa kuskata myös nukuksissa.! Siis suomen tieliikenteessä saa "nukkua ratissa", mutta jos kännissä yhtään, niin rapostissa lukee että kykenämätön kuljettamaan ajoneuvoa, ja alkoholin vaikutuksen alainen; puhallus 0.05 promiea. ja tuomiota ei tule; oli vahinko, Se että 24h valvominen, (kuten lääkärit tekee) On verrattavissa promillen känniin, mutta ratissa saa torkkua, mutta ei textailla selvimpäin????? |
#24
|
||||
|
||||
![]()
mun mielestä muutaman satkun sakko kuskille olis ollu ok todistetuista liikennerikkomuksista (ylinopeus) muut menee yli ymmärryksen. jos heitetään sama tilanne kolmeen kertaan selvitettynä, niin kummasta tunnistat itsesi?
tilanne 1: tulen noin 0,5.% humalassa risteykseen. apukuljettajan paikalla kaksi ihmistä, ?tuttu? risteys. ehkä näen, ehkä en, lähestyvän rekan, ajan kuitenkin varmistumatta lähestyvästä vaarasta risteysalueelle ja jään rekan alle. tilanne 2: ajan 0,5.% humalassa risteykseen. näen lähestyvän rekan, ja tiedän poikkeavalla tiellä olevan nopeusrajoituksen. lasken murto-osasekunnissa oman lähtönopeuteni risteyksestä ylikuormalla, samalla lasken lähestyvän täysperävaunurekan lähestyvän oletetulla nopeudella x-metriä sekunnissa, luulen kerkeäväni kiihdyttämään autoni rajoituksenmukaiseen nopeuteen ennen kuin rekka on kohdassa x. tein laskuvirheen unohtaessani pilkun laskutoimituksessa, jäin rekan alle. tilanne 3. ajan selvin päin risteykseen, huomaan rekan lähestyvän. odotan kunnes rekka ohittaa risteyksen, sillä tiedän että alueella on 60km/h rajoitus jota rekka saa ajaa, enkä itsekään saa ajaa sen lujempaa. selvisin hengissä, 100km/h alueen alkaessa rekkakuljettaja hyvän suoran alettua näyttää minulle ohitusmerkin, ja ohitan hänet. KIITÄN HÄNTÄ VILAUTTAMALLA VILKKUA KERRAN VASEMPAAN. pääsen kotiini, halaan vaimoani, lastani, anoppiani..... jolloin herään eteisen lattialta lauantaisen kapakka-illan jäljiltä ja ymmärrän uneksivani täydellisestä liikennekäyttäytymisestä. vaimo passittaa sohvalle ja herään uudestaan kello 7.00 imuriin ja huutoon KERÄÄ NE SUKKAS LATTIALTA
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin ja Nalle kirjoitti asiaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty jeep "HIGH BOY chief 2d " 3 hklö "paku diesel" | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.02.2012 00:28 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |