![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mä katsastin läjään coolerin niin sano vaan et katohan ku täältä puuttuu tiedoista cooleri,pitääpä laittaa....
![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3
|
||||
|
||||
![]()
nii kyllähän se onki täysin naurettavaa että jos autoon ei oo oikeesti muuta tehty ku lisätty cooleri ni se täytyis penkittää jottei ole liikaa voimaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Uudempien autojen vaatimuksista puhumattakaan..
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Paperisotaa...
Pistä samassa muutoskatsastuksessa se turbokin vaihdetuksi, menee siinä samalla.
Ja nuo vertailupaperit sitten vois tarkoittaa esim. seuraavaa: Autossa alunperin samat jarrulevyt/satulat/jarrurummut ja pääsylinteri tehostimineen jarrupainesäätimineen; jouset ja kallistuksenvakaajat kuin mallisarjan tehokkaimmassa. (taitaa olla fj-60) joskus riittää varaosanumerot itse selvitettynä, joskus taasen ei (siis niillä konttoreilla ei kannata käydä, kysy viidakkorummulta Joskus riittää että teho ei kasva yli 20% (oliko20%?) alkuperäisestä, ja tämä todetaan dynolapusta. Ja jos jollain riittää pioneerihenkeä, niin tehkääpä toinen veto puoli kiloa pienemmillä rengaspaineilla, niin koneen teho muuttuu kivasti! ainakin joillain dynoilla. (Maailma on täynnä dynolappuja, jotka on fysiikanlakien vastaisia, pahin esimerkki tällä palstalla oli muistaakseni se, että vääntömomentti pysyi samana kun kierrokset kasvoivat, mutta teho laski!) p.s yksi tuttu turbotti vapari MB w-124 300d (om603?) ja muistaakseni cooleri myös, ja dynolapuissa teho oli laskenut alkuperäisestä vapaahengittävästä ![]() Oli ollut melkoinen keskustelu asiasta, eikä ihme. Ja onneksi sulla noin vanha auto, muutama vuosi uudempi, niin tulisi PALJON ongelmia lisää. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taidan kokeilla toista konttoria. Tuo konttori olis ollu myötämielinen tuon soan kanssa. Eikös jotku ollu hakeneet toyotalta joitain vastinelappuja jarruihin ja alustaan?
Niissä korotuksissakin on kuulemma hjssä joku rekisteröinti merkintä, niin että toista saa korottaa 75mm ja naapurin autoa 150mm. Mut onneksi se laski että tuota mun tornia olis korotettu noin 70mm alusta ja 40mm kori ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eiks se mahtanu niin olla et maastopakettiautona saa nostaa 150mm.
Jos taasen rekisteröity henkilöautoks ni ei saa korottaa ku 75mm.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SOA leimaus | -wj- | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 06.02.2015 06:57 |
coolerin asennosta | 4runneri | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 24.01.2012 19:41 |
Patrollin coolerin asennus?? | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.03.2006 18:56 |
coolerin virittelyä | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 07.09.2005 21:00 |
bj:n coolerin paikka? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.02.2005 13:33 |