Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.06.2012, 09:13
terrier terrier ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.06
Sijainti: nivala
Viestit: 173
Perusasetus

ahdot


vissiin pitää ahtoja olla vähintään se hj61:n vakio määrä penkityksessä eli juurikin tuo 0.5bar...
ei 0.5bar ahdoilla vielä kuuhun mennä ilman kunnon syöttöjä.kiertää syöttöä niin pienelle et pysyy heposet sallituissa rajoissa ja ei kun leimalle

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2012, 19:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja terrier Näytä viesti
vissiin pitää ahtoja olla vähintään se hj61:n vakio määrä penkityksessä eli juurikin tuo 0.5bar...
Ei tarvii. Tehonmittaustodistuksen pitää olla luotettava, siinä pitää olla ilmoitettuna moottoriteho ja vääntömomentti, ahdetussa autossa myös ahtopaine. Että todistusta voidaan turbollisessa pitää luotettavana, pitää ahtopainetta olla "järkevästi". Eihän esim. kovalla puristussuhteella olevaa bensakonetta kannata jälkikäteen ahtaa 0.5 baria enempää, tulee jo monenlaista ongelmaa vastaan, näissä joku 0.3 bar ahto ymmärrettävä. Mutta jos esim. orkkis-ahdot on ollu esmes 0.7 bar ja autoon laitettu kuuleri ja penkitetty, ei sitä pitäisi hyväksyä 0.5 bar ahtopaineella mitatulla tehonmittaustodistuksella.

Alkuperäiselle kysyjälle: auton pitää vastata mallisarjan tehokkainta alustaltaan ja jarruiltaan jos siihen asennetaan cuuleri, koska se rinnastetaan lain mukaan moottorin vaihtoon. Eli ota www.toyodiy.com ja vertaile HJ61 ja FJ62 jarrujen ja akselistojen eroja (ei oleellista) ja niistä printit konttorille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2012, 06:22
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei tarvii. Tehonmittaustodistuksen pitää olla luotettava, siinä pitää olla ilmoitettuna moottoriteho ja vääntömomentti, ahdetussa autossa myös ahtopaine. Että todistusta voidaan turbollisessa pitää luotettavana, pitää ahtopainetta olla "järkevästi". Eihän esim. kovalla puristussuhteella olevaa bensakonetta kannata jälkikäteen ahtaa 0.5 baria enempää, tulee jo monenlaista ongelmaa vastaan, näissä joku 0.3 bar ahto ymmärrettävä. Mutta jos esim. orkkis-ahdot on ollu esmes 0.7 bar ja autoon laitettu kuuleri ja penkitetty, ei sitä pitäisi hyväksyä 0.5 bar ahtopaineella mitatulla tehonmittaustodistuksella.

Alkuperäiselle kysyjälle: auton pitää vastata mallisarjan tehokkainta alustaltaan ja jarruiltaan jos siihen asennetaan cuuleri, koska se rinnastetaan lain mukaan moottorin vaihtoon. Eli ota www.toyodiy.com ja vertaile HJ61 ja FJ62 jarrujen ja akselistojen eroja (ei oleellista) ja niistä printit konttorille.
Kiitoksia vastauksista.. Näkyy olevan kovasti heittoa katsastuskonttoreissa vaikka samojen rajojen sisällä pörrätään (tässähän ei ollut mitään uutta). Käyn hakemassa dyno laput tällä viikolla ja koitan pelkästään niillä ensin. Jos vaaditaan lisä dokumenttia, niin sitten sitä hommataan. Loppupelissä se on hyvä että joku valvoo miten sitä rakennellaan . Ei mene itä mallille.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2012, 09:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Voi olla että onnistuu ilmankin vertailua jos tehot ei pomppaa yli 20 %, Suomeen kun ei ole tyyppihyväksytty J6-mallisarjaan HJ61:stä tehokkaampaa mallia, kaikki eivät tiedä FJ62:n olemassaoloa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2012, 20:22
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Eipä loppunutkaan ölpän tupruuttelu turbon vaihdon jälkeen ei... Nyt kun tarkemmin tutkailin niin, olikin näin että se paskiainen huohottaa sitä ölppää sinne imupuolelle. Männät+renkaat noin 2000egee ja eihän se siihen jää Pitäisko ampua ihtiä vasempaan polveen. Eikös ne jotuku ole sorvannu niihin vanhoihin uriin mersun renkaita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2012, 20:39
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Oli kyllä ihan hauska käydä kylän raitilla heittään vähän tesi rundia tuon näkösellä vehkeellä. Mummut katto kuhussaan ja yks ukko ajo melkeen ruohonleikkurin ojaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	14062012230.jpg‎
Views:	256
Size:	77,0 Kt
ID:	27468  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SOA leimaus -wj- Tekniikka & Jutustelu 40 06.02.2015 06:57
coolerin asennosta 4runneri Tekniikka & Jutustelu 16 24.01.2012 19:41
Patrollin coolerin asennus?? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 9 10.03.2006 18:56
coolerin virittelyä kristian Tekniikka & Jutustelu 27 07.09.2005 21:00
bj:n coolerin paikka? Tekniikka & Jutustelu 8 04.02.2005 13:33


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).