Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja terrier
vissiin pitää ahtoja olla vähintään se hj61:n vakio määrä penkityksessä eli juurikin tuo 0.5bar...
|
Ei tarvii. Tehonmittaustodistuksen pitää olla luotettava, siinä pitää olla ilmoitettuna moottoriteho ja vääntömomentti, ahdetussa autossa myös ahtopaine. Että todistusta voidaan turbollisessa pitää luotettavana, pitää ahtopainetta olla "järkevästi". Eihän esim. kovalla puristussuhteella olevaa bensakonetta kannata jälkikäteen ahtaa 0.5 baria enempää, tulee jo monenlaista ongelmaa vastaan, näissä joku 0.3 bar ahto ymmärrettävä. Mutta jos esim. orkkis-ahdot on ollu esmes 0.7 bar ja autoon laitettu kuuleri ja penkitetty, ei sitä pitäisi hyväksyä 0.5 bar ahtopaineella mitatulla tehonmittaustodistuksella.
Alkuperäiselle kysyjälle: auton pitää vastata mallisarjan tehokkainta alustaltaan ja jarruiltaan jos siihen asennetaan cuuleri, koska se rinnastetaan lain mukaan moottorin vaihtoon. Eli ota
www.toyodiy.com ja vertaile HJ61 ja FJ62 jarrujen ja akselistojen eroja (ei oleellista) ja niistä printit konttorille.