Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2012, 18:04
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

nii kyllähän se onki täysin naurettavaa että jos autoon ei oo oikeesti muuta tehty ku lisätty cooleri ni se täytyis penkittää jottei ole liikaa voimaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2012, 18:31
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
nii kyllähän se onki täysin naurettavaa että jos autoon ei oo oikeesti muuta tehty ku lisätty cooleri ni se täytyis penkittää jottei ole liikaa voimaa.
Uudempien autojen vaatimuksista puhumattakaan..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2012, 20:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Paperisotaa...


Pistä samassa muutoskatsastuksessa se turbokin vaihdetuksi, menee siinä samalla.

Ja nuo vertailupaperit sitten vois tarkoittaa esim. seuraavaa:

Autossa alunperin samat jarrulevyt/satulat/jarrurummut ja pääsylinteri tehostimineen jarrupainesäätimineen; jouset ja kallistuksenvakaajat kuin mallisarjan tehokkaimmassa. (taitaa olla fj-60)
joskus riittää varaosanumerot itse selvitettynä, joskus taasen ei (siis niillä konttoreilla ei kannata käydä, kysy viidakkorummulta

Joskus riittää että teho ei kasva yli 20% (oliko20%?) alkuperäisestä, ja tämä todetaan dynolapusta.

Ja jos jollain riittää pioneerihenkeä, niin tehkääpä toinen veto puoli kiloa pienemmillä rengaspaineilla, niin koneen teho muuttuu kivasti! ainakin joillain dynoilla.

(Maailma on täynnä dynolappuja, jotka on fysiikanlakien vastaisia, pahin esimerkki tällä palstalla oli muistaakseni se, että vääntömomentti pysyi samana kun kierrokset kasvoivat, mutta teho laski!)

p.s yksi tuttu turbotti vapari MB w-124 300d (om603?) ja muistaakseni cooleri myös, ja dynolapuissa teho oli laskenut alkuperäisestä vapaahengittävästä, joten ei tarvinut päivittää alustaa.....
Oli ollut melkoinen keskustelu asiasta, eikä ihme.

Ja onneksi sulla noin vanha auto, muutama vuosi uudempi, niin tulisi PALJON ongelmia lisää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2012, 07:27
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Taidan kokeilla toista konttoria. Tuo konttori olis ollu myötämielinen tuon soan kanssa. Eikös jotku ollu hakeneet toyotalta joitain vastinelappuja jarruihin ja alustaan?

Niissä korotuksissakin on kuulemma hjssä joku rekisteröinti merkintä, niin että toista saa korottaa 75mm ja naapurin autoa 150mm. Mut onneksi se laski että tuota mun tornia olis korotettu noin 70mm alusta ja 40mm kori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2012, 15:48
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Eiks se mahtanu niin olla et maastopakettiautona saa nostaa 150mm.
Jos taasen rekisteröity henkilöautoks ni ei saa korottaa ku 75mm.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.06.2012, 16:12
60lantikka 60lantikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: vesanto
Viestit: 351
Perusasetus

hj


ite ku muutoskatastin hj turbolle ja coolerille ni konttorilla sanoivat et vähintään puoli kiloo pitää olla paineita ja dynolappu.just tuon takia kuulema ku porukka penkittäny autoja 0,1 paineilla että saavat pysymään tehot sallituissa rajoissa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.06.2012, 17:56
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 60lantikka Näytä viesti
ite ku muutoskatastin hj turbolle ja coolerille ni konttorilla sanoivat et vähintään puoli kiloo pitää olla paineita ja dynolappu.just tuon takia kuulema ku porukka penkittäny autoja 0,1 paineilla että saavat pysymään tehot sallituissa rajoissa
On toiki sit taas vähän tyhmää.
Aikamoinen ero onks siel joku garretin t03@0,5bar vai holsetin hx55@0,5bar
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SOA leimaus -wj- Tekniikka & Jutustelu 40 06.02.2015 06:57
coolerin asennosta 4runneri Tekniikka & Jutustelu 16 24.01.2012 19:41
Patrollin coolerin asennus?? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 9 10.03.2006 18:56
coolerin virittelyä kristian Tekniikka & Jutustelu 27 07.09.2005 21:00
bj:n coolerin paikka? Tekniikka & Jutustelu 8 04.02.2005 13:33


Sivu luotu: 23:22 (GMT +2).