Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2012, 23:46
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
omasta kokemuksesta voin kertoo et, kun on vetäviltä OIKEESTI lähemmäks sen pari sataa diiseliheppaa ja antaa "kunnon hapetusta" niin ei tojotan vakio akselit (murroksina lonkkarin cromot) kestä yhtään mitään. en tiedä mikä kestää mut ei ainakaan j60/61 sarjan akselit.

Auto paino 1900-2500kg tavaroista riippuen ja renkaina kokeiltiin lähes kaikkia swamppereita kokoluokassa 35-39,5"


mm. lukko kiinni vedätystä hangessa jossa sula suo alla -> hampaat murikan pohjalla, kaks kertaa...

on etuvetareita rikottu tyhjäkäynnilläkin ja on ollu vielä neitsyt vetareita, eli ei ollu koskaan aikaisemmin ollu maastossa. Useita.................

jajajajaja... en jaksa ees kertoo.


en tiedä mut kadun sitä päätöstä et kerran rakensin auton j60/61 cruiserin akseleiden päälle...



nii ja kaikki tapahtu alle parin vuoden sisällä. On mulla ollu patrolleja enemmänkin ja missään ei oo llu yhtä paljon ongelmia akseleissa kuin tossa joka sami89:llä nykyään on. Vielä kun se vaihtaa pick uppiin jotku oikeesti jytkyt akselit nii hyvän auton siitä saa ja en väitä et patrollin omat akselit kestäs paljookaan sen paremmin kuin tojotalaiset.


ja kaikki tämä kohtuullisessa kaljapöhnässä avautumista.
Juuri tähän nää omatkin höpinätkin perustuu. Eli toyotan akselit ei kestä datsunin raakaa voimaa.. mut joku ku kertoo et mitkä sitä sit kestää ja et ne akselit on sellaset et ton auton saa pysymään kilpien välissä ni miä laitan tohon ne. Nyt kokeillaan patrollin omia, ne kun/jos todetaan heikoiksi ni sit alkaa menee jo sormi suuhun..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.06.2012, 10:16
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Juuri tähän nää omatkin höpinätkin perustuu. Eli toyotan akselit ei kestä datsunin raakaa voimaa.. mut joku ku kertoo et mitkä sitä sit kestää ja et ne akselit on sellaset et ton auton saa pysymään kilpien välissä ni miä laitan tohon ne. Nyt kokeillaan patrollin omia, ne kun/jos todetaan heikoiksi ni sit alkaa menee jo sormi suuhun..
Mitäpä jos rakentaisit maastokäyttöä varten kestävät akselit ja leimalle vaihtaisit vakiot alle? Jarruputkiin liitin sopivaan paikkaan, tukivarret irti yläpäästä, kardaanit irti yläpäästä, ohajusvarsi irti simpukalta, iskarit ja jouset sopiviksi. Meniskö vaihtoon tunti akselia kohden? Vakioihin uudet jarrut, että ilmauksen jälkeen vain ajaisi leimalle, aksiloiden säilytys kuivassa.

Eihän tuo laillista ole, mutta kun ei tässä sarvikuonojen maassa saa leimattua kuorma-auton akseleita henkilö- tai pakettiautoon. Ollut vähän mielessä toteuttaa joskus, mutta en ole keksinyt mistä aihiosta lähtisi tekemään. Toisaalta projekteja on nytkin 2-3 vuoden vapaille riittämiin...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.06.2012, 14:32
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Mitäpä jos rakentaisit maastokäyttöä varten kestävät akselit ja leimalle vaihtaisit vakiot alle? Jarruputkiin liitin sopivaan paikkaan, tukivarret irti yläpäästä, kardaanit irti yläpäästä, ohajusvarsi irti simpukalta, iskarit ja jouset sopiviksi. Meniskö vaihtoon tunti akselia kohden? Vakioihin uudet jarrut, että ilmauksen jälkeen vain ajaisi leimalle, aksiloiden säilytys kuivassa.

Eihän tuo laillista ole, mutta kun ei tässä sarvikuonojen maassa saa leimattua kuorma-auton akseleita henkilö- tai pakettiautoon. Ollut vähän mielessä toteuttaa joskus, mutta en ole keksinyt mistä aihiosta lähtisi tekemään. Toisaalta projekteja on nytkin 2-3 vuoden vapaille riittämiin...
Ideana ihan hyvä juu.. mut miten sit jos sattuu et jotain käy tuolla liikenteessä? Vaikka kävis silleen et joku ajaa minuu päin ni huonolla tuurilla minä joudun kuitenkin maksamaan..
Ja tossa katiskassa on niin paljon muutakin ennen katsastusta ettei kyl kukaa enää ala siihen aina akseleita vaihtamaa ennen leimaa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol jakolaatikko murheita.Rohinaa nelivedolla jostain. bluevan Tekniikka & Jutustelu 27 14.03.2012 22:42
Myydään Nissan Patrol vm.83 perät. JukkaHeino O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.06.2010 20:25
patrol jakolaatikko välitys? tapsa86 Tekniikka & Jutustelu 5 04.11.2009 06:42
MB G perät M.M Tekniikka & Jutustelu 7 30.12.2008 22:51
"M"Blazerin -79 valurauta jakolaatikko ja perät mikakituniemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 23.08.2007 21:24


Sivu luotu: 14:13 (GMT +2).