Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2012, 21:32
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon. jos jollain on tiedossa mistä sais järkihintaan / järkevällä toimitusajalla niin ois kyllä kiinnostusta.

__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2012, 21:57
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon. jos jollain on tiedossa mistä sais järkihintaan / järkevällä toimitusajalla niin ois kyllä kiinnostusta.
ipefix?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2012, 23:26
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

omasta kokemuksesta voin kertoo et, kun on vetäviltä OIKEESTI lähemmäks sen pari sataa diiseliheppaa ja antaa "kunnon hapetusta" niin ei tojotan vakio akselit (murroksina lonkkarin cromot) kestä yhtään mitään. en tiedä mikä kestää mut ei ainakaan j60/61 sarjan akselit.

Auto paino 1900-2500kg tavaroista riippuen ja renkaina kokeiltiin lähes kaikkia swamppereita kokoluokassa 35-39,5"


mm. lukko kiinni vedätystä hangessa jossa sula suo alla -> hampaat murikan pohjalla, kaks kertaa...

on etuvetareita rikottu tyhjäkäynnilläkin ja on ollu vielä neitsyt vetareita, eli ei ollu koskaan aikaisemmin ollu maastossa. Useita.................

jajajajaja... en jaksa ees kertoo.


en tiedä mut kadun sitä päätöstä et kerran rakensin auton j60/61 cruiserin akseleiden päälle...



nii ja kaikki tapahtu alle parin vuoden sisällä. On mulla ollu patrolleja enemmänkin ja missään ei oo llu yhtä paljon ongelmia akseleissa kuin tossa joka sami89:llä nykyään on. Vielä kun se vaihtaa pick uppiin jotku oikeesti jytkyt akselit nii hyvän auton siitä saa ja en väitä et patrollin omat akselit kestäs paljookaan sen paremmin kuin tojotalaiset.


ja kaikki tämä kohtuullisessa kaljapöhnässä avautumista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.06.2012, 23:46
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
omasta kokemuksesta voin kertoo et, kun on vetäviltä OIKEESTI lähemmäks sen pari sataa diiseliheppaa ja antaa "kunnon hapetusta" niin ei tojotan vakio akselit (murroksina lonkkarin cromot) kestä yhtään mitään. en tiedä mikä kestää mut ei ainakaan j60/61 sarjan akselit.

Auto paino 1900-2500kg tavaroista riippuen ja renkaina kokeiltiin lähes kaikkia swamppereita kokoluokassa 35-39,5"


mm. lukko kiinni vedätystä hangessa jossa sula suo alla -> hampaat murikan pohjalla, kaks kertaa...

on etuvetareita rikottu tyhjäkäynnilläkin ja on ollu vielä neitsyt vetareita, eli ei ollu koskaan aikaisemmin ollu maastossa. Useita.................

jajajajaja... en jaksa ees kertoo.


en tiedä mut kadun sitä päätöstä et kerran rakensin auton j60/61 cruiserin akseleiden päälle...



nii ja kaikki tapahtu alle parin vuoden sisällä. On mulla ollu patrolleja enemmänkin ja missään ei oo llu yhtä paljon ongelmia akseleissa kuin tossa joka sami89:llä nykyään on. Vielä kun se vaihtaa pick uppiin jotku oikeesti jytkyt akselit nii hyvän auton siitä saa ja en väitä et patrollin omat akselit kestäs paljookaan sen paremmin kuin tojotalaiset.


ja kaikki tämä kohtuullisessa kaljapöhnässä avautumista.
Juuri tähän nää omatkin höpinätkin perustuu. Eli toyotan akselit ei kestä datsunin raakaa voimaa.. mut joku ku kertoo et mitkä sitä sit kestää ja et ne akselit on sellaset et ton auton saa pysymään kilpien välissä ni miä laitan tohon ne. Nyt kokeillaan patrollin omia, ne kun/jos todetaan heikoiksi ni sit alkaa menee jo sormi suuhun..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2012, 10:16
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Juuri tähän nää omatkin höpinätkin perustuu. Eli toyotan akselit ei kestä datsunin raakaa voimaa.. mut joku ku kertoo et mitkä sitä sit kestää ja et ne akselit on sellaset et ton auton saa pysymään kilpien välissä ni miä laitan tohon ne. Nyt kokeillaan patrollin omia, ne kun/jos todetaan heikoiksi ni sit alkaa menee jo sormi suuhun..
Mitäpä jos rakentaisit maastokäyttöä varten kestävät akselit ja leimalle vaihtaisit vakiot alle? Jarruputkiin liitin sopivaan paikkaan, tukivarret irti yläpäästä, kardaanit irti yläpäästä, ohajusvarsi irti simpukalta, iskarit ja jouset sopiviksi. Meniskö vaihtoon tunti akselia kohden? Vakioihin uudet jarrut, että ilmauksen jälkeen vain ajaisi leimalle, aksiloiden säilytys kuivassa.

Eihän tuo laillista ole, mutta kun ei tässä sarvikuonojen maassa saa leimattua kuorma-auton akseleita henkilö- tai pakettiautoon. Ollut vähän mielessä toteuttaa joskus, mutta en ole keksinyt mistä aihiosta lähtisi tekemään. Toisaalta projekteja on nytkin 2-3 vuoden vapaille riittämiin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.06.2012, 14:32
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Mitäpä jos rakentaisit maastokäyttöä varten kestävät akselit ja leimalle vaihtaisit vakiot alle? Jarruputkiin liitin sopivaan paikkaan, tukivarret irti yläpäästä, kardaanit irti yläpäästä, ohajusvarsi irti simpukalta, iskarit ja jouset sopiviksi. Meniskö vaihtoon tunti akselia kohden? Vakioihin uudet jarrut, että ilmauksen jälkeen vain ajaisi leimalle, aksiloiden säilytys kuivassa.

Eihän tuo laillista ole, mutta kun ei tässä sarvikuonojen maassa saa leimattua kuorma-auton akseleita henkilö- tai pakettiautoon. Ollut vähän mielessä toteuttaa joskus, mutta en ole keksinyt mistä aihiosta lähtisi tekemään. Toisaalta projekteja on nytkin 2-3 vuoden vapaille riittämiin...
Ideana ihan hyvä juu.. mut miten sit jos sattuu et jotain käy tuolla liikenteessä? Vaikka kävis silleen et joku ajaa minuu päin ni huonolla tuurilla minä joudun kuitenkin maksamaan..
Ja tossa katiskassa on niin paljon muutakin ennen katsastusta ettei kyl kukaa enää ala siihen aina akseleita vaihtamaa ennen leimaa..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.06.2012, 06:34
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
omasta kokemuksesta voin kertoo et, kun on vetäviltä OIKEESTI lähemmäks sen pari sataa diiseliheppaa ja antaa "kunnon hapetusta" niin ei tojotan vakio akselit (murroksina lonkkarin cromot) kestä yhtään mitään. en tiedä mikä kestää mut ei ainakaan j60/61 sarjan akselit.

Auto paino 1900-2500kg tavaroista riippuen ja renkaina kokeiltiin lähes kaikkia swamppereita kokoluokassa 35-39,5"


mm. lukko kiinni vedätystä hangessa jossa sula suo alla -> hampaat murikan pohjalla, kaks kertaa...

on etuvetareita rikottu tyhjäkäynnilläkin ja on ollu vielä neitsyt vetareita, eli ei ollu koskaan aikaisemmin ollu maastossa. Useita.................

jajajajaja... en jaksa ees kertoo.


en tiedä mut kadun sitä päätöstä et kerran rakensin auton j60/61 cruiserin akseleiden päälle...



nii ja kaikki tapahtu alle parin vuoden sisällä. On mulla ollu patrolleja enemmänkin ja missään ei oo llu yhtä paljon ongelmia akseleissa kuin tossa joka sami89:llä nykyään on. Vielä kun se vaihtaa pick uppiin jotku oikeesti jytkyt akselit nii hyvän auton siitä saa ja en väitä et patrollin omat akselit kestäs paljookaan sen paremmin kuin tojotalaiset.


ja kaikki tämä kohtuullisessa kaljapöhnässä avautumista.
minä seurannut erään bj:n alle laitettujen 61:sen lukkoakseleiden elämää useamman vuotta, siinäkin on dieselheppoja ja painoa. molempia todennäköisesti reilusti enemmän kuin patessa....renkaina tuon mallisarjan ensiasennuskitkarenkaat koossa 39,5x18. Jaakko kyllä tiedät laitteeen ja kuskin.

ja on sillä ajettu, monesti sellaisista paikoista mistä muut eivät ole tulleet. ja on siinä annettu renkaiden pyöriä, mutta kaikessa tässä järjettömyydessä on ollut järkeä mukana!! on toki muutama vetari vaihdettu silloin tällöin molemmille akseleille, on mennyt muutama lukon kytkentäholkki jne. kaikesta tästä huolimatta en tuollaisia akseleita ihan heikoimmiksi väittäisi. murroksien menekki tyrehtyi kun siihen laitettiin lonkkarit, vaiva siirtyi vetareihin.

edelleen olen vahvasti sitä mieltä että useimmissa tapauksissa syy kalustovaurioihin löytyy penkin ja ratin välistä....toiset ajaa näyttävästi ja toiset vähemmän, toinen tapa on vaurioille herkempää. mutta ei siiinä, eikun kaasua ja kolomosta pessään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.06.2012, 11:02
oojiikoo:n Avatar
oojiikoo oojiikoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 546
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
tänään ruuvattiin 35x13,5 renkaat nyt polttelis tosissaa noi pienenmmät välitykset niin ei tarvis tota kytkintä kärryytää niin paljon. jos jollain on tiedossa mistä sais järkihintaan / järkevällä toimitusajalla niin ois kyllä kiinnostusta.
Järkihintaan, niin tilaus ulkomailta, mutta toimitusaika pitkä.. Tai sitten esim offroadtarvike tai cros4wd tai joku muu, tulee nopeasti jos hyllyssä mutta hintaa vähän enempi..

Edittiä sen verran että ainakin itsellä kestänyt jo muutaman vuoden nuo nitro gearin välitykset, että ihan laadukkaat tuntuu olevan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.06.2012, 11:12
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

juu


Ja nuo nitro gearin välitykset makso pari kolme vuotta sitten jenkkilässä 380€/auto. nykyään reilu neljäsataa.
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.06.2012, 11:25
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oojiikoo Näytä viesti
Järkihintaan, niin tilaus ulkomailta, mutta toimitusaika pitkä.. Tai sitten esim offroadtarvike tai cros4wd tai joku muu, tulee nopeasti jos hyllyssä mutta hintaa vähän enempi..

Edittiä sen verran että ainakin itsellä kestänyt jo muutaman vuoden nuo nitro gearin välitykset, että ihan laadukkaat tuntuu olevan.
cros4wd hinnastossa Perävälitys 4.88 Toyota 8,9" 12 pulttiseen perään (ilmeisesti tuo on hj60 perään) 353€ kpl + PERÄVÄLITYKSEN ASENNUSSARJA TOYOTA 8,9 279€ kpl eli vajaa 1300€ tulis hintaa eteen ja taakse vaihtaa välitykset nitrogearin väiltykset tais olla ainakin mainoskuvasta päätellen.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.06.2012, 11:55
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
cros4wd hinnastossa Perävälitys 4.88 Toyota 8,9" 12 pulttiseen perään (ilmeisesti tuo on hj60 perään) 353€ kpl + PERÄVÄLITYKSEN ASENNUSSARJA TOYOTA 8,9 279€ kpl eli vajaa 1300€ tulis hintaa eteen ja taakse vaihtaa välitykset nitrogearin väiltykset tais olla ainakin mainoskuvasta päätellen.
HJ:n akselit on 9,5"

Tuossa vielä linkki akselikoodien tulkitsemiseen, toyotalla ei edes ole näköjään 8,9" periä: http://www.fintoys.net/index.php?opt...1&limitstart=1

Viimeksi muokannut Viipo : 02.06.2012 12:02
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.06.2012, 12:04
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
HJ:n akselit on 9,5"

Tuossa vielä linkki akselikoodien tulkitsemiseen, toyotalla ei edes ole näköjään 8,9" periä: http://www.fintoys.net/index.php?opt...1&limitstart=1
Cros4wd ei näy muita hj:hin myyvänkään kun nouta 8,9" välityksiä

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,487,492&lang=
__________________
Tatsuni on mun ratsuni

Viimeksi muokannut nalle00 : 02.06.2012 12:05 Perustelu: edittiä tossa viellä linkki mitä myyvät
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.06.2012, 12:32
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Pitääpä käydä hallilla mittaamassa, paljon toi lautaspyörän todellinen halkaisija on.

Nimellismitta on kuitenkin 9,5", eikä noita pultteja kyllä lasketa kuin jossain jenkkivehkeissä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.06.2012, 12:40
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Pitääpä käydä hallilla mittaamassa, paljon toi lautaspyörän todellinen halkaisija on.

Nimellismitta on kuitenkin 9,5", eikä noita pultteja kyllä lasketa kuin jossain jenkkivehkeissä.
niin näkyy offroadtarvikkeessakin olevan ilmoitettu 9,5" peräksi eli nyt mietityttää, että jos tuolta cros4wd:ltä saan hallitukselta luvan tilata noi välitykset niin tuleeko sieltä todella jotku 8,9" ihmepalikat jotka eivät käykkään noihin hojon akseleihin. eli onko joku tilannu tuolta mitään miten toimii toimitus ja tuleeko yleensä oikeat osat?
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol jakolaatikko murheita.Rohinaa nelivedolla jostain. bluevan Tekniikka & Jutustelu 27 14.03.2012 22:42
Myydään Nissan Patrol vm.83 perät. JukkaHeino O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.06.2010 20:25
patrol jakolaatikko välitys? tapsa86 Tekniikka & Jutustelu 5 04.11.2009 06:42
MB G perät M.M Tekniikka & Jutustelu 7 30.12.2008 22:51
"M"Blazerin -79 valurauta jakolaatikko ja perät mikakituniemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 23.08.2007 21:24


Sivu luotu: 19:13 (GMT +2).