Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2012, 12:50
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
vaihdat siis hj:n akselit pois ja patrollin omat takas ? oisitko kiinnostunu myymää noi 4.88 välitykset vai ootko ajanu solmuun ?
Miä kerkesin jo myydä ne akselit.. mut joo kokeillaan jos noi omat kestäis vähä paremmin ku toyotalaiset. ite ajoin kaks safaria ja meni kaks vetoakselia, yhet lukkohampaat ja yks murros.. edellisellä omistajalla 8 vetaria, kahdet lukkohampaat ja jos en nyt väärin muista ni kolmet pikkupultit takapäästä.. toivotan et datsunit olis vähä kestävämmät..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.05.2012, 13:00
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

itse miettiny kans että vaihtais tatsunin omat akselit tohon, mutta kaippa siihen on joku syy miksi niitä on niin paljon vaiheltu pois noista liekkö kestävyys. välityshän niissä olis jo vakiona pienempi kun hj:n akseleissa

Edit. kyllähän äärettömällä voimalla jota tatsunissa tunnetusti on ja 38 renkailla saa vaikka ratakiskon kääntymään mutkalle
__________________
Tatsuni on mun ratsuni

Viimeksi muokannut nalle00 : 30.05.2012 13:05
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2012, 13:24
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

No mul oli ennen tota patrolli ihan patrollin omilla akseleilla ja se kesti ihan älyvapaata käyttöä noin 3 vuotta. Olkalaakerit oli ainoat mitä piti vaihtaa. Mut nyt toi mis on hjn akselit ni sillä ei oo ajettu ku kaks kertaa ja aina on tullu lähes täystuho.. tiiä häntä onks noi sit sen kestävämpiä mut kokeillaan. jos ei kestä noikaan ni sit etitään jotkut toiset taas..
Tehoja en tiputa!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.05.2012, 20:43
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.825
Perusasetus

Tollasia olis http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97417
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.05.2012, 21:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Miä kerkesin jo myydä ne akselit.. mut joo kokeillaan jos noi omat kestäis vähä paremmin ku toyotalaiset. ite ajoin kaks safaria ja meni kaks vetoakselia, yhet lukkohampaat ja yks murros.. edellisellä omistajalla 8 vetaria, kahdet lukkohampaat ja jos en nyt väärin muista ni kolmet pikkupultit takapäästä.. toivotan et datsunit olis vähä kestävämmät..
Ei ny just liity tähän mutta noita lukon hammaspeikko juttuja kun on lueskellu niin voisikohan niihin olla yhtenä syynä se notta lukko ei ole kokonaan irronnu eli hampaat on jääny päistään kantamaan????

Ja meitsillä olisi yksi patrollin joutava etuakseli jonka välityksestä/kunnosta ei ole mitään tietoa.

Se vaihtuisi vaikka toyotan tms. fullfloatterin napoihin/akseliin vaikka välitys olisi huonona.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.05.2012, 21:50
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei ny just liity tähän mutta noita lukon hammaspeikko juttuja kun on lueskellu niin voisikohan niihin olla yhtenä syynä se notta lukko ei ole kokonaan irronnu eli hampaat on jääny päistään kantamaan????

Ja meitsillä olisi yksi patrollin joutava etuakseli jonka välityksestä/kunnosta ei ole mitään tietoa.

Se vaihtuisi vaikka toyotan tms. fullfloatterin napoihin/akseliin vaikka välitys olisi huonona.
Toi hammaspeikko tuli ainakin silloin ku lukko kiinni vedätin mäkeä ylös.. oli kyl tosin pitkänpuolen kakkonen päällä ja kengänkärki tais näkyä tuolta vinssipedin alta..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.05.2012, 22:39
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No sitten se kyllä hajosi heikkouttaan....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.05.2012, 22:45
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No sitten se kyllä hajosi heikkouttaan....
Sitä mieltä minäkin olen. Pitäshän noitten nyt vajaa 200 datsuninkaakkia kestää ajaa läpi ilman että ne aina hajoaa..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.05.2012, 00:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

NS. hj-61 lukkomurikan kestävyys


Kaikki voi mennä rikki, ja varsinkin jos ikää on yli 20v.....

MUTTA: Jos ehyt lukko on kiinni, niin alkuperäinen vetoakseli menee kierteelle lukkokalikan ja tasauspyörän välistä takaperässä, etuperästä vetari katkeaa nivelen juuresta.... (yleensä)

Ja tuo toyotan 80 luvun lukko voi mennä "kiinni" osittain jos kiire on kova, voimaa tarjolla ja silloin lähtee hampaat joko lukkokalikasta tai lukon päädystä.
k.o kiinnimenoa havainnllistaa alunperin merkkivalo, mutta.....

Ja siihen riittää vakio kone, ja alle konttausvauhti.

Vain sutimista tois puoleisesti, ja vedään kahva ylös!
Niin silloin lukko kalikka on saanut komennon lukita vetari, ja jos voimaa on, niin 5 mm auki oleva lukko kärsii hammaskatoa

Käyttöohjekirjassa kerrotaan, miten lukkoja käytetään
olikohan: kiinnijuuttuneen ajoneuvon irroitukseen, ja jos lukkojen merkkivalo ei lopeta vilkumista, niin peruutetaan vähän tms.
mutta maksiminopeus oli joko 5 tai 7 km/h
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.05.2012, 07:42
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Jumittavalla toisen puolen jarrulla saa kans sujuvasti lukon hampaat öljytilaan
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol jakolaatikko murheita.Rohinaa nelivedolla jostain. bluevan Tekniikka & Jutustelu 27 14.03.2012 22:42
Myydään Nissan Patrol vm.83 perät. JukkaHeino O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.06.2010 20:25
patrol jakolaatikko välitys? tapsa86 Tekniikka & Jutustelu 5 04.11.2009 06:42
MB G perät M.M Tekniikka & Jutustelu 7 30.12.2008 22:51
"M"Blazerin -79 valurauta jakolaatikko ja perät mikakituniemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 23.08.2007 21:24


Sivu luotu: 01:09 (GMT +2).