![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Meitsin moka. Siis millä alalla on suhteessa pienemmät työvoimakulut Piti kysymäni.Ehkä jossain voimalaitoksessa tms.???
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
||||
|
||||
![]()
Paha kysymys. Ehkä joku voimalaitos voi olla hyvä esimerkki, tuottoa tulee tasaisesti kohtuullisen pienellä henkilömäärällä. Joskus muistan lukeneeni, että Fortumin "öljynostajat" tekevät Suomessa suurimman liikevaihdon / työntekijä. Siis pieni määrä ihmisiä ostaa vuosittain julmetun määrän raakaöljyä jalostettavaksi.
|
||||
|
||||
![]()
Rakennusalalla on tosiaan alle kaksi vuotta työskenneillä tuo karenssipäivä ja maksimi maksettava sairasaika alkaa 28 päivästä ja suurenee sen mukaan kuinka kauan on ollut työssä ko. yrityksessä. Monesti olen ihmetellyt noita vuokrafirmoja miten ne voi toimia jos jokaikiselle pitää maksaa minimissään 10e/h ja laskutetaan 17e... Meidän sotukulut on 80% luokkaa, joten minun matematiikkaan ei tuo mahdu. Toki jos työn tilapäisyyteen vedoten jätetään esim sairasajan palkat maksamatta, niin sehän toki pudottaa sotua. Ja jos nyt palataan itse aiheesee, niin itse en pidä mitenkään hyvänä sairaana töihin tulemista ja työnantajankin etu on jos hyvä työntekijä sairastaa itsensä kuntoon, eikä oteta riskiä pidemmästä poissaolosta. Korvaava työhän on mahdollista, mutta vain molempien osapuolien suostumuksella. Jollain kurssilla rakennusteollisuuden koulutaja väitti, että korvaavan työn voi määrätä jos vaikka sormessa on haava, mutta ei se niin oikeasti mene jos liiton miehiltä kysytään.
|
|
|||
|
|||
![]()
joo eihän tässä mitään metalliliitoa vastaan ole vaan siitä että ei ole sovittu tarpeeksi selkeitä ohjeita sairas tapausten vuoksi .liitto on nyt muutamassa korvattavan työn sääntöjä.tässä mun tapauksessa kävin lekurissa joka määrisi viikon loman ja tarvittaissa lisää.kun lääkäri oli todennut että en ole työ kuntoinen.no seuraavana päivänä työ paikanlekurin puheille joka keskusteltuaan pomoni kanssa totesi että kaveri on työ kuntoinen .pistetään kevyisiin töihin tai valvonta töihin .eipä ole noita hommia meidän duunissa.täähän tässä on mättää jos saman firman lääkärit rupee kumoon toistensa kirjottamia sairaslomia jos kädessä on helvetin moiset säryt ole sitten duunin nurkissa keräämässä käpyjä tai jotain muuta.joo pomo kehu me siivoon pihaa.tämmönen kyllä nostaa vitutus käyrää .tällöin kyllä työn tekijä kyllä palaa aika nopeesti sorvin ääreen ,joka onkin työnantajan tarkoitus.
Viimeksi muokannut Jarski lj 70 : 02.06.2012 20:29 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja toinen juttu notta noista ma tai pe saikuista pääsee eroon sillä että tekee semmosen diilin kun ottaa kavern töihin notta aina saikkua hakiessa puhallutetaan. Ja jos on promillea niin kenkää tulee. Eli nolla toleranssi tuon alkon suhteen. Tekee monesta asiasta paljon helpompia kun kenenkään ei tarvi jännittää joutuuko tekeemään maanantaina muidenkin työt vai ei...
Ja jos vituttaa se että joku jättää aina duunit muitten niskoille niin aina voi "istua" kaverin pihalle. Nuo puheet yleisestä saikun omavastuusta vaan kaatuu omaan eli semmosten nilkkaan jotka sitä tarvii oikeista syistä silloin tällöin. Itse ongelmaan ne ei auta. Eli jos olet duunari niiin tiedosta että sinulta odotetaan vain ja ainoastaan että teet rahaa firmalle, ja ta. puoli kyllä hoitaa sen kyykyttämisen, sitä ei itse tarvi avittaa...