![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() suosittelen siirtymistä sähköiseen bensapumppuun,oliko 120€ holleyn uus pumppu ja siihen paineensäätimeen kiertää painemittarin ja alle 0,5 paine,on toiminut hyvin ilman paluulinjaa eikä sahhauta käymään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
tässä oli myös sipsu iskenyt ja 1 talvi meni peltiä sulattaessa mm.takanurkkia ei ollut olleskaan ja korin takaosa oli ruostunut irti kiinnikkeistä kokonaan+helmat meni uusiksi ja etujalkatilat.lopputulos ferrex käsittelyn jälkeen:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs maantieajo ominaisuudet muuttui SOA:n jälkeen.
Omassa Wagoneerissani (mitä en enää omista) oli aivan kauheat maantieajo ominaisuudet, ennen kuin säädettiin caster kulmia. SOA:ssa tulee vaan vastaan toi kardaanikulma, että välttämäti casterin säätö ei onnistu pelkästään shimmaamalla. Jos tulee tarvetta olkavarsien käännölle, niin kysäse vaan rohkeasti. Sitä on opiskeltu kantapään kautta ![]()
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse tekemisessä ei tullut suuria vastuksia, se on ihan vaan raakaa työtä.
Mutta ekalla kerralla ei tullut opiskeltua tarpeeksi ja kaikki mahdolliset kulmat oli pielessä. Kun lähtee mittaamaan, niin ensin laitetaan auto oikeaan korkeuteen ja suoraan tasaselle alustalle. Etuakselin alle pukit siihen korkeuteen, että on samalla korkeudella kuin renkaiden kanssa ja auto pukeilla edestä siihen korkeuteen missä se jousilla normaalisti on. Sitten laitetaan kardaanin tulokulma kohdalleen. Jos autolla ajetaan paljon maantiellä, niin silloin pinionin ja kardaanin kulmaero ei sais olla 2-astettakaan. (tehdas spekseissä Wagon D44 0,5-1aste). Sitten ne olkavarsien hitsaussaumat pitää ajaa siten pois, että koko matkalla näkyy semmoinen hius-sauma, eli ohuen ohut musta viiva. Se on se kohta jossa olkavarsi on irti akseliputkesta. Kun hiussauma näkyy koko matkalla akseliputken ympäri, täytyy olkavartta suostutella. Semmoinen vähintään 5kg:n leka ja reilu tälli. Pitäis liikkua ilman lämpöä jos sauma on varmuudella ajettu kunnolla auki. (on kuitenkin syytä varoa ettei hio sitä akseliputkea turhan kanssa). Joskus voi joutua antamaan lämpöä, mutta se ei ole suositeltavaa. Kun olkavarsi lähtee liikkeelle ja kardaanin kulma on kunnossa, niin itse laitoin ylä- ja alapallonivelien reikiin tiukan rautatangon josta mittasin casteriksi 6-astetta. Palstoilla ympäri maailmaa neuvotaan että casterin tulisi olla 4,5 - 7 astetta. Kun casteri on kohdallaan on hyvä tarkistaa camber kulma, eli laittaa se ulompi olkavarsi paikalleen ja sen spindlen kiinnityksen tasopinnasta mitata kallistus kulma. Camberille hyvä arvo on 0-astetta. Kun nämä on varmistettu, niin hyvät hitsaukset. Lopuksi hitsataan jousilautanen tai lehtijousen peti oikeaan kulmaan. Eli samaan kulmaan missä kierrejousen ylälautanen on tai lehtijousen kiinnitys taso on. Itse hommasin tämmöisen mittarin. Työkalu tuonti Konalassa auttoi mittarin kanssa. Maksoi 30€ ![]()
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
Myyty Cherokee | JAMANT | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 07.02.2009 16:33 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |