Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.05.2012, 18:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja sitten se suodattimen vaihto:

Kun pesettä konetta, millä tavalla tahansa, niin suodatin jytkahtää
tukkoon yllättävän helposti, ja sitähän ei huomaa mistään, kun ylipaineventtiilistä vuotaa myös kuumana. (kylmäkäynnistyksessä talvella
kiertää samaten suodatin elementin ohi)

Jo huonojen minaariöljyjen vaihto kunnollisiin peseviin synteettisiin saa niin paljon paskaa liikenteeseen, että itse olen vaihtanut suodattimen ensimmäisen kerran noin 500 km ajon jälkeen ja sitten n.2500 km kohdalla.
(Siis silloin kun olen ostanut auton, missä mahdollisesti käytetty huonoja öljyjä)
Halpa henkivakuutus moottorille

Tuossa minun HDJ-80 on muuten erikoinen toteutus tuolle öljynsuodatukselle:
Suodatin patruunassa on 2 erillään toimivaa suodatinta: Normaali suodatin päävirralle, ja hieno suodatin, jonka suodattama öljy pääsee muistaakseni suoraan öljypohjaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.05.2012, 18:32
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Eli päävirta ja sivuvirta suodattimet.

Se on kyllä aivan totta, että sisäpesun yhteydessä tuo suodattimen vaihto on tärkeätä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.05.2012, 19:21
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja sitten se suodattimen vaihto:

Kun pesettä konetta, millä tavalla tahansa, niin suodatin jytkahtää
tukkoon yllättävän helposti, ja sitähän ei huomaa mistään, kun ylipaineventtiilistä vuotaa myös kuumana. (kylmäkäynnistyksessä talvella
kiertää samaten suodatin elementin ohi)

Jo huonojen minaariöljyjen vaihto kunnollisiin peseviin synteettisiin saa niin paljon paskaa liikenteeseen, että itse olen vaihtanut suodattimen ensimmäisen kerran noin 500 km ajon jälkeen ja sitten n.2500 km kohdalla.
(Siis silloin kun olen ostanut auton, missä mahdollisesti käytetty huonoja öljyjä)
Halpa henkivakuutus moottorille

Tuossa minun HDJ-80 on muuten erikoinen toteutus tuolle öljynsuodatukselle:
Suodatin patruunassa on 2 erillään toimivaa suodatinta: Normaali suodatin päävirralle, ja hieno suodatin, jonka suodattama öljy pääsee muistaakseni suoraan öljypohjaa.
Mulla on just tollanen tapaus, ollut aiemmalla omistajalla, joka vaihtanut öljyt melko äsken ja tätä ennen auto ollut jonkun aikaa liikkumatta.
Tavoitteena olisi saada moottori hyvään kuntoon, tai ainakin sellaiseen, että se ei huonone huollon puutteeseen.

Vaikka öljynvaihdosta on alle 1500 km, vaihdan sekä filsun että öölit, jotta saan mahdolliset mömmötöhnät pois. En ala pesemään ihan hyvin toimivaa konetta mitenkään muuten. Kiitokset
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.05.2012, 21:38
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Kokeilin syksyllä Jeeppiin Valvolinen Motor Flushia, sitä kuluttaja versiota. Kävin tutulta pajalta hakemassa, tai olla 7e satsi ja korjaajan ohjeiden mukaan homman tein, eli lämmin kone, tökötit sisään sitte se 2 min max 1000rmp, eli vähä isompi kun tyhjäkäynti. Ilmeisesti jotain huuhtoi pois, kun ärsyttävä naputus venttiileistä väheni. Ei toki kokonaan loppunut, sehän taitaa olla jeepin kutoskoneessa tehdasasetus.

Tossa pari vko sitte tein emännän Mazdalle saman homman, loppui siitäkin naputus. Korjaaja kertoi että aikaisemmin merkkiliikkeessä töissä ollessa joutui moneen, nimenomaan Mazdaan tekemään huuhtelun ja se auttoi. Ilmeisesti joissain koneissa on apua ja joissain ei sitten mitää hyötyä. Ainakaan tuo 7e ei kovinkaan iso hinta ollut.
- Voisin kyllä kuvitella että pidempään seisonut motti ei tosta käsittelystä hyödy.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.05.2012, 19:34
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Mikähän siinä on, että tuollaisen suolihuuhtelun jäljiltä juuri nakutus pienenee ? Onko moottoriguruja paikalla ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.05.2012, 20:26
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

guruista en tiedä mutta esim. hieman vanhemmissa (90-luvun) japseissa eli esim. accord, galant joissa on hydraaliset venttiilinnostimet tapahtuu vissiin sellaista että ne karstottuu ja alkaa vuotamaan jossain elämänvaiheessa. ne saavat uutta potkua kun laittaa jotain noita mömmöjä koneseen ja se vissiin pesee niistä nostajista karstat pois. siis olen kuullut näin, en ole itse kokeillut ja todennut. se oli yksi teoria josta isot poijjat puhhuu...

toinen mikä hiljentäs nakutusta noissa samaisissa autoissa on että laittaa pikkusen paksummat öljyt ja jonkun öljyn lisäaineen niin ne samat nostajat sitten pelittäs mukavammin ja nakutus hiljenis. kaveri suositteli mulle tota accordiin kun meinas nakuttaa (mitä noi tekee aina) koska se oli itse mitsuun tehny ton ja kuulemma parantunu. päätin siis itekkin öljynvaihdon ollessa ajankohtainen kokeilla moista. toimii, kovasti oli mukavampi ääni koneella. mutta toki se toimii vaan hetken, ei se ota moottorista 200000 kilometriä veks. varmaan jos tää operaatio ois säännöllinen niin ois eri juttu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.05.2012, 20:42
<Antsa>:n Avatar
<Antsa> <Antsa> ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 76
Perusasetus

En oo moottoriguru, mutta entiseen käyttikseen (Volvo s90) tein huuhtelun forten motor flushilla kun siinä alkoi venttiilit nakuttamaan aamun ensimmäisessä startissa. Ainakin siinä volvon tinalohkossa on vissiin venttiilinnostimissa pienet öljykanavat jotka tukkeutuvat ajan myötä. Siinä vehkeessä oli aina käytetty täyssynteettisiä öljyjä ja itse vaihdoin kymppitonnin välein öljyt vaikka huoltoväli oli 15 tkm. Oli kyllä yllätys miten mustat öljyt tuli moottorista tuon käsittelyn jälkeen verrattuna normi öljyn vaihtoon. Moottori ei oireillut enää tuon jälkeen. Pääsi halvalla nostimien vaihtoon verrattuna.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: BJ:n moottorin kumityyny(jä) pecosbill O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 22.09.2014 18:19
Moottorin lämmitin HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 15 11.02.2007 01:05
Li-Lux moottorin ongelmista Tekniikka & Jutustelu 6 26.05.2006 15:16
M: Moottorin ym. nostoteline Teijo O/M/V Muut 1 05.05.2006 12:40
Rungon huuhtelu, millä ??? Palde Tekniikka & Jutustelu 13 06.06.2005 18:07


Sivu luotu: 21:03 (GMT +2).