Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 05.05.2012, 17:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

bumb steer johtuu nimenomaan tuosta panhardin ja simpukan-akselin välisen raidetangon geometria eroista.

Siis kun raidetanko ja panhardi samassa kulmassa, ja mieluusti suurin piirtein saman mittaisia, ja korkeussuunnassa suurin piirtein päällekkäin, niin etupää pitäs toimia oikein.

Ja tuo suuntavakavuuden puute: Jo aikaisemmin mainittu olka-akselin takakallistus liian pieni, tai jopa väärän suuntainen.

-> itse pistäsin noin 3-7 astetta, jos muuta tietoa ei ole.
Mulla bj:ssä soa, ja nyt noin 5 astetta takakallistusta, ja menee kuin juna, ja iskarit eivät ENÄÄ vuoda öljyä...
Ennen SOA oli nollassa, ja varsinkin jarrutuksessa ampuili ympäriinsä.

P.S tuo bumb steer ilmiö voi johtua lievästi myös taka-akselista, jos panhardi hirveästi vinossa, niin joustoliikkeen mukaan akseli siirtyy sivuttain-> kori kääntyy, ja ohjauksella pitää korjata.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan kaupat tehty saa poistaa Kankku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.07.2009 20:14
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + ALPO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 07.02.2007 10:38
LJstä avo tai pickup? Nyt on tehty KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 17 26.11.2006 19:52
3b:hen tehty turbo? Tekniikka & Jutustelu 25 30.09.2006 18:35


Sivu luotu: 06:29 (GMT +2).