![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mulla on nyt RJ:ssä kokeiltua ihan kaikkea mahdollista, on uusittu kaikki puslat, laakerit, nivelet, mutta ei, nyt on alla tasapainotetut 235/75-15 pitsaleikkurit, ja jopa niillä lähtee voblaamaan, kun löytyy juuri sopiva nopeus tai kuoppa. Eli todellakin ohjausiskari on lääke. Tai voihan sinne assistentinkin laittaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mistä tuo sana "jakari" tässä yhteydessä tulee?
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tuo liiallinen takakallistus tekee matalillakin renkailla lievää voblausta.Mun DD on madallettu jonkin verran ja renkaat on 275 60 15 auto menee todella nätisti suoraan mut asuntovaunua vetäessä kaarteessa rupeaa vemputtamaan
![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mutta sama se sinänsä mulle, jos omistaja itse on iskarityyppiseen ratkaisuun tyytyväinen ja homma toimii noin niin sillä mennään. Mulla oli yhdessä Cherokeessa aika paha DW- ongelma ja tuntui ettei saanut mitenkään kuriin ilman ohjausiskaria; aikani säädin yhtä jos toista asiaa niin kyllä se sieltä lopulta hävisi niin ettei iskaria tarttennut lopulta ollenkaan. Eiköhän se onnistu Toyotassakin jollain lailla ![]()
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 06.05.2012 12:08 |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
toivottavasti ei tulekkaan.
mutta joo kahtelkaapa ne virheet niin voi korjata. onneksi ei oo mun tekemä alusta niin ei ujostuta niin paljoa. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Voi tuossa varmaan olla paljon muutakin oleellista mitä ei sokeat silmät näe ![]() edit: Niin ja ei ole ko. akseli oikein missään määrin tuttu itselle; mihin tuo välivarren akselinpuolen pää oikein kiinnittyy kun on noin lyhyt ja "keskellä" akselia? Vai onko se edes kiinni sieltä päästä tuossa kuvassa? ![]()
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 07.05.2012 00:17 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ohjausvarren ja panhardin keskinäinen kulma ei ole paras mahdollinen. Tästä en ole ihan varma: puuttuuko kuskinpuolen tukivarren etupuolen pultti??? Onko tehty ns. "joustopultti" ristiriipuntaa ajatellen? Pienet iskarit.... Pohjaanlyöntikumit piilossa jossain? Ja ennenkuin lähtisin itse tuolla ajamaan kovaa, niin voisin vähän vahvistella noita rungon pään korvallisia, tai ainakin tarkistaa että kuinka ne on kiinni. Tästä kulmasta ei ihan kaikkia asioita ole nähtävissä. Vio olla jotain muutakin, mutta pienellä vilkaisulla nämä ainakin.
|
|||
|
|||
![]()
Postailin tonne kuvaan mut kopsaanpa siitä tähän omat:
En mäkään tästä nää kun kolme... No tarkemmalla tiirauksella on neljäskin, jollei se sitten oo perspektiivin kokemisen erhettä. Kenties ehkä viideskin saatto löytyä. Jännityksellä odotetaan koska aletaan paljastelemaan ja voidaan verrata mitkä oli ne tarkotetut ja mitä kukin löysi ja mitkä oli vaan harhaa ![]() EDIT: topicissa on jo listattu joten listaan ne omat löytämäni tässä: 1) ohjausvarsi todella jyrkässä kulmassa 2) ohjausvarsi ei oo samassa kulmassa panhardin kanssa 3) ohjausvarsi ja panhardi eri mittaset 4) jakarit näyttäis menevän eri suuntiin 5) jousien yläpäät on leveemmällä kun alapäät, varsinkin vasemmalta voi tipahtaa pohjaanlyöntivaimentimen ohi sopivassa vauhdikkaassa ojanylityksessä tai kiveltäpoistumisessa En ottanu minkäännäköstä kantaa pinionin kulmaan tai casteriin, koska mun silmät ainakaan ei tosta casteria oikeen hahmota, enkä osaa sanoa oisko kardaanin yläpäässä tuplaniveltä. Noin jyrkässä kulmassa jakarien kanssa käy sisäänjoustossa jännittäviä muutoksia vaikka kaikki erhevirheet korjattaiskin, mutta tämmösellään varmasti vähintäänkin jännittävä ajettava. Lisähuomiona valtaosa mun autokokemuksesta on noista pikkuautoista joissa kuski ei ole mukana eli perstuntumalla ei voi korjata mitään. Auton pitää toimia fiksusti koska sitä katellaan jostain sadan metrin päästä ja koitetaan arvata mitä alustassa tapahtuu. Vastaavasti kuskin mukavuudesta ei juuri tarvi piitata eli niin kauan kun sillä mennään haluttuun suuntaan on kaikki hyvin, vaikka sitten vähän vatkaiskin. |
|
||||
|
||||
![]()
niin joo, se pittää huomioida että alusta on ns ulosjousto maksimissa tuossa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran casterista että lehtijousinen berttakin rupesi woblamaamaan ja ainoastaan aura nokalla sen jälkeen kun pistin jousien takapäähän 50 mm korotuksen ettei se olisii auran kanssa kumityynyillä.
Tosin löytyi vielä toinenkin juttu, eli laakerit oli hieman löysällä. Tätä ennen ei woblannu vaikka pari vuotta tuli ajettua samalla rengastuksella ilman ohjaus iskariakin. Ja renkaat on normaalit 35/12.5- 15...
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan kaupat tehty saa poistaa | Kankku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.07.2009 20:14 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
LJstä avo tai pickup? Nyt on tehty | KössiKenguru | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 26.11.2006 19:52 |
3b:hen tehty turbo? | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 30.09.2006 18:35 |