![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
suikka hyvä ajaa fedima extreme evoilla 31/10,5 ja bokkereilla 31/12,5 vetelee ihan vitustu, eli mikä auto ja mitkä renkaat sulla
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kyl ainaki mun ostamani RJ oli aivan järkyttävän-kammottava ajaa maantiellä, kunnes sain taakse paremmat iskarit ja pudotin keulaa alemmas. Nyt on edes siedettävällä tasolla
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Jeps, alustan (ja auton ylipäänsä) korkeus, iskarit ja renkaat tietysti vaikuttaa pirusti. Huonoilla iskareilla ja liian korkealla autolla ei oikein tahdo pysyä tiellä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Bj jakareilla on aika eksoottinen ajaa kun puslat paskana. Ei välilllä oma kaista meinaa riittää. Joskus kokeilin nostaa autoa noin 5cm ja puolen kilsan lenkin jälkeen piti tiputtaa takas. Vaikutus oli järkyttävä. Jakarit pitäisi olla ajokorkeudessa ihan suorassa niin toimis mutta kulmaa kun on niin on maantiellä melkonen luikero.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Uskaltaisin väittää, että suurin osa tuosta huonosta ajokäytöksestä johtuu juuri siitä että esim. Toyota- tyyppisillä jakareilla ei pysty säätämään caster- kulmaa kääntämättä napoja -> ajokäytös menee aivan vituilleen. Olen huvikseen kokeillut joskus Jeepissä kun on säädettävät tukivarret, niin jos vääntää casteria kohti nollaa niin ei sillä autolla meinaa tiellä pysyä ja on ihan karsea ajettava. Lähemmäs tehtaan ohjearvoja (5-7 asteen välille) niin käytös on jotain ihan muuta, jos taas on liikaa niin palauttaa ohjausta turhankin äkäisesti ja on "terävä" ajettava. Ei hyvä siis sekään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Joo autohan ton tuo "musta helmi" elikkä suzuki 410 alla malatestan pökkyrä kopiot.
Nyt kun olen kurvaillut tuossa ja tutkinut niin suurimmat ongelmat on takapään levottomuus kuopissa. ja etupäässä ns bumb steer eli kun ajaa monttuun niin ratti heilahtaa melkoisesti käsissä.. .kun ei oo tehosrinta siis vielä. Alustaan voisi kokeilla lyhyempiä tai ainakin progressiivisempia jousia, että saisi alemmas, mutta sitten sisäänjousto varat menee takaa aika vähäksi, tietysti jos laittas vaan jämäkämmät niin akseli ei eläis niin hirveästi.. nytkin jää ulosjoustossa jousi lyhyeksi, vaikuttaakohan tämä jotenkin? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Bumpsteerin saat pois, kun saat välivarren ja panhardin samaan kulmaan. Kun ne oletettavasti tässä tapauksessa on eri kulmassa, niin bumpsteeriä on varmasti. Ei siinä mikään ohjausiskari tai tehostin auta, tosin lyö vaan silloin vähän vähemmän käsille
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan kaupat tehty saa poistaa | Kankku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.07.2009 20:14 |
| M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
| LJstä avo tai pickup? Nyt on tehty | KössiKenguru | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 26.11.2006 19:52 |
| 3b:hen tehty turbo? | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 30.09.2006 18:35 | |