![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole omiin korviin kantautunut automaateista mitään kummempia virityksiä, tosin voihan niitä hyvinkin olla.
Kaikki rakennusprojektit mitä on vaikka piratessakin tullut seurattua niin ei lootissa ole mitään ihmeellistä ollut mahdollisia shiftkittejä ja/ tai kunnon shiftereitä lukuunottamatta. Aika paljonhan automaateissa on lähes poikkeuksetta öljyä että luulisi toimivan jokseenkin kaikissa muissa asennoissa paitsi ylösalaisin. Itsellä ei älyttömiä ssivukallistuksia ole tullut kokeiltua (paitsi kerran Jeeppi katollaan ![]() Muutenkin mietityttää laatikoiden rakenteesta johtuen voisiko kovin pahoja ongelmia tulla kallistuksissa, öljykanavat on kuitenkin varsin ohkasia ja öljyn määrä tosiaan varsin iso? Lämpö kyllä tosiaankin tappaa laatikon, alle sadassa pitäisi reilusti pysyä lämmöt jos haluaa pitkää ikää, joku 80 astetta käsittääkseni aika optimi. Turbiinia luistattamalla palaa öljyt äkkiä, mutta jos pannat pitää vaihteen päällä niin ei koko loota heti mene. Pidemmällä rääkillä kyllä. Meillä kyllä töissä työkoneista poltettu jonkin verran laatikoita kun kaikki ei osaa käyttää oikein ja laatikoiden logiikat on vähän normista poikkeavat (pitää pakolla päällä olevan ison vaihteen mahd. pitkään). Jos seuraa niissä koneissa missä lämpömittarit toimii, niin tuollainen 30 tonnin hivakka perässä laivan ramppia ylös jengat tapissa (2500rpm, kaasu pohjassa niillä kyllä mentävä kun ei muuten liiku ![]() Vaikka tuntuu että tomaatilla jaksaisi kulkea isoilla renkailla ilman akseleiden välitysten vaihtoa, niin kyllä se vain niin mielestäni on että ne pitää valita konetehojen, laatikon välitysten ja renkaiden mukaan jos haluaa pitkää ikää lootalta. XJ Jeepissä mulla oli iso jäähdytin viskoflektin edessä ja lämpömittari, kyllä sen laatikon lämmönnousun huomasi aina kun tietyllä tavalla jurnutti esim. kalliokielekkeen nousuissa tjsp. Hyvällä jäähdytyksellä ei kuitenkaan noussut liian korkeaksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 18.04.2012 22:52 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
automaatti vai manuaali? | Lenni | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 25.04.2009 09:51 |
automaatti vs manuaali | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 01.02.2008 19:19 | |
BJ40 manuaali => automaatti | Joukka | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.09.2006 18:04 |
automaatti ja manuaali | KG | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 09:56 |
manuaali vastaan automaatti. | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.09.2003 18:11 |