![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() automaatti vai manuaali?olen aloittamassa auton rakentamista suunnistuskisoihin ja nyt haluisin kuulla käyttäjä kokemuksia ja mielipiteitä kumpi on parempi automaatti vai manuaali vaihteisto offi käytössä??, mielellään perusteluineen! sekä miten "tiuha" pitäisi kokonais välityksen olla 35"-37" boggereilla et olis hyvä suunnistuskisoissa? kiitos
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyl mää olen tykästynyt tuohon automaattiin jo pelkästään sen takia kun olen niin laiska että en viitsi vaihteita vaihdella. Ei ku asiaan. Mulla oli pätkä pajerossa automaattiloota ja kyllä oli hyvä, kestää ja on helvatan hyvä kun saa tasaisen vedon eikä tarvii kytkimellä lipsutella.
__________________
-Rautaa rajan takaa NIVA- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aikoinaan kysyin näin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=8736
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla rangessa (aut.) kokonaisvälitys 69 ja 36" renkaat. Eikä ole näillä välityksillä ongelmia laatikon lämpöjen kans, eikä "hyppele" kantojen ym. mättäiden yli, vaan kiikkuu yli tasaisen varmasti lähes tyhjäkäynnillä. Varmaan joku ~60 riittäis automaatin kans.
Molemmissa vaihteistoissa on omat hyvät puolensa ja niistä on kyllä täälä väännetty, mutta yks juttu vielä... Manuaalin saa vinssillä vetämällä käyntiin startin rikkoutuessa. Automaatin kans täytyy olla varatstartti mukana. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mä oon pitkään harkinnu laittasinko automaatin... Automaatin mukavuus ym houkuttelis mutta eniten pelottaa vedenkestävyys, ei niinkään laatikon lämmöt. Automaatilla ei matka jatku jos se ottaa vedet sisään, manuaali sensijaan tuo kotiin vaikka täynnä vettä.
Varastartti ei olis mikään ongelma, vastaavasti ei varakytkinkään... |
#6
|
|||
|
|||
![]() välitysLainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Välitys
Mulla on 1:75 välitys ja manuaali. Kiipeää mäet tyhjäkäynnillä. Vinssatessa voi jättää tyhjäkäynnille jauhamaan.
Lasketaan 1 vaihteen välitys * jakolaatikon välitys * perävälitys
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään AMC 360 V8 + T-18 4v. manuaali | GPV | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 04.03.2009 22:01 |
automaatti vs manuaali | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 01.02.2008 19:19 | |
BJ40 manuaali => automaatti | Joukka | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.09.2006 18:04 |
automaatti ja manuaali | KG | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 09:56 |
manuaali vastaan automaatti. | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.09.2003 18:11 |