![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ja tuossa automaatissa 1:n on muistaakseni 4,25:1, kun esim letukan th-350/400 1:nen on n. 2,5 ![]() Ja ainakin Siekkinen tietää miten tuon MB automaatin saa kestämään. Kyllä tuo lämpömittari on ehdoton, ja tuo öljyn isojäähdytin myös. Ja tuo laatikon kestävyys: jos välillä "horii" ilmoja, niin se tarkoittaa että pakka pääsee välillä luistamaan, ja se tappaa laatikon! Toinen huono homma on liian pitkät välitykset, siis joutuu kokoajan luistattamaan turbiiniä, ja väännöt käytössä. Onkohan noissa protoluokan offipeleissä ns. kuivasumppu automaatissa, tuntuu aika uskomattomalta että "vakio" laatikko toimii yli 45 asteen kulmissa joka suuntaan ![]() vai mikä on "salaisuus", onko julkista tietoa? Onko kellään öljynpainemittaria automaatissa? Siis jos moottorista tulee 50 kw tehoa, ja laatikko luistaa niin paljon, että kardaanit ei pyöri, niin tuo 50kw muuttuu lämmöksi pakassa, jonka sisähalkaisija on noin 10 cm, ulkohalkaisija 14cm ja paksuus noin 2-3 cm, ja painaa alta kilon, niin montako sekunttia menee että pakka "palaa" ![]() -> siis kun laatikko pysyy alta 100c, ja ei saa ilmoja pumppuun, niin kestää kivasti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() loota onkin 722.3:nen,vissiin sama loota ku tossa 300tdt 4-maticissa... Viimeksi muokannut JNaukki : 19.04.2012 15:18 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole omiin korviin kantautunut automaateista mitään kummempia virityksiä, tosin voihan niitä hyvinkin olla.
Kaikki rakennusprojektit mitä on vaikka piratessakin tullut seurattua niin ei lootissa ole mitään ihmeellistä ollut mahdollisia shiftkittejä ja/ tai kunnon shiftereitä lukuunottamatta. Aika paljonhan automaateissa on lähes poikkeuksetta öljyä että luulisi toimivan jokseenkin kaikissa muissa asennoissa paitsi ylösalaisin. Itsellä ei älyttömiä ssivukallistuksia ole tullut kokeiltua (paitsi kerran Jeeppi katollaan ![]() Muutenkin mietityttää laatikoiden rakenteesta johtuen voisiko kovin pahoja ongelmia tulla kallistuksissa, öljykanavat on kuitenkin varsin ohkasia ja öljyn määrä tosiaan varsin iso? Lämpö kyllä tosiaankin tappaa laatikon, alle sadassa pitäisi reilusti pysyä lämmöt jos haluaa pitkää ikää, joku 80 astetta käsittääkseni aika optimi. Turbiinia luistattamalla palaa öljyt äkkiä, mutta jos pannat pitää vaihteen päällä niin ei koko loota heti mene. Pidemmällä rääkillä kyllä. Meillä kyllä töissä työkoneista poltettu jonkin verran laatikoita kun kaikki ei osaa käyttää oikein ja laatikoiden logiikat on vähän normista poikkeavat (pitää pakolla päällä olevan ison vaihteen mahd. pitkään). Jos seuraa niissä koneissa missä lämpömittarit toimii, niin tuollainen 30 tonnin hivakka perässä laivan ramppia ylös jengat tapissa (2500rpm, kaasu pohjassa niillä kyllä mentävä kun ei muuten liiku ![]() Vaikka tuntuu että tomaatilla jaksaisi kulkea isoilla renkailla ilman akseleiden välitysten vaihtoa, niin kyllä se vain niin mielestäni on että ne pitää valita konetehojen, laatikon välitysten ja renkaiden mukaan jos haluaa pitkää ikää lootalta. XJ Jeepissä mulla oli iso jäähdytin viskoflektin edessä ja lämpömittari, kyllä sen laatikon lämmönnousun huomasi aina kun tietyllä tavalla jurnutti esim. kalliokielekkeen nousuissa tjsp. Hyvällä jäähdytyksellä ei kuitenkaan noussut liian korkeaksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 18.04.2012 22:52 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo ollu mulla/meillä sumppuja trialissa, eikä myöskään formula offissa. Molemmissa meillä ollu käytössä TH350 laatikoita ja eipä ole juuri ongelmia ollu (jotain tuloksiakin vuosien varrella tullu). Öljyn määrä, kun pysyy siellä ylärajalla (ehkä vähän ylikin), niin eipä ole ollu ongelmia.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
noista sumpuista tulikin mieleeni kysymys joka on mua askarruttanut jo pitempään,eli onko kellään moottorissa kuivasumppua vai vetääkö porukka raakasti vaan menemään vakio öljypohjilla ja öljynkierrolla? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
300 turbodieselissä on 722.3 vakiona. jos on kunnossa oleva laatikko niin mersussa pitäis kestää sen 230hv/400nm, mut offikäytöstä en tiedä mitä kestää, kalajoellla on yks firma joka vahvistaa noita ja ei ole ihan niin kallis mitä siekkinen...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
nyt ois visiot kohillaan,josko tuuppaiskin ton automaatin perään patrollin manuaalin+jakolootan....konetta joutuu tuomaan kyl eteen aika rankasti ja tulee aika etupainoinen mut ois ainaki välityksiä,aika heikosti tuntuu löytyvän patrollin periin tai jakikseen noita välejä,enkä kyl tiedä mahtuuko ne tuohon enää ku tuli lyhennettyä tuota runkoa,täytyy mittailla ku menee tallille...akseliväli on nyt sen 235cm. ja kestääkö tuo manuaali tuolla,tieten aika hyvä momentti tulee tuon automaatin perässä? kilpin tämä ei enää ole tulossa ku meni tuo dieselin hinta ja verotus ihan persiilleen...
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() laatikot
onko tuo idea automaatista patrollin laatikon edessä edennyt? kestääkö/toimivuus kiinnostaisi
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
automaatti vai manuaali? | Lenni | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 25.04.2009 09:51 |
automaatti vs manuaali | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 01.02.2008 19:19 | |
BJ40 manuaali => automaatti | Joukka | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.09.2006 18:04 |
automaatti ja manuaali | KG | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 09:56 |
manuaali vastaan automaatti. | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.09.2003 18:11 |