![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tuttava ajanu jonkun aikaa -00 Grand Cherokeella 50/50 seoksella ja kuulemma hyvin kulkee. oma -99 mallinen kauppakassi VW vain parantaa juoksuaan, kun on kolmannes E85:ttä tankissa ![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut ankkuli : 12.04.2012 08:28 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on ajeltu kaksi täyttä tankillista ilman mitään muutoksia autoon. Käynnistäminen on pidentynyt, mutta lähtee käyntiin toisella yrittämällä tai viimeistään kolmannella... Muuten käynnissä en ole erikoisempia huomannut, rakettihan tää Discovery II V8:lla ei ole ennenkään ollut, kulutuksen noususta en vielä mainitse mitään kun muitakin muuttujia on ollut näillä tankillisilla (renkaat jne).
Eli kun kulutusta on normaalisti lähemmäksi 20l/100km niin tällä RE85 saa polttoaine laskua tasattua kyllä ihan hyvin, vaikka kulutus pari litraa nousisikin. En sitten tiedä miten vaikuttaa pitkässä juoksussa kun eihän tällaista saa laittaa autoon kun se hajottaa moottorin. Bioadapteria olen ajatellut hankkia joka pitkittäisi suuttimien aukiolo aikaa mutta katsotaan nyt kun kelit lämpenee tarviiko sellaistakaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Käytettäessä E85:sta tankissa kannattaa tihentää moottoriöljyn vaihtoväliä, jottei öljyt pääse laimentumaan liikaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mitenhän tuo kakstahtisessa toimisi...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
öljy ja alkoholi ei sekaannu että täytyy olla joku hieman älykkäämpi voitelukeino moottorille.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Justiinsa kaveri sanoi keskiviikkona, että takuuhuoltoon on tullut todella ihmeellisesti leikanneita piikkejä iso määrä nyt keväällä. Kaikissa sama vika, eli ei lämpö- tai voitelun puuttumisleikkaamista, vaan jotain ihan muuta. Mäntä tarttuu sylinteriin kuin olisi sokeria tankissa. Tankin korkin aukaisemalla tilanne selvisi saman tien, viina löyhkää... Nämä siis takuunalaisia 2-tahtisia kevytmoottoripyöriä, mihin junnut on keksineet laittaa RE85 läheiseltä asemalta.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuorevoiteluvehkeestä mietin mutta toisaalta, RC moottorithan pyörii metanolilla ja ovat seosvoitelulla...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Niin tosiaan, ja käyvät melko suurilla kierroksilla. Mitä öljyä noihin RC-polttonesteisiin sekoitetaan?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
eikös risiiniöljy sekotu viinaan, ainakin metanoliin ne sitä aikanaan laitto kun kaks tahtisilla ajovat maarataa ja speedwaytä ja tulihan tota joskus sotkettua kaverin kossupulloonkin, hyvät naurut lähti muilta ku yks pasko housuusa ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
ei e85 ajosta mene mitään dieselveron kaltasta maksua. sensijaan ensi vuonna tulee verolle hybridiautot,kaasuautot ymm.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tankkasinpa minäkiin hetken mielijohteesta RE85:sta meitin kolmosauto Ventoon, hyvä testialusta kun ei oo juur mitään rahaa kiinni. Varttitankki oli jäljellä ja 15 litraa lurautin joukkoon eli n. 50/50 suhteeseen. Hyvin pelaa, en huomaa mitään bensalla ajeluun. Pitää kokeilla raakana seuraavan kerran.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
-96 1.8 66 kW 1-pisteruisku, mikä lie sitten koodiltaan, en oo perehtyny.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() moottorin puristusten nosto.?
eiks metanolille voi laittaa korkeemman puristus suhteen esim. 17 suhe 1
autasko puristusten lisääminen kylmäkäynistykseen e85 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä mutta sitten bensan käyttö ei onnistu.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Puristusten nostolla ei vaikutusta kylmäkäynistykseen, tehot kyllä paranee. Imusarjaan olis hyvä saada joku esilämmitys.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Tähän olisi kiva kuulla perustelut, sillä kun puristusta on tarpeeksi niin polttoaine syttyy vaikka ilman kipinää. Ilma kun kuumenee puristettaessa...
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on testitankillinen menossa n. 50% E85 sopalla muulissa, Bronco 5.0 ´90. Ensimmäiset 20km tyhjäkäynti vaelteli, 100km jälkeen tasaantunut. Viileänä tarvii selvästi pidemmän startin, kaasun vastaavuus tulee hieman polkimen liikettä perässä liikkeelle lähdöissä. Aavistuksen ehkä tehoja puuttuu verrattuna puhtaaseen 98E:hen ja toisinaan check engine valo syttyy (koodeja en ole vielä katsonut). Maantiellä n. 1600rpm ajossa tuntuu kuin vääntö olisi kasvanut..?? vakionopeussäätimellä ajaessa ei vaihda niin herkästi pienempää ylämäissä kuin ennen. Menoveden maittavuus saadaan selville tuonempana kun saadaan kaikki 120-130L syötettyä moottorille. Kaupungissa pyöriessä vanha viina haisee autossa...
Tuli hurjia ajatuksia mieleen, saisikohan moottoriohjausyksikköä huijattua ruokkimaan pataa enemmän pistämällä pienen vastuksen lamda anturin johtoon...??? Sieltähän se boxi kurkkii kuinka paljon moottorille syöttää? Siitä kojelautaan vaihtokytkin normibensalle ja viinabensalle. Viimeksi muokannut Mase : 27.04.2012 20:18 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko kukaan rikastunut | vepele | Chit-Chat | 24 | 08.03.2006 22:05 |
onko kukaan? | lantikka | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.07.2005 20:34 |
Onkos kukaan kokeillu turbonaattorii??? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 29.06.2005 21:01 |
Onko kukaan leimannu??? | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.03.2004 18:33 |
Onko kukaan nähnyt? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 03.12.2003 20:20 |