![]() |
|
onko kukaan kokeillu E85 ajoa bensa autoissa?
tossa kaveri rupes ajamaan e85 bensalla c-koppa mersulla kun bensa on on kallista.. kuulemma suurin ero on lähinnä kylmä startissa ja ekat metrit 100m matkalla.
hinta kuulemma niin halpaa vaikka kuluttaakin enemmän.. |
Saksalaiset sitä ainakin täällä tykkää tunkea ympäri vuoden autoihinsa.
Talvella kun 20graatia pakkasta ei ainakaan pösö (joku avokupee oli) lähteny tulille ilman aerostarttia. :D |
raakana ei mun 4.3 tbi lavuri sillä oikein jaksa mennä, mutta 50/50 on viä ihan ok, täytyis saada jostain tuplaprommi ja laittaa isommat suuttimet niin vois ajaa sit kummalla tykkää
318 grandi menee ihan hyvin raakanakin, yks tuttu ajanu vallan sillä koko talven. |
Viime kesänä lomareissulla oli vuokra-autona flexfuel chevy impala jota sai kylmäkäynnistäessä "hehkuttaa" käyntiin sillä etanolilitkulla, mutta kun tankkasi "normibensaa" niin toimi ihan ok.
Ja eihän sitä voi tavalliseen autoon laittaa, syöpyy koko auto vielä :D http://www.iltasanomat.fi/autot/jos-...460174913.html |
Lainaus:
paitsi että 15% seos on ainakin gatessin mukaan paljo vihasempaa letkuille kun 85% yks paikallinen on ajanut uudesta asti omistamallaan 91 4.3 tbi letukalla kesäisin ruotsissa käydessään vallan e85:lla eikä vielä ole syöpynyt... |
Onhan tuo mielessä käynyt, Lappeennasta ei vielä saa, mutta Luumäelle olisi saman verran matkaa kuin Viipuriin eikä tartte jonotella rajalla. :Dj
|
Ensi viikko kun on lomaa niin ajattelin tehä empiirisen tutkimuksen ja koittaa miten saabbi menee tuolla RE85:sella.
Voihan sen pitää lohkossa kesälläkin jos ei muuten lähde tulille. Oktaanihan tuossa on jotain 106 eli ainakin kompuutteri vehkeet osaa ottaa siitä vaihtelavalla menestyksellä niitä puuttuvia heppojakin kiinni. Tai jos on joku kisavireinen kone. Ja jos jollain on jenkissä tai uazizza tuplatankit niin pitää toisessa sitä "mäkibensaa" millä käynnistää ja hoitaa tiukemmat ohitustilanteet. Näin niiku ihan pohdintaa ilman kokemusta... |
Serkkumies on viime kesästä asti päristelly vanhalla sierralla tolla ihmemehulla, talvipakkasella vaatii huikat oikeeta pensaa että syttyy mutta iha hianosti menee kun lämpiää eikä vielä oo mitää menny särki.
|
Tarkkana kannattaa olla, ettei aiheuta (kalliiseen) autoon konevauriota. Jos heittää kylmästi E85 tankkiin niin sytytysennakko ja seossuhde on poskellaan.
|
Joo laihallehan se menee ihan auttamattomasti, mutta eihän käyttöautoilla hurjastellakaan kaasu pohjassa? :rolleyes:
|
Rangelle kelpaa ~30% 95/RE85 mixtuura ilman että ajo pilaantuu. %-luku siis litramäärissä, ei oikean viinaprosentin.
Kylmänä käy pidempään isommalla tyhjäkäynnillä, ajo on muuten ok mutta tyhjäkäynti on joissain tilanteissa aivan aavistuksen huojuva. Äkkinäinen ei huomaa, mutta samalla autolla 8v ajaneena sen oikut kyllä tietää. Autoparka on varsinainen sekakäyttäjä kun päätoimekseen nuuhkii kaasuja ja alkupalaksi se saa moista seosta. Kelien lämmettyä on tarkoitus lisätä viinan määrää ainakin siihen asti kun saadaan vikavalo syttymään, sitten sen voi disabloida testerillä pois käytöstä. :D Näillä vanhoilla vessoilla on hyvä kokkeilla kaikkea. Mainitulla seoksella ei varsinaista rahallista sää(s)töä vielä tule, mutta jos kestää paksummankin seoksen niin ehkä sitten. |
Joo re85 broncon tankissa. kylmänä saa jonkun kerran startata enneko hörähtää.
tollaset 20%--30% kun lorautta 95 sekaan niin toimii hyvin. jotain säätöö toi varmaan tarvis edellinen testipätkä n12l/100km ja pelkällä re85 litkulla. seuraavaksi opetetaan rellun mekano juopoksi ;) |
Jokuhan valmistaa jotain boxia joka kytketään, tässä tapauksessa suuttimien väliin ni sit passaa ajella re85:sella. Asensin tollasen sukulaisen Honda hr/v peliin ja kuulemma 1l kulutusta enemmän ja toimii paremmin muutenkin, tosin lambda ei jymmärrä ja syttyy tuo häiriövalo. Olisko hintaa moisella nyt asennuksineen 420€ mut ku en nyt muista kukas se näitä valmistelee ja onko sillä nyt merkitystäkään :D.
Ainii yks tuttu painelee menemään vanhalla 2.0i asconalla täysiä tolla litkulla eikä tuo oo valitellu mitään. |
|
Tuttu kul kilpureita rakentelee,niin totes et suutin koon saa tuplata eli jos ennen piisas 700cc suuttimet ni samalle teholle saa pistää 1200cc siittimet,ja nakutustahan tuon e85 ei tarvii pelätä
|
Yllättäen lata-miehet kokeillu jo pitkään :-) http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...8604&hilit=e85
|
p.a. suodattimia kannattanee seurata, tuo etanoli kai pesee wanhaa pa.kaa pois järjestelmästä aika iloisessn tahtiin
tuossa LR koneessahan tuota voiskin testata, jahka saa sen nippuun... |
Lainaan topikkia ja kysyn onko kellään hajua mistä saisi kohtuu hintaan näitä E85 antureita? Saisi mitattua alkoholipitoisuuden ja lämpötilan.
http://i241.photobucket.com/albums/f...siemensvdo.jpg Tekisi kovasti mieli kokeilla omassa megalla ohjatussa katuautossa kun lähin asema olisi vielä tuossa 4km päässä. |
Hmm.. mitäs iloo tosta on, osaakos mega säätyä tuon anturin mukaan.
Lainaus:
|
Edellä mainittiin boxista suuttimien johtojen väliin, niin siitä on sellastakin versioo et ohjaamoon tulee nuppi mistä säädetään, et paljoko suurinpiirtein on viinaa tankissa suhtessa bensaan, niin sen mukaan se boxi pidentää suuttimien aukioloaikaa. Sit viä kun pyöräyttää sytkästä hiukan lisää ennakkoa niin hyvä on...
|
Lainaus:
Säädöissä on mahdollista laittaa minimi ja maksimi arvot jonka mukaan suuttimet ja sytytys sitten muuttuu alkoholipitoisuuden mukaan. Jenkeistä noita GM valmisteita saa reilu 300 taalaa + verot. Kukaan ei varmaan tuo suomeen? Marmoritiskillä hinta on varmaan enemmän... |
kaveri osti 9-3 saapin ja netistä tilasi alle 7€ kaapelin.
vakiona 150 heppaa oikeella bensalla ja nyt re85:lla yli 200 :) 80-120 nyt menee reippaasti alle 4s :) |
Kaveri on ajanu nyt parisen kuukautta vanhalla 240- sarjan kaasarivolvolla tällä flexifuel- bensalla ilman mitään ongelmia.
|
Jokin aika sitte jo tuolla XJ topikissa samaa asiaa kyselin, en ole vielä uskaltanut kokeilemaan...Jossain ruåtsin foorumilla muistaakseni oli juttua Jeep Cherokeesta joka oli pidemmän aikaa ollut ajossa E85 litkulla.
Itellä oli ajatus että jos vaihtas isommat suuttimet/paineen säädin ja tekis MAP anturin huijauksen/säätö potikan ja vaikka lambdan mittarilla vielä että voi seoksia säädellä tankkauksen mukaan. - Ajatuksena siis se että tehojakin olis vielä tuon modauksen jälkeen sekä on vielä säädettävissä jos ajelee oikeellakin bensalla. |
tuttava ajanu jonkun aikaa -00 Grand Cherokeella 50/50 seoksella ja kuulemma hyvin kulkee.
oma -99 mallinen kauppakassi VW vain parantaa juoksuaan, kun on kolmannes E85:ttä tankissa :D Lainaus:
|
Sivu luotu: 14:47 (GMT +2). |
|