Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2012, 12:08
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Ok.. Kokeillaan mukana tulevalla letkulla jos sillä pärjätään

Öljyt menee vaihtoon ja käyn ammattimiehen luona että tarkistellaan kaikki voimansiirrosta jne.. Eikä pala hermot tuhratessa kun ei ole itsellä tallia täällä Oulussa ja kotipaikan tallille en viitsi noilla öljyillä ajaa (300km).

Polttoainetankin anturia ei ollut purkaamolla ja Deltalla maksaa uusi alkuperäinen 96.60e

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.04.2012, 19:09
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

50000km on ohjekirjan suositus laatikko ja peräöljy vaihtoväliks. Teboilin tuotteista hypoid 75w90 jakolaatikkoon ja takaperään. Päälaatikkoon ep 75w90 ja etuperään hypoid 80w90. Moottoriin esim diamond diesel 5w40 ja 6.7l suodattimen kanssa. Nämä siis ohjekirjan mukaisia suosituksia. Enkä ole mikään teboilin mainosmies noi vaan luraitin omaani. Niin ja moottoriöljyn vaihtoväli 10000km.määrät oli muistaakseni etuperä 1.8l , takaperä 2.5l , jakolaatikko 2.3l ja päälaatikkoon kannattaa laittaa jj90 mainitsemaa ylitäyttöä vähän eli joku vajaa 3l.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.04.2012, 21:21
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opro Näytä viesti
50000km on ohjekirjan suositus laatikko ja peräöljy vaihtoväliks. Teboilin tuotteista hypoid 75w90 jakolaatikkoon ja takaperään. Päälaatikkoon ep 75w90 ja etuperään hypoid 80w90. Moottoriin esim diamond diesel 5w40 ja 6.7l suodattimen kanssa. Nämä siis ohjekirjan mukaisia suosituksia. Enkä ole mikään teboilin mainosmies noi vaan luraitin omaani. Niin ja moottoriöljyn vaihtoväli 10000km.määrät oli muistaakseni etuperä 1.8l , takaperä 2.5l , jakolaatikko 2.3l ja päälaatikkoon kannattaa laittaa jj90 mainitsemaa ylitäyttöä vähän eli joku vajaa 3l.
Moottoriin otin Teboilin Goldit (8l)+
Öljynsuodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin (väärän mallinen sattu vaikka tarkistettiin).. Syylärin korkki myös aikansa elänyt ja tietysti just se väärä koko lähti mukaan kaupasta

19e AutoGauge on tossa pöydällä ja siitä puuttui näköjään kiinnitysjalka.. eli ostattava erkiseen
Letkun sain pujoteltua sisäpistokkeen johdon reiästä konehuoneeseen, mutta sitten loppui pihalta valo (piti akku irrottaa tieltä ensin). Täytyy varmaan sulake tuohon mittarin valoonkin hommata vielä.
Huomenna voisi tuon haarotuksen rakennella letkuun sitten.

laskeskelin että 25tkm on korkeintaan ajettu noilla laatikko/perä öljyillä.
Että ainakin tarkistetaan ne aluksi (töistä saa liian vähän palkkaa niin ei nyt vara ostaa öljyä ).
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2012, 19:43
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Mittari asennettu ja ahtopaineet nousee siihen 0.8 kun alkaa suhina.
Eli eikös tuo venttiili ole silloin kunnossa? Onko hukkaportti/kello sitten viallinen?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.04.2012, 20:40
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Mittari asennettu ja ahtopaineet nousee siihen 0.8 kun alkaa suhina.
Eli eikös tuo venttiili ole silloin kunnossa? Onko hukkaportti/kello sitten viallinen?
Ei ole,tuo aukeaa muistaakseni oikeasti jossain 1bar tuntumassa,nyt se aukeaa liian aikaisin kun paineet näissä on vakiona jotain 0,8bar luokkaa. Ja kuten aiemmin sanoin niin tuo popoffin aukeaminen ei ole hyvästä vaan paineiden säätö pitää hoitaa hukkaportilla. Veikkaisin että paineita on vähän nostettu ja hukkaportti ei kerkeä puuttua peliin ennenkuin tuo popoff aukeaa.
Eli laita siihen vaikka se 1,5bar varoventtiili josset luota että hukkis toimii,kuin että ajat tuollaisenaan,tai säädä paineet niin alas ettei tuo aukea.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.04.2012, 21:03
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ei ole,tuo aukeaa muistaakseni oikeasti jossain 1bar tuntumassa,nyt se aukeaa liian aikaisin kun paineet näissä on vakiona jotain 0,8bar luokkaa. Ja kuten aiemmin sanoin niin tuo popoffin aukeaminen ei ole hyvästä vaan paineiden säätö pitää hoitaa hukkaportilla. Veikkaisin että paineita on vähän nostettu ja hukkaportti ei kerkeä puuttua peliin ennenkuin tuo popoff aukeaa.
Eli laita siihen vaikka se 1,5bar varoventtiili josset luota että hukkis toimii,kuin että ajat tuollaisenaan,tai säädä paineet niin alas ettei tuo aukea.
Katselin tuossa että näyttää ihan kuin kellon alta (siitä mistä varsi lähtee) olisi puhaltanut paineita pihalle? Aivan aavistuksen verran on öljyä tullut sumuna sieltä.

Tuota kelloa ei taida saada purettua?

Hukkaportti ei tuntuisi olevan kuitenkaan jumissa, ja edellinen omistaja ei tietääkseni ole ruuvannut paineita. Käsitin että jossain vaiheessa vain alkanut suhisemaan.

EDIT:

Täytyy varmaan käydä tuo varoventtiili ja katsoa mitä se sitten näyttää

EDIT2:
Niin ja sen huomasin kun ajelin jotain 80km/h niin ahdot oli jotain 0,4.
Kun kiihdyttelin kovemmin niin 3000rpm/0,8 ja silloin alkoi suhina. Jos jatkoin vaan polkemista niin ahdot tippui 0,5 ja suhina jatkui yhtämittaisena.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 04.04.2012 21:29
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.04.2012, 21:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Katselin tuossa että näyttää ihan kuin kellon alta (siitä mistä varsi lähtee) olisi puhaltanut paineita pihalle? Aivan aavistuksen verran on öljyä tullut sumuna sieltä.

Tuota kelloa ei taida saada purettua?

Hukkaportti ei tuntuisi olevan kuitenkaan jumissa, ja edellinen omistaja ei tietääkseni ole ruuvannut paineita. Käsitin että jossain vaiheessa vain alkanut suhisemaan.

EDIT:

Täytyy varmaan käydä tuo varoventtiili ja katsoa mitä se sitten näyttää

EDIT2:
Niin ja sen huomasin kun ajelin jotain 80km/h niin ahdot oli jotain 0,4.
Kun kiihdyttelin kovemmin niin 3000rpm/0,8 ja silloin alkoi suhina. Jos jatkoin vaan polkemista niin ahdot tippui 0,5 ja suhina jatkui yhtämittaisena.
Ota ja pistä maalarinteipillä ja pakastepussilla tuo ylipaineventtiili pakettiin, ja käy ajamassa ja katso onko paketti porsinut

Vika voi olla ahtoputkissa tai coolerissa tai.....

On nimittäin kerran haettanut yhdestä volkkarista vikaa, kun oli yhdessä
coolerin putkessa repeämä. tuhisi/törisi tayskaasu kiihdytyksessä.....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.04.2012, 22:41
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Katselin tuossa että näyttää ihan kuin kellon alta (siitä mistä varsi lähtee) olisi puhaltanut paineita pihalle? Aivan aavistuksen verran on öljyä tullut sumuna sieltä.

Tuota kelloa ei taida saada purettua?

Hukkaportti ei tuntuisi olevan kuitenkaan jumissa, ja edellinen omistaja ei tietääkseni ole ruuvannut paineita. Käsitin että jossain vaiheessa vain alkanut suhisemaan.

EDIT:

Täytyy varmaan käydä tuo varoventtiili ja katsoa mitä se sitten näyttää

EDIT2:
Niin ja sen huomasin kun ajelin jotain 80km/h niin ahdot oli jotain 0,4.
Kun kiihdyttelin kovemmin niin 3000rpm/0,8 ja silloin alkoi suhina. Jos jatkoin vaan polkemista niin ahdot tippui 0,5 ja suhina jatkui yhtämittaisena.
Ei saa purettua,ja se varsi on monestikkin öljyinen,ei pahemmin kerro kello kunnosta. Seon nyt melkovarmasti tuo popoff joka siellä suhisee,voi todeta sen vaikka tuolla BJ-40/76 mainitsemalla tavalla. En kuitenkaan usko että vika olisi ahtoputkissa tai coolerissa koska tuo on ihan normaalia että tuo venttiili siellä aukeaa,kerran paineita ei ole nostettu niin melkovarmasti mäntä on kääntynyt vähän sivuun ja vuotaa siksi herkästi paineet ulos,itsellä teki saman. Ahdot on melko normaalin kuuloiset tuolle pillerille,itsellä heiluu yli 0,8bar tuntumassa kun ajaa 80km 5vaihteella,sen verran ahdistaa nuo isot renkaat menoa ettei tule enää 5 ajettua Käy hakemassa joko se varoventtiili tai sokea tulppa,sokean saat vaikka minulta sunnuntaina jos vaan haluat ja kehtaa muhokselta tulla hakemaan?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 13:27 (GMT +2).