Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.03.2012, 18:35
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Autogaugessa on haarotin ja letku mukana, ainaki mun 12€ mittarissa oli..

__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2012, 19:36
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Autogaugessa on haarotin ja letku mukana, ainaki mun 12€ mittarissa oli..
Pajan äijjän mukaan mukana tuleva letku on aika syvältä, joten suositteli ottamaan metritavarana saatavaa letkua.

Lainaus:
Otat irti tuon laipan missä putket on ja viet vaikka jäähdytin korjaamo korhoselle ruskoon nuo niin poijat juottelee sulle uudet putket tohon laippaan.
No niin.. hemmetin hyvä idea
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.03.2012, 20:49
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Tuo tulppa löytyy ihan perus vesijohto liikkeestä,piru kun oma tulppa on 60km päässä hallilla, olisit muuten saanut sen itsellesi. Ja ahtopaine mittarin letkuun kannattaa asentaa sellainen letkuun tuleva polttoaine suodatin niin viisari ei tärise ja muutenkin neulan liikkeet on paljon rauhallisemmat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.04.2012, 00:13
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ja ahtopaine mittarin letkuun kannattaa asentaa sellainen letkuun tuleva polttoaine suodatin niin viisari ei tärise ja muutenkin neulan liikkeet on paljon rauhallisemmat.
Jos esiintyy tärinää&värinää neulassa, muuten ei kannata.

Monikin tarvikemittari omaa jopa turhan paljon vaimennusta, kerran tuli ihmeteltyä pitkät tovit miksi ahdot nousee hitaasti. Ei nousseet, vaan mittari oli hidas...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.04.2012, 12:13
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jos esiintyy tärinää&värinää neulassa, muuten ei kannata.

Monikin tarvikemittari omaa jopa turhan paljon vaimennusta, kerran tuli ihmeteltyä pitkät tovit miksi ahdot nousee hitaasti. Ei nousseet, vaan mittari oli hidas...
Ainakin oma entinen autogauge oli sellainen soutaja että oikein vitutti. Mutta joo siis turhaa sitä siihen laittaa jossei neula huopaa yhtään. Nykyinen triscocin vaatii sen suodattimen,toimii tosi jouheasti nyt mittari.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.04.2012, 14:15
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Voiko sen mittarin haarotuksen laittaa esim tuohon kellolle menevään letkuun?


Kuinka usein perään/laatikkoon pitää vaihtaa öljyt?
2009 on vaihdettu kaikki öljyt ja pistetty viimeksi rasvat niveliin. Sen jälkeen on ajettu noin 20 tkm. Öljysuosituksia?

Varmaan koneeseen jotain 5W-40 teboilia tai jotain motonetin litkua? taitaa jotain 6-7l pintaan olla öljytilavuuus.
Normaalisti olen 2 kertaa vuodessa vähintään autoihin öljyt vaihtanu ja noin 10tkm välein.

Nyt opin muuten senkin että Defan ja Calixin lohkolämmittimen pistoke on erilainen
Yritin tunkasta pajeroon aamulla Defan johtoa, mutta ei se sinne uponnu millään

Löysin muuten hitsattavaakin etulokarista akun vierestä.. sormella tökkäsin sellaseen kohti mikä näytti pehmeälle ja reikähän siihen tuli.. no helppo korjata

EDIT:
Löytyipä tällainen keskustelu: http://www.mitsubishiclubfinland.com...;topic=23476.0
Eli voisi kuitenkin tuollaisen varoventtiilin laitta varmuudenvuoksi?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 01.04.2012 14:37
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.04.2012, 14:39
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Juu voi ottaa tuosta se paineen mittarille. Laatikkoöljyjä en ole vaihtanut kuin silloin jos ne on pitänyt tiputtaa pois sisästä,tosin nyt kun on uus laatikko niin vaihdan sisäänajo öljyt pois parin tonnin jälkeen. Itse olen ajanut Teboilin Gold S öljyllä ja hyvin on toiminut,tuntuu että syö vähemmän tuota kuin entistä mobilin lirua. 6,5l on ainakin 1gen pajeron 2,5TD öljytilavuus,näin muistin varasta kun laskettelen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.06.2012, 12:33
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti

Nyt opin muuten senkin että Defan ja Calixin lohkolämmittimen pistoke on erilainen
Yritin tunkasta pajeroon aamulla Defan johtoa, mutta ei se sinne uponnu millään
Sitte ku aikas vielä tutkit, niin huomaat että tän ikäisessä pajessa on Defaa muistuttava plugi (on pyöreät liittimet, mutta holkki on erillainen), ja johon Defa ei yllätäen käy...

nim.merk ostin Defan loki lämppärin, ja asentaessa totesin ettei johtosarja käykään....

EDIT:
Lainaus:
Tuota kelloa ei taida saada purettua?
Kyllä sen kellon saa purettua, ja kasattuakin (4 kertaa, jonka jälkeen alkaa kellon kuori väsyy). Sisällä olevaa kalvoa ei vaan saa paikattua oikein millään, kumi jota siellä on käytetty on niin rasvaista ettei siinä liimat pidä (kokeiltu polkupyörän renkaan paikkaus menetelmää, kumille sopivaa pikaliimaa, sikaflexiä, vulkanointiteippiä). Vaan Parttoinin-kokeita suoritettua totesin ettei tuo Pajeron turbo tarvii kellon kalvoa ollenkaan, sopivan kireitä jousia riittää, hukkaportin virtauksen myötäsuunta riittää säätöön.... sori ku tul tääkin tieto vähän myöhään

Viimeksi muokannut mki : 27.06.2012 12:51
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.04.2012, 11:28
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Pajan äijjän mukaan mukana tuleva letku on aika syvältä, joten suositteli ottamaan metritavarana saatavaa letkua.
No, se letku ajaa asiansa ihan hyvin, ja siinä haaroittimessakin on kuristus valmiina vaimentamassa värinää.

Nopiasti nuo öljyt vaihtoon. Ja ihan kaikki öljyt..
Laatikkoon mobilin vs200, on kallista mutta näille synkronivikasille rohjoille tosihyvää ja pikkunen ylitäyttö niin on viimesen päälle.
Jakolaatikkoon joku gl4 halpis, ei oo niin nuukaa kunhan öljyä on.
Moottoriin pistäisin Teboilin diamond dieselit, kestää ton 10000km ja 2krt vuosi ihan hyvin, jossei se sun kaara ihan horo ole. Halvemmilla öljyillä sitten se 5000-7500km vaihtoväliksi.
Takaperästä ja etuperästä en osaa tarkemmin sanoa, vissiin siinä sähkölukko on takana? Sillon vaikka sama liru mitä jakolaatikkoon.
Suosittelen hommaamaan kunnon öljyruutan vaihtoa varten, ettei pala hermo.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.04.2012, 12:08
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Ok.. Kokeillaan mukana tulevalla letkulla jos sillä pärjätään

Öljyt menee vaihtoon ja käyn ammattimiehen luona että tarkistellaan kaikki voimansiirrosta jne.. Eikä pala hermot tuhratessa kun ei ole itsellä tallia täällä Oulussa ja kotipaikan tallille en viitsi noilla öljyillä ajaa (300km).

Polttoainetankin anturia ei ollut purkaamolla ja Deltalla maksaa uusi alkuperäinen 96.60e
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.04.2012, 19:09
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

50000km on ohjekirjan suositus laatikko ja peräöljy vaihtoväliks. Teboilin tuotteista hypoid 75w90 jakolaatikkoon ja takaperään. Päälaatikkoon ep 75w90 ja etuperään hypoid 80w90. Moottoriin esim diamond diesel 5w40 ja 6.7l suodattimen kanssa. Nämä siis ohjekirjan mukaisia suosituksia. Enkä ole mikään teboilin mainosmies noi vaan luraitin omaani. Niin ja moottoriöljyn vaihtoväli 10000km.määrät oli muistaakseni etuperä 1.8l , takaperä 2.5l , jakolaatikko 2.3l ja päälaatikkoon kannattaa laittaa jj90 mainitsemaa ylitäyttöä vähän eli joku vajaa 3l.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.04.2012, 21:21
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opro Näytä viesti
50000km on ohjekirjan suositus laatikko ja peräöljy vaihtoväliks. Teboilin tuotteista hypoid 75w90 jakolaatikkoon ja takaperään. Päälaatikkoon ep 75w90 ja etuperään hypoid 80w90. Moottoriin esim diamond diesel 5w40 ja 6.7l suodattimen kanssa. Nämä siis ohjekirjan mukaisia suosituksia. Enkä ole mikään teboilin mainosmies noi vaan luraitin omaani. Niin ja moottoriöljyn vaihtoväli 10000km.määrät oli muistaakseni etuperä 1.8l , takaperä 2.5l , jakolaatikko 2.3l ja päälaatikkoon kannattaa laittaa jj90 mainitsemaa ylitäyttöä vähän eli joku vajaa 3l.
Moottoriin otin Teboilin Goldit (8l)+
Öljynsuodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin (väärän mallinen sattu vaikka tarkistettiin).. Syylärin korkki myös aikansa elänyt ja tietysti just se väärä koko lähti mukaan kaupasta

19e AutoGauge on tossa pöydällä ja siitä puuttui näköjään kiinnitysjalka.. eli ostattava erkiseen
Letkun sain pujoteltua sisäpistokkeen johdon reiästä konehuoneeseen, mutta sitten loppui pihalta valo (piti akku irrottaa tieltä ensin). Täytyy varmaan sulake tuohon mittarin valoonkin hommata vielä.
Huomenna voisi tuon haarotuksen rakennella letkuun sitten.

laskeskelin että 25tkm on korkeintaan ajettu noilla laatikko/perä öljyillä.
Että ainakin tarkistetaan ne aluksi (töistä saa liian vähän palkkaa niin ei nyt vara ostaa öljyä ).
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.04.2012, 19:43
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Mittari asennettu ja ahtopaineet nousee siihen 0.8 kun alkaa suhina.
Eli eikös tuo venttiili ole silloin kunnossa? Onko hukkaportti/kello sitten viallinen?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 00:02 (GMT +2).