Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2012, 22:23
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Tällä annan kans ääneni,eli tuo paskaventtiili vaan pois,vesijohto liittimistä sokea tulppa tilalle ja kovaa ajoa. Mutten usko että hukkis olisi jumissa,nuo saattaa vanhemmuuttaan aukeilla miten sattuu. On muuten todella huono keksintö virityksen kannalta jossei tuota satu hoksaamaan,äkkiä särkee ahtimen tuolla.
Osaatteko rautalangasta vääntää, kun ei ole oikein hirveästi vielä kokemusta turboista? Tänään ajelin lenkkiä tuolla ja kyllä se vaan suhisee kun vähäkin kovemmin polkee

Tankkia alan tutkia huomenna jos sen anturin jostain löytäisin.

Onko tuossa auton keskikohdalla jakolaatikko vai mikä?
Nyt huomasin että sieltä on öljyä vuotanut (märkänä + muutama öljytippa), mutta ei kuitenkaan aamulla lammikkoa ollut alla. Kone näyttää suht kuivalle ja peräkään ei taida vuotaa..

Täytyy varmaan tässä öljyt laittaa ja nivelet rasvailla ihan ensitöikseen.

Rungossa on pehmeää taka-akselin kohdalla ja hitsata täytyy jossain vaiheessa, mutta auto on just leimattu joten ei kiirettä vielä
Yllättävän siisti peli ikäisekseen, mutta katotaan nyt mitä siitä löytyy kun tutkitaan.


Viimeksi muokannut Machist : 30.03.2012 22:25
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2012, 10:10
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Osaatteko rautalangasta vääntää, kun ei ole oikein hirveästi vielä kokemusta turboista? Tänään ajelin lenkkiä tuolla ja kyllä se vaan suhisee kun vähäkin kovemmin polkee

Tankkia alan tutkia huomenna jos sen anturin jostain löytäisin.

Onko tuossa auton keskikohdalla jakolaatikko vai mikä?
Nyt huomasin että sieltä on öljyä vuotanut (märkänä + muutama öljytippa), mutta ei kuitenkaan aamulla lammikkoa ollut alla. Kone näyttää suht kuivalle ja peräkään ei taida vuotaa..

Täytyy varmaan tässä öljyt laittaa ja nivelet rasvailla ihan ensitöikseen.

Rungossa on pehmeää taka-akselin kohdalla ja hitsata täytyy jossain vaiheessa, mutta auto on just leimattu joten ei kiirettä vielä
Yllättävän siisti peli ikäisekseen, mutta katotaan nyt mitä siitä löytyy kun tutkitaan.
Siinä on imusarjan päässä sellainen popoff venttiili joka päästää yleensä +0,8bar paineet ulos,tämä taas aiheuttaa sen että turbo puhaltaa vapaaseen ne paineet joka aiheuttaa sen että ahdin menee nopeasti ylikierroksille ja tämä voi aiheuttaa akselin vääntymisen. Tämän takia siihen kannattaa laittaa sokea tulppa tilalle.
Tuossa kuva moisesta venttiilistä,yleensä kun se aukeaa yhden kerran niin "mäntä" menee vähän kieroon ja venttiili fuskaa koko ajan hieman läpi,sehän venttiili on siellä imusarjan rintapellin puoleisessa päässä.

Venttiili


Sokeointi tilalla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.03.2012, 14:21
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Kuvat selvittivät asiaa paljon. Kiitos!
Eipä sattunut sopivaa avainta löytymään että olisin saanut tuon mokkulan irti väännettyä.. Täytyy jossain välissä käydä tuossa pajalla ja katsoa jos tulppa tuohon keksittäisiin.

Tankin anturiin pääsin käsiksi, mutta en nyt vielä uskaltanut sitä irroittaa ennen kuin saan jostain uuden tilalle:


Viimeksi muokannut Machist : 31.03.2012 14:30
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.03.2012, 14:43
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Tankin anturiin pääsin käsiksi, mutta en nyt vielä uskaltanut sitä irroittaa ennen kuin saan jostain uuden tilalle
Tutki tuo liitin ensin. Voi olla hapettunnut.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.03.2012, 14:51
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Tuskin tuo anturi on rikki. Tutki ensin että anturille menevä johto on ehjä, ettei ole poikki sieltä auton alta mistä johtonippu tulee ulos, katso tuo anturin liitin, ettei ole hapettunut, kuten edellinen kirjoittaja ehdotti ja sitten katso mittarin taakse, että siellä on kaikki liittimet kunnolla paikallaan, ettei ole irronneet.

Mittarin pysty muistaakseni testaamaan niin, että maadoitat sen anturille menevän johdon niin nousee tankki täynnä asentoon, jos johto on ehjä ja mittari on ehjä. Mittarikinhan voi olla rikki.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2012, 15:04
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Mittarin pysty muistaakseni testaamaan niin, että maadoitat sen anturille menevän johdon niin nousee tankki täynnä asentoon, jos johto on ehjä ja mittari on ehjä. Mittarikinhan voi olla rikki.
Edellinen omistaja oli testannut juuri näin ja mittari oli noussut.
Eli tuon saman luukun avannut ja maadoittanut tuosta liittimestä.

Tuossa on ehkä pahin hapantunut kohta noin silmämääräisesti katsottuna: http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=102139

EDIT:

Kävin tuossa pajalla pyörähtää ja tultiin siihen tulokseen että ostan motonetistä mittarin ja katsotaan että paineet ok.
Silloinhan sen tietää sitten onko tuo venttiili rikki.
Ehkä tällainen riittää? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=49-2171
Haarottimen ja letkua vain hommaa.

Jakolaatikko on tosiaan öljyinen ja se katsotaan ensitilassa että yleensä on öljyä ja mistä vuotaa.

Täytyy ehkä samalla koneeseen laittaa uudet öljyt ja suodatin.

Viimeksi muokannut Machist : 31.03.2012 17:09
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.03.2012, 17:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nuo anturin pultit ovat yleensä ruostunut niin pahasti, että katkeavat irrotettaessa

Jos minun pitäs irroittaa tuo anturi, niin liottasin ruosteenirrottimella oikein kunnolla:

Minä tekisin tuohon anturin ympärille "altaan" seuraavasti:

-puhdistaisin ruosteet kunnolla pois tuosta tankista, ja noista muttereiden kannoista.
-leikkaisin esim. mehupullon kaulasta sen kokoisen tratin, että koko anturi mahtuu sen alle, ja tratti tiivistetään myöhemmin tankin ylä peltiin, ota tratti pois.
-sitten sivellään sormella hieroen polyuretaani massaa (esim sikafleks 11fc) tuohon tartin ja tankin yhtymäkohtaan noin 1-2cm leveä tartuntanauha.
-hiero trattiin smanlainen tartuntanauha. odota että tartunnat kuivuu, noin 15min
-levitä tankin päälle massaa noin parin millin kerros, ja pistä tratti siihen,ja paina toisella kädellä paikoilleen, ja anna kuivua päivä.
-seuraavana päivänä lisää massaa saumaan, ja hiero sormella varmistaen että saumasta tulee ilmatiivis.
-ja parin päivän päästä ruiskuta ruosteen irroitinta tuohon trattiin niin paljon, että pulttien kannat reilusti piilossa. parin kolmen päivän koluttua tratti mäkeen ja mutterit auki.

Jos autolla ei ajeta, niin tuo allas kannattaa tehdä suorilla reunoilla, ei tratti-malliseksi, sillä silloin noita muttereita voi yrittää aukaista varovasti, vaikka allas täynnä ruosteen irroitinta
Ja jos autolla ajetaan päivittäin, niin tuo tratti on parempi, siihen saa väännettyä korkin rapa/paska suojaksi, muista jättää pikkusen auki, ettei tee painetta

Ja nuo tankin lähtö/paluu putket näyttää olevan siinä kunnossa, että voit juotua tekemään 2 allasta, toki voi onnistua pelastaa vielä...

Saako Oulusta mistään bentex- merkkistä ruosteen irroitinta?
On nimittäin vähänä, ja pelottaa että joutuu hätätilassa tappelemaan crc:n kanssa (esim. crc 5-56 ei toimi läheskään yhtä hyvin)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 14:39 (GMT +2).