![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Tankkia alan tutkia huomenna jos sen anturin jostain löytäisin. Onko tuossa auton keskikohdalla jakolaatikko vai mikä? Nyt huomasin että sieltä on öljyä vuotanut (märkänä + muutama öljytippa), mutta ei kuitenkaan aamulla lammikkoa ollut alla. Kone näyttää suht kuivalle ja peräkään ei taida vuotaa.. Täytyy varmaan tässä öljyt laittaa ja nivelet rasvailla ihan ensitöikseen. Rungossa on pehmeää taka-akselin kohdalla ja hitsata täytyy jossain vaiheessa, mutta auto on just leimattu joten ei kiirettä vielä ![]() Yllättävän siisti peli ikäisekseen, mutta katotaan nyt mitä siitä löytyy kun tutkitaan.
Viimeksi muokannut Machist : 30.03.2012 22:25 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa kuva moisesta venttiilistä,yleensä kun se aukeaa yhden kerran niin "mäntä" menee vähän kieroon ja venttiili fuskaa koko ajan hieman läpi,sehän venttiili on siellä imusarjan rintapellin puoleisessa päässä. Venttiili ![]() Sokeointi tilalla ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuvat selvittivät asiaa paljon. Kiitos!
Eipä sattunut sopivaa avainta löytymään että olisin saanut tuon mokkulan irti väännettyä.. Täytyy jossain välissä käydä tuossa pajalla ja katsoa jos tulppa tuohon keksittäisiin. Tankin anturiin pääsin käsiksi, mutta en nyt vielä uskaltanut sitä irroittaa ennen kuin saan jostain uuden tilalle: ![]() Viimeksi muokannut Machist : 31.03.2012 14:30 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuskin tuo anturi on rikki. Tutki ensin että anturille menevä johto on ehjä, ettei ole poikki sieltä auton alta mistä johtonippu tulee ulos, katso tuo anturin liitin, ettei ole hapettunut, kuten edellinen kirjoittaja ehdotti ja sitten katso mittarin taakse, että siellä on kaikki liittimet kunnolla paikallaan, ettei ole irronneet.
Mittarin pysty muistaakseni testaamaan niin, että maadoitat sen anturille menevän johdon niin nousee tankki täynnä asentoon, jos johto on ehjä ja mittari on ehjä. Mittarikinhan voi olla rikki.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli tuon saman luukun avannut ja maadoittanut tuosta liittimestä. Tuossa on ehkä pahin hapantunut kohta noin silmämääräisesti katsottuna: http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=102139 EDIT: Kävin tuossa pajalla pyörähtää ja tultiin siihen tulokseen että ostan motonetistä mittarin ja katsotaan että paineet ok. Silloinhan sen tietää sitten onko tuo venttiili rikki. Ehkä tällainen riittää? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=49-2171 Haarottimen ja letkua vain hommaa. Jakolaatikko on tosiaan öljyinen ja se katsotaan ensitilassa että yleensä on öljyä ja mistä vuotaa. Täytyy ehkä samalla koneeseen laittaa uudet öljyt ja suodatin. Viimeksi muokannut Machist : 31.03.2012 17:09 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nuo anturin pultit ovat yleensä ruostunut niin pahasti, että katkeavat irrotettaessa
![]() Jos minun pitäs irroittaa tuo anturi, niin liottasin ruosteenirrottimella oikein kunnolla: Minä tekisin tuohon anturin ympärille "altaan" seuraavasti: -puhdistaisin ruosteet kunnolla pois tuosta tankista, ja noista muttereiden kannoista. -leikkaisin esim. mehupullon kaulasta sen kokoisen tratin, että koko anturi mahtuu sen alle, ja tratti tiivistetään myöhemmin tankin ylä peltiin, ota tratti pois. -sitten sivellään sormella hieroen polyuretaani massaa (esim sikafleks 11fc) tuohon tartin ja tankin yhtymäkohtaan noin 1-2cm leveä tartuntanauha. -hiero trattiin smanlainen tartuntanauha. odota että tartunnat kuivuu, noin 15min -levitä tankin päälle massaa noin parin millin kerros, ja pistä tratti siihen,ja paina toisella kädellä paikoilleen, ja anna kuivua päivä. -seuraavana päivänä lisää massaa saumaan, ja hiero sormella varmistaen että saumasta tulee ilmatiivis. -ja parin päivän päästä ruiskuta ruosteen irroitinta tuohon trattiin niin paljon, että pulttien kannat reilusti piilossa. parin kolmen päivän koluttua tratti mäkeen ja mutterit auki. Jos autolla ei ajeta, niin tuo allas kannattaa tehdä suorilla reunoilla, ei tratti-malliseksi, sillä silloin noita muttereita voi yrittää aukaista varovasti, vaikka allas täynnä ruosteen irroitinta ![]() Ja jos autolla ajetaan päivittäin, niin tuo tratti on parempi, siihen saa väännettyä korkin rapa/paska suojaksi, muista jättää pikkusen auki, ettei tee painetta ![]() Ja nuo tankin lähtö/paluu putket näyttää olevan siinä kunnossa, että voit juotua tekemään 2 allasta ![]() Saako Oulusta mistään bentex- merkkistä ruosteen irroitinta? On nimittäin vähänä, ja pelottaa että joutuu hätätilassa tappelemaan crc:n kanssa (esim. crc 5-56 ei toimi läheskään yhtä hyvin) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n polttoainemittari ei tomi | Nippe | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 15.01.2014 13:49 |
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 30.08.2011 17:57 |
SJ410 Polttoainemittari. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.07.2008 22:46 |
Läjän polttoainemittari | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.05.2005 10:47 |
Polttoainemittari valehtelee | jpl | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.02.2005 19:15 |