![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Onko MAP:ille menevä alipaineletku kunnossa (toki näyttää järjellisiä lukuja ajossa niin luultavasti kyllä), tarkista varmuuden vuoksi bensapaineet, suuttimet voisi toki tarkistaa (niissäkin on vikoja ollut/ tukkeumia), mitä lämpötila- anturi kertoo boksille? Kai sulla on kaikki sytkäpuolen osat kunnossa? Mulla joskus pätki kone todella pahasti normikierroksilla kuormalla, mutta korkeammalla toimi, virranjakajan kansi oli halki ja kipuna oli huono joten konekin kävi aika nihkeästi. En muista oliko vielä tulpatkin jo tiensä päässä silloin. Mittaa varmuuden vuoksi vielä lambda ja TPS, ei olisi eka kerta että boksista otettu anturi on suoraan viallinen. Ei ehkä yleistä, mutta tällaistakin on vastaan tullut. Eihän sulla ole putkessa mitään vuotoa ennen lambdaa, tai mitään imuvuotoja? Ne tosin pitäisi kuulua ja jos imuvuotoa on niin jengat pitäisi olla aika korkealla tyhjäkäynnillä.. edit: Niin ja onhan tuo 3-5 milliä välystä jotain sekin, vaikkei kovin paljoa heitä sytkä tuollaisen takia. Onko tarpeeksi, paha sanoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
tuli heitettyä ne mun vanhat suuttime roskiin juuri ku siivosin tallilla, niille mitää käyttöäkään kun en keksinyt.. mitään vikaa niissä tietenkään ollu, ajattelin vaan etten ikänä tarvi...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tänään ihmettelin tuota lämpötila-anturia. Anturin vastus näyttäs olevan ok, lämpimänä noin 1K OHM, kylmempänä enemmän. Johdotus anturilta PCM:lle ok, samoin anturin maajohto.
Ihmetystä herättää se että kun liitin on irti anturista ja mittaa johdoista jännitettä niin lukema ei pysy vakiona vaan vaihtelee yleismittarin mukaan noin 4,7 - 5,0V. Pysyy aina hetken 5V, sitten käy alempana ja palaa takas 5V:iin. Kun piuha on kiinni anturissa niin PCM:lle menevä jännite noin 2,6V normaalissa käyntilämpötilassa, mutta soutaa tietysti samalla tavalla kuin tuo piuhan päästä mitattu syöttöjännite silloin kun anturi irti. Onkohan tämä nyt sitten normaalia, vai pitäiskö piuhn päästä mitattuna olla vakio 5V? Tuntuu toimivan paremmin kun on CTS:n piuha irti, johtuneeko sitten siitä että PCM menee jonkinlaiseen vikatilaan kun ei saa signaalia CTS:ltä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |