![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Huoltomanuaalissa kyllä puhuttiin TCU:n poiskytkemisestä jonkin ajotestin ajaksi (jolla todetaan että ykkönen pysyy päällä tjsp), joten sen pitäs toimia. Eri asia sitten mitä varoitusvaloja sen jälkeen palaa... Samoin tuo solenoidin vastus jos on 10-15 ohm, niin mistä se TCU tietää ettei se vastus tulekaan solenoidilta... ![]() Sikäli jos sais laitettua kierroksien rajoittajan, niin kierrokset ei menis niin suuriksi että pudottas kakkosta. Tietysti jos on tarkkana - se voi vain olla vaikeeta jos/kun joutuu antamaan kunnolla happea - niin voisi ihan kaasunsäädöllä pitää vaihteen ykkösellä. Sillä voimaa tuntuu riittävän vaikka missä pöpelikössä. Taisin joskus laskea, että PITKÄLLÄ puolella ykkösellä on hintsusti tiheempi pykälä kuin lyhyen puolen kakkosella... vaan eipäs muuten olekaan! Lyhyen puolen kolmonen vastaa pitkän puolen ykköstä, joten eipä auta sekään. Perien tai jakolaatikon tihentäminen on edelleenkin NIIN kallista hommaa, että mikäli pakkoykkönen todellakin tuntuu riittävän, niin mitäpä sitä suotta. Tuli muuten mieleen, että viimeaikaisten reissujen mahtava bensankulutus vois ainakin osittain johtua siitä, että lyhyeltä puolen pesään meneekin tosi nopeesti kakkonen... Kun sillä laittaa nilkan suoraksi, niin gasoa palaa melkolailla, vaikka sitten hyytyykin... No, pitää seuraavalla reissulla kokeilla tuota varovaisempaa kaasunsäätöä; sillä kun ei saa mitään vahinkoa aikaiseksi tietokoneille.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
mä ajan ainaki vallan lyhyen puolen 2 pykälällä semmoset normireitit mitä menee ilman vedättämistä, sitte jos tulee jotain hidasta kikkailua niin se 1. unpihankiajossa pääsee sillä 2 kaasu pohjassa tai jos helpompaa hankea on niin 3 ja joku 3 tonnia kierroksia
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Milläs renkailla, mitkä perien ja jakiksen lyhyen puolen välitykset? Mulla on nyt 33*12,5-15, 3,55 perät ja 2,72 jakis. Itseasiassa mullakin tais muuten tasamaalla mennä kakkosella nilkka suorana, mutta vasta ylämäkeen sitten hyytyi. Kakkonen taitaa mennä tosi nopeesti päälle, joten sitä ei ehkä edes kerkee huomata, jos on liukas alusta... Ja sullahan on vanhempi se loota, jolloin pakkoykkönen toimii.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
mä saan tolla sähköohjauksella pidettyä minkä tahansa pykälän vaikka paikallaan seistessä päällä. 31" tossut ja 4.56" perät... auttaa kummasti jaksamaan, tosin apparinpuolen lattiamatto sulaa aina kun katti hohkaa oikeasti punasena
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
komiasti tullu ristikonkupit tosta korvan kyljestä läpi... ja ku järkeilin niin pakilla viä kaikenlisäks... empä oo tollastakaan ennen nähny, molemma tkupit hukassa, itte risti kyllä ehjä, navan puolella kupit paikallan mutta toisesta puuttuu pohja ![]() tai siis näin ne oli kun sinne kurkasin, 300m takasin auratulle tielle niin eipä ollu enää sitte paljo lapsille kerrottavaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
tässä ollaan vielä vähälumisella osuudella missä pääsi ihan sillleen pintakaasulla.... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
niin no, eihan ne ookkaa kun sen reilu tonnin sarja aina, kyllähän niitä...
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Osta sarja tai pari alkuperäisiä vetareita isoilla ristikoilla, ja satsi cromoja millä varsinaisesti ajat? Tosin Ville on tainnut jo tyhjentää kaikki Suomen jenkkiautopurkaamot noista isoista ristikoista
![]() Mullakin meni Grandissa oikean puolen vetari, kait sinne pääsee syntymään enemmän vääntöä kun pidempi vetari varastoi kiertyessään enemmän energiaa? Toisaalta luulisi sen isomman kiertymisen myös auttavan pehmentämään tällejä.. tiedä sitten. Lainaus:
Mitä tulee check engine valoon, niin haitanneeko tuo mitään? Eikö se pala vain sen aikaa kun vika on päällä, eli jos sammutat katkaisijasta väliaikaisesti virransyötön niin valo syttyy, kun taas virtaa tulee niin hetken päästä sammuu CEL? Vai jääkö se todella palamaan vielä pitkän aikaa sen jälkeen, että pitää olla kymmeniä käynnistyskertoja ilman vikaa päällä? Mutta tässä tosiaan tulee ilmi se tehonpuute mikä orkkisvälityksiä vaivaa isommilla kumeilla - ei vain ruuti enää riitä. Monissa paikoissa se ei haittaa tai ilmene, mutta joskus se tulee eteen. 35" renkailla ei 4.88 välityksillä juuri ongelmia ollut, mutta jopa Grandissä 32" kumeilla 3.73 välityksillä tuntui välillä ruuti loppuvan kun isompaa heittää silmään pehmeässä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Ei ne purkamoiden äijät oikein halua myydä irto vetareita.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Ei se kyllä tule ennenkuin auto ja renkaat pysähtyy (=otat kaasun pois)...
Lainaus:
![]() ![]() ![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Tää menee nyt jo vähän OT:ksi, mutta jos joku tosiaan onnistuisi löytämään uudemman (97=>) Jeepin TCU:n huijaamiseksi tehdyn boksin kytkentäkaavion, niin varmaan kaikki kyseisen askin omistavat offarit olisivat tyytyväisiä. Muutoin pitää keksiä jotain toista ratkaisua...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Virheellisesti myös kickdown- kaapeliksi kutsuttu. Säätää laatikon linjapainetta, vaihtojen nopeutta ja "tiukkuutta" kaasun asennon mukaan. Vähän kiristää vaijeria niin vaihtaa herkemmin pienemmälle, tulee jämäkämmät vaihdot (ei luistata laatikkoa niin paljon vaihdossa). Säätö on sitten pirun herkkä, tuhoat helposti laatikon sillä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Älkääs nyt jätkät hullutelko noissa akseliehdotuksissa, eiks Tojotan ysituumaiset oo ikuiset missä vehkeessä tahansa
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Käyttöauto max.700€ | R4p1d0 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.05.2010 18:00 |
| Ostetaan käyttöauto | teamosmo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2009 21:01 |
| Myydään käyttöauto x 2 | osatauno | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 06.11.2008 17:02 |
| Ostetaan Käyttöauto max 1500€ | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 04.10.2008 09:46 |
| O: Käyttöauto | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 28.01.2008 21:16 |