Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2012, 21:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
aw4 ei tuu pois 2 pykälältä enneku hölläät kaasua tai se hyytyy niin että pyörien pyöriminen hyytyy
Paljonko pitää höllätä?

Huoltomanuaalissa kyllä puhuttiin TCU:n poiskytkemisestä jonkin ajotestin ajaksi (jolla todetaan että ykkönen pysyy päällä tjsp), joten sen pitäs toimia. Eri asia sitten mitä varoitusvaloja sen jälkeen palaa... Samoin tuo solenoidin vastus jos on 10-15 ohm, niin mistä se TCU tietää ettei se vastus tulekaan solenoidilta...

Sikäli jos sais laitettua kierroksien rajoittajan, niin kierrokset ei menis niin suuriksi että pudottas kakkosta. Tietysti jos on tarkkana - se voi vain olla vaikeeta jos/kun joutuu antamaan kunnolla happea - niin voisi ihan kaasunsäädöllä pitää vaihteen ykkösellä. Sillä voimaa tuntuu riittävän vaikka missä pöpelikössä. Taisin joskus laskea, että PITKÄLLÄ puolella ykkösellä on hintsusti tiheempi pykälä kuin lyhyen puolen kakkosella... vaan eipäs muuten olekaan! Lyhyen puolen kolmonen vastaa pitkän puolen ykköstä, joten eipä auta sekään. Perien tai jakolaatikon tihentäminen on edelleenkin NIIN kallista hommaa, että mikäli pakkoykkönen todellakin tuntuu riittävän, niin mitäpä sitä suotta.

Tuli muuten mieleen, että viimeaikaisten reissujen mahtava bensankulutus vois ainakin osittain johtua siitä, että lyhyeltä puolen pesään meneekin tosi nopeesti kakkonen... Kun sillä laittaa nilkan suoraksi, niin gasoa palaa melkolailla, vaikka sitten hyytyykin... No, pitää seuraavalla reissulla kokeilla tuota varovaisempaa kaasunsäätöä; sillä kun ei saa mitään vahinkoa aikaiseksi tietokoneille.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2012, 21:28
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Paljonko pitää höllätä?

Huoltomanuaalissa kyllä puhuttiin TCU:n poiskytkemisestä jonkin ajotestin ajaksi (jolla todetaan että ykkönen pysyy päällä tjsp), joten sen pitäs toimia. Eri asia sitten mitä varoitusvaloja sen jälkeen palaa... Samoin tuo solenoidin vastus jos on 10-15 ohm, niin mistä se TCU tietää ettei se vastus tulekaan solenoidilta...

Sikäli jos sais laitettua kierroksien rajoittajan, niin kierrokset ei menis niin suuriksi että pudottas kakkosta. Tietysti jos on tarkkana - se voi vain olla vaikeeta jos/kun joutuu antamaan kunnolla happea - niin voisi ihan kaasunsäädöllä pitää vaihteen ykkösellä. Sillä voimaa tuntuu riittävän vaikka missä pöpelikössä. Taisin joskus laskea, että PITKÄLLÄ puolella ykkösellä on hintsusti tiheempi pykälä kuin lyhyen puolen kakkosella... vaan eipäs muuten olekaan! Lyhyen puolen kolmonen vastaa pitkän puolen ykköstä, joten eipä auta sekään. Perien tai jakolaatikon tihentäminen on edelleenkin NIIN kallista hommaa, että mikäli pakkoykkönen todellakin tuntuu riittävän, niin mitäpä sitä suotta.

Tuli muuten mieleen, että viimeaikaisten reissujen mahtava bensankulutus vois ainakin osittain johtua siitä, että lyhyeltä puolen pesään meneekin tosi nopeesti kakkonen... Kun sillä laittaa nilkan suoraksi, niin gasoa palaa melkolailla, vaikka sitten hyytyykin... No, pitää seuraavalla reissulla kokeilla tuota varovaisempaa kaasunsäätöä; sillä kun ei saa mitään vahinkoa aikaiseksi tietokoneille.
kumpaakohan siinä lootassa pitäis ennemmin huijata, sitä että se tcm luulee että 2 solenoidi on kytkettynä vai ennemminkin niitä nopeusantureita?

mä ajan ainaki vallan lyhyen puolen 2 pykälällä semmoset normireitit mitä menee ilman vedättämistä, sitte jos tulee jotain hidasta kikkailua niin se 1.

unpihankiajossa pääsee sillä 2 kaasu pohjassa tai jos helpompaa hankea on niin 3 ja joku 3 tonnia kierroksia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2012, 21:57
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kumpaakohan siinä lootassa pitäis ennemmin huijata, sitä että se tcm luulee että 2 solenoidi on kytkettynä vai ennemminkin niitä nopeusantureita?
No jos 2 solenoidi on offissa, niin pykälä on ykkösessä, oli kierrokset mitä vain. Jos virrat menee TCU:sta vastuksen kautta maihin (verrattuna siihen ettei mene, kun solenoidin piuha on irti) niin ei pitäs tulla virheilmotuksia... Ehkä tää menee hifistelyksi, kun nettietsintä ei tuottanut valmista ratkaisua. Kai tämä olisi yleisessä tiedossa, jos onnistuisi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mä ajan ainaki vallan lyhyen puolen 2 pykälällä semmoset normireitit mitä menee ilman vedättämistä, sitte jos tulee jotain hidasta kikkailua niin se 1.

unpihankiajossa pääsee sillä 2 kaasu pohjassa tai jos helpompaa hankea on niin 3 ja joku 3 tonnia kierroksia
Taidat vedättää, en kyllä ihan usko... Milläs renkailla, mitkä perien ja jakiksen lyhyen puolen välitykset?

Mulla on nyt 33*12,5-15, 3,55 perät ja 2,72 jakis. Itseasiassa mullakin tais muuten tasamaalla mennä kakkosella nilkka suorana, mutta vasta ylämäkeen sitten hyytyi. Kakkonen taitaa mennä tosi nopeesti päälle, joten sitä ei ehkä edes kerkee huomata, jos on liukas alusta...

Ja sullahan on vanhempi se loota, jolloin pakkoykkönen toimii.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2012, 22:19
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
No jos 2 solenoidi on offissa, niin pykälä on ykkösessä, oli kierrokset mitä vain. Jos virrat menee TCU:sta vastuksen kautta maihin (verrattuna siihen ettei mene, kun solenoidin piuha on irti) niin ei pitäs tulla virheilmotuksia... Ehkä tää menee hifistelyksi, kun nettietsintä ei tuottanut valmista ratkaisua. Kai tämä olisi yleisessä tiedossa, jos onnistuisi.


Taidat vedättää, en kyllä ihan usko... Milläs renkailla, mitkä perien ja jakiksen lyhyen puolen välitykset?

Mulla on nyt 33*12,5-15, 3,55 perät ja 2,72 jakis. Itseasiassa mullakin tais muuten tasamaalla mennä kakkosella nilkka suorana, mutta vasta ylämäkeen sitten hyytyi. Kakkonen taitaa mennä tosi nopeesti päälle, joten sitä ei ehkä edes kerkee huomata, jos on liukas alusta...

Ja sullahan on vanhempi se loota, jolloin pakkoykkönen toimii.
kyllä jollain jenkkipalstalla oli semmonen hifistelty ohjain joskus mikä pelas just noissa uudemmissa... tai ainakin rakenteilla oli mutta en nyt yhtään muista millä googlehaulla sen löysin...

mä saan tolla sähköohjauksella pidettyä minkä tahansa pykälän vaikka paikallaan seistessä päällä.

31" tossut ja 4.56" perät... auttaa kummasti jaksamaan, tosin apparinpuolen lattiamatto sulaa aina kun katti hohkaa oikeasti punasena
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2012, 22:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



komiasti tullu ristikonkupit tosta korvan kyljestä läpi... ja ku järkeilin niin pakilla viä kaikenlisäks... empä oo tollastakaan ennen nähny, molemma tkupit hukassa, itte risti kyllä ehjä, navan puolella kupit paikallan mutta toisesta puuttuu pohja

tai siis näin ne oli kun sinne kurkasin, 300m takasin auratulle tielle niin eipä ollu enää sitte paljo lapsille kerrottavaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2012, 22:28
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



tässä ollaan vielä vähälumisella osuudella missä pääsi ihan sillleen pintakaasulla....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.02.2012, 08:25
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti


komiasti tullu ristikonkupit tosta korvan kyljestä läpi... ja ku järkeilin niin pakilla viä kaikenlisäks... empä oo tollastakaan ennen nähny, molemma tkupit hukassa, itte risti kyllä ehjä, navan puolella kupit paikallan mutta toisesta puuttuu pohja

tai siis näin ne oli kun sinne kurkasin, 300m takasin auratulle tielle niin eipä ollu enää sitte paljo lapsille kerrottavaa.
Hanki vaan reilusti tikkuja varastoon. Oikean puoleinen antauu useammin kuin vasen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.02.2012, 09:21
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Hanki vaan reilusti tikkuja varastoon. Oikean puoleinen antauu useammin kuin vasen.
niin no, eihan ne ookkaa kun sen reilu tonnin sarja aina, kyllähän niitä...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.02.2012, 08:54
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti

komiasti tullu ristikonkupit tosta korvan kyljestä läpi... ja ku järkeilin niin pakilla viä kaikenlisäks... empä oo tollastakaan ennen nähny, molemma tkupit hukassa, itte risti kyllä ehjä, navan puolella kupit paikallan mutta toisesta puuttuu pohja

tai siis näin ne oli kun sinne kurkasin, 300m takasin auratulle tielle niin eipä ollu enää sitte paljo lapsille kerrottavaa.
Oisko tuossa voinu päästä pohjaamaan tuo nivel? Itellä nuo chromot näytti kyllä normikäytössä olevan ok liikeradoiltaan mutta kun käväs pari kertaa hieman raskaamassa möyrimisessä niin oli ilmestyny tällaset jäljet niveliin. Piti lisätä käännönrajoitusta hetimmitten. Elää ilmeisesti kaikista nivelistä, jne. sen verran että pohjaa raskaassa väännössä vaikka ei muuten näyttäs sitä tekevänkään?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	nivel.jpg‎
Views:	447
Size:	94,5 Kt
ID:	25031  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.02.2012, 10:03
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Oisko tuossa voinu päästä pohjaamaan tuo nivel? Itellä nuo chromot näytti kyllä normikäytössä olevan ok liikeradoiltaan mutta kun käväs pari kertaa hieman raskaamassa möyrimisessä niin oli ilmestyny tällaset jäljet niveliin. Piti lisätä käännönrajoitusta hetimmitten. Elää ilmeisesti kaikista nivelistä, jne. sen verran että pohjaa raskaassa väännössä vaikka ei muuten näyttäs sitä tekevänkään?
täytyypä kattoa onko vastaavaa jälkeä siellä ehjässä vetarissa, tossa rikkinäisen kuvassa ei kyllä näe mitään jälkeä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.02.2012, 09:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Osta sarja tai pari alkuperäisiä vetareita isoilla ristikoilla, ja satsi cromoja millä varsinaisesti ajat? Tosin Ville on tainnut jo tyhjentää kaikki Suomen jenkkiautopurkaamot noista isoista ristikoista

Mullakin meni Grandissa oikean puolen vetari, kait sinne pääsee syntymään enemmän vääntöä kun pidempi vetari varastoi kiertyessään enemmän energiaa? Toisaalta luulisi sen isomman kiertymisen myös auttavan pehmentämään tällejä.. tiedä sitten.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mulla on nyt 33*12,5-15, 3,55 perät ja 2,72 jakis. Itseasiassa mullakin tais muuten tasamaalla mennä kakkosella nilkka suorana, mutta vasta ylämäkeen sitten hyytyi. Kakkonen taitaa mennä tosi nopeesti päälle, joten sitä ei ehkä edes kerkee huomata, jos on liukas alusta...

Ja sullahan on vanhempi se loota, jolloin pakkoykkönen toimii.
Mun ymmärtääkseni pakkoykkönen toimii uudemmissa ja vanhemmissa ihan samalla lailla, eli kaasu pohjassa kakkonen menee pesään vasta kun kierroksia on tarpeeksi ja nopeutta riittävästi. Pois se ei sieltä tule ennenkuin alkaa verme hyytyä. TV- kaapelia säätämällä tätä kyllä voisi vähän huijata, mutta ei paljoa.

Mitä tulee check engine valoon, niin haitanneeko tuo mitään? Eikö se pala vain sen aikaa kun vika on päällä, eli jos sammutat katkaisijasta väliaikaisesti virransyötön niin valo syttyy, kun taas virtaa tulee niin hetken päästä sammuu CEL? Vai jääkö se todella palamaan vielä pitkän aikaa sen jälkeen, että pitää olla kymmeniä käynnistyskertoja ilman vikaa päällä?

Mutta tässä tosiaan tulee ilmi se tehonpuute mikä orkkisvälityksiä vaivaa isommilla kumeilla - ei vain ruuti enää riitä. Monissa paikoissa se ei haittaa tai ilmene, mutta joskus se tulee eteen. 35" renkailla ei 4.88 välityksillä juuri ongelmia ollut, mutta jopa Grandissä 32" kumeilla 3.73 välityksillä tuntui välillä ruuti loppuvan kun isompaa heittää silmään pehmeässä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.02.2012, 09:46
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Osta sarja tai pari alkuperäisiä vetareita isoilla ristikoilla, ja satsi cromoja millä varsinaisesti ajat? Tosin Ville on tainnut jo tyhjentää kaikki Suomen jenkkiautopurkaamot noista isoista ristikoista
Ei ne purkamoiden äijät oikein halua myydä irto vetareita.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.02.2012, 16:26
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pois se ei sieltä tule ennenkuin alkaa verme hyytyä.
Ei se kyllä tule ennenkuin auto ja renkaat pysähtyy (=otat kaasun pois)...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
TV- kaapelia säätämällä tätä kyllä voisi vähän huijata, mutta ei paljoa.
Mitä ihmeen TV-kaapelia?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mitä tulee check engine valoon, niin haitanneeko tuo mitään? Eikö se pala vain sen aikaa kun vika on päällä, eli jos sammutat katkaisijasta väliaikaisesti virransyötön niin valo syttyy, kun taas virtaa tulee niin hetken päästä sammuu CEL? Vai jääkö se todella palamaan vielä pitkän aikaa sen jälkeen, että pitää olla kymmeniä käynnistyskertoja ilman vikaa päällä?
Mitä noihin cheat-boxien juttuihin on uskomista, niin CEL näkyy niin kauan kunnes on käytetty vikakoodien nollauskonetta (sillä oli joku fiksumpikin nimi) tai kytketty virrat päälle ja pois 50 kertaa. Eipä huvita kokeilla summamutikassa, kun teksteissä on selkeä varoitus uudemman TCU:n erilaisuudesta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mutta tässä tosiaan tulee ilmi se tehonpuute mikä orkkisvälityksiä vaivaa isommilla kumeilla - ei vain ruuti enää riitä. Monissa paikoissa se ei haittaa tai ilmene, mutta joskus se tulee eteen. 35" renkailla ei 4.88 välityksillä juuri ongelmia ollut, mutta jopa Grandissä 32" kumeilla 3.73 välityksillä tuntui välillä ruuti loppuvan kun isompaa heittää silmään pehmeässä
Noo eihän sitä 190 heppaakaan ihan mihin tahansa riitä...

Tää menee nyt jo vähän OT:ksi, mutta jos joku tosiaan onnistuisi löytämään uudemman (97=>) Jeepin TCU:n huijaamiseksi tehdyn boksin kytkentäkaavion, niin varmaan kaikki kyseisen askin omistavat offarit olisivat tyytyväisiä. Muutoin pitää keksiä jotain toista ratkaisua...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.02.2012, 16:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mitä ihmeen TV-kaapelia?
Virheellisesti myös kickdown- kaapeliksi kutsuttu. Säätää laatikon linjapainetta, vaihtojen nopeutta ja "tiukkuutta" kaasun asennon mukaan. Vähän kiristää vaijeria niin vaihtaa herkemmin pienemmälle, tulee jämäkämmät vaihdot (ei luistata laatikkoa niin paljon vaihdossa). Säätö on sitten pirun herkkä, tuhoat helposti laatikon sillä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.02.2012, 20:57
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Älkääs nyt jätkät hullutelko noissa akseliehdotuksissa, eiks Tojotan ysituumaiset oo ikuiset missä vehkeessä tahansa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 13:20 (GMT +2).