![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
lähellä kun ne kattovalot häikii niin perhanasti että tulee kompuroitua kaikkiin kiviin ja kantoihin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä on nyt 3taakse ja kaksi twinmallia eteen/sivulle ja ihan hyvin näkee,tosin yhdet valot laitan vielä joko tuulilasin etureunaan tai konepeltiin suoraan kiinni niin ei tule tuota häikäisyä. Kaikissa 100w halogeenit,pysyypähän tuiskussakin sulana
![]() Takana siksi kolme koska pajerossa tahtoi jäädä sellainen pimeä alue nuilla työvaloilla niin sijoitin yhden luukkuun peruuttamista varten. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja noille työvaloille tarvii olla sähköä, ja riittävästi!
Siis tarkoitan että se sähkö pitää saada laturilta valoille asti. Jos esim. h3 halogeeniä poltetaan 11 voltilla, niin se on kirjaimellisesti keltainen. siis pistäkää katto/työvaloille kunnolliset johdotukset, ja mielellään pareittain releet ja kytkimet. Itselläni ollut parhaillaan 4 kpl kaikkein halvimpia H3 polttimella olevia työvaloja (siis niitä missä pisaralasi, ja heijastin kromattu kuuppaan) Ja hyvin olen nähnyt (ottaen huomioon nuo n. 25e kustannukset) Mutta sitten kun joku valovirtuoosi tulee ja näyttää valoa apupitkillä suoraa takaa, niin silloin ei näe juuri mitään -> yksin liikuttaessa yllin kyllin valoa, mutta vastavalossa ongelmia. Ja mulla tuli sähköä noille polttimoille 27 volttia. Nuo led- työvalot ovat jo niin hyviä, että seuraavaksi laitan sellaiset. jos saais 6 kpl sijoitettua sopivasti, niin niillä valoa riittää jokapaikkaan. Ja led/xenonit eivät niin tarkkoja jännitteestä, toki niillekkin pitää saada riittävästi menemään, xenonit tarvii paljon virtaa syttyäkseen, ja jos ei syty kunnolla voi hajota (ainakin jotkut halvimmat kiinalaiset) Ja hakuvaloksi keskelle kattoa semmoinen veneisiin takoitettu kauko-ohjattu hakuvalo. Täsmälleen oikea sijoitus on aina kompromissi, jos valot kulmissa, missä valoisualue alkaa auton kyljessä, toki silloin nuo työvalot aina kaikissa risuissa yms. ja katolla eteenpäin olevat valaisee konepellin, tai jos ei niin sitten valoa ei ole auton edessä.... siis ihannetapauksessa sekä katolla että maskissa työvalot....(siis taas tuli 1-2 kpl lisää...) Taaksepäin olevat valot vaihtokytkimellä, joten saadaan pakkivaloiksi/jatkuvaksi. Ja vinssiapinalle kunnollinen otsavalo, niin pysyy puhtaampana eikä sotke autoa ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
lainaan tätä topiccia yhden kysymyksen verran.
eli mitenkä kytkee järkevästi lisää äärivaloja autoon, jos on jo entuudestaan sopivasti niitä? pitäisikö releistää ja ottaa virta suoraan akulta, heräte parkeilta... vai pistääkö vaan jonon jatkoksi muiden parkkien perään ja kattoo, et sulaako johdotukset ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ja itse aiheeseen liittyen omassa/työkäytössä riittää pickupissa melko hyvin, kun ahtaa lavakaaren täyteen. ehkä pitäisi sitten vielä pari asentaa tuulilasin ja konepellin väliin reunoille tai sitten suoraan etupuskurille työvalot.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hellan työvaloja 3/Puoli ja taaksepäin 2.Niihin tilaat kilpailija.com xenon muutos-sarjat.Ne saa sitten tasan aseteltua niin että saat valoa auton lähelle ja hajavalo taittaa kuitenkin aika kauas samalla.Sitä en tiedä kuinka kovien jätkien kisoissa mutta Näin tulee ainakin päivä keskelle yötä.Muutos sarjat OLLO merkkiset ja on kokemusta kyseisistä vehkeistä vähintäänkin tarpeeksi.40Egee näyttäs olevan hinnat/sarja nyt jollain tarjouksilla.Syttyy nopeasti ja 35w sarja takuulla riittää
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viime safarilla huomasi sen, että liian tehokkaat (=kirkkaat) valot on ikäviä. Pikkuisen kun huolimattomasti niihin katsoo niin pitää tovi antaa silmän tottua normaaliin hämäryyteen. Eli pitäisi mieluusti olla paljon "himmeitä" valoja muutaman kirkkaan sijaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Luokat |
määrä, sijoitus, työvalo, työvalot |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Työvalojen asennusvinkkejä? | kallekoo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.08.2008 23:02 |
LJ:n peräöljyn määrä? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.04.2008 20:36 |
Työvalojen asennus katolle / sähköliitokset | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2007 19:06 |
Verstaan paineilmasäiliön sijoittaminen ulos? | Mutamies | Chit-Chat | 9 | 08.12.2006 19:34 |
Yhteyksien määrä | Lars | Servers | 0 | 24.04.2002 02:23 |