Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2012, 11:31
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Pieni ongelma on ihan auton kylki, katolla oleva valo ei oikein sinne valaise.
Tähän auttaa alustavalot. Eteen ja taakse yks halpis H3 helpottaa apparin liikkumista auton
lähellä kun ne kattovalot häikii niin perhanasti että tulee kompuroitua kaikkiin kiviin ja kantoihin.

__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2012, 12:00
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Itsellä on nyt 3taakse ja kaksi twinmallia eteen/sivulle ja ihan hyvin näkee,tosin yhdet valot laitan vielä joko tuulilasin etureunaan tai konepeltiin suoraan kiinni niin ei tule tuota häikäisyä. Kaikissa 100w halogeenit,pysyypähän tuiskussakin sulana
Takana siksi kolme koska pajerossa tahtoi jäädä sellainen pimeä alue nuilla työvaloilla niin sijoitin yhden luukkuun peruuttamista varten.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2012, 13:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja noille työvaloille tarvii olla sähköä, ja riittävästi!
Siis tarkoitan että se sähkö pitää saada laturilta valoille asti.
Jos esim. h3 halogeeniä poltetaan 11 voltilla, niin se on kirjaimellisesti keltainen.
siis pistäkää katto/työvaloille kunnolliset johdotukset, ja mielellään pareittain releet ja kytkimet.

Itselläni ollut parhaillaan 4 kpl kaikkein halvimpia H3 polttimella olevia
työvaloja (siis niitä missä pisaralasi, ja heijastin kromattu kuuppaan)
Ja hyvin olen nähnyt (ottaen huomioon nuo n. 25e kustannukset)
Mutta sitten kun joku valovirtuoosi tulee ja näyttää valoa apupitkillä suoraa takaa, niin silloin ei näe juuri mitään -> yksin liikuttaessa yllin kyllin valoa, mutta vastavalossa ongelmia.
Ja mulla tuli sähköä noille polttimoille 27 volttia.

Nuo led- työvalot ovat jo niin hyviä, että seuraavaksi laitan sellaiset. jos saais 6 kpl sijoitettua sopivasti, niin niillä valoa riittää jokapaikkaan.
Ja led/xenonit eivät niin tarkkoja jännitteestä, toki niillekkin pitää saada riittävästi menemään, xenonit tarvii paljon virtaa syttyäkseen, ja jos ei syty kunnolla voi hajota (ainakin jotkut halvimmat kiinalaiset)

Ja hakuvaloksi keskelle kattoa semmoinen veneisiin takoitettu kauko-ohjattu hakuvalo.

Täsmälleen oikea sijoitus on aina kompromissi, jos valot kulmissa, missä valoisualue alkaa auton kyljessä, toki silloin nuo työvalot aina kaikissa risuissa yms.
ja katolla eteenpäin olevat valaisee konepellin, tai jos ei niin sitten valoa
ei ole auton edessä.... siis ihannetapauksessa sekä katolla että maskissa työvalot....(siis taas tuli 1-2 kpl lisää...)
Taaksepäin olevat valot vaihtokytkimellä, joten saadaan pakkivaloiksi/jatkuvaksi.

Ja vinssiapinalle kunnollinen otsavalo, niin pysyy puhtaampana eikä sotke autoa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2012, 17:04
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

lainaan tätä topiccia yhden kysymyksen verran.

eli mitenkä kytkee järkevästi lisää äärivaloja autoon, jos on jo entuudestaan sopivasti niitä? pitäisikö releistää ja ottaa virta suoraan akulta, heräte parkeilta... vai pistääkö vaan jonon jatkoksi muiden parkkien perään ja kattoo, et sulaako johdotukset mitenkäs monta led äärivaloa vois arviolta laittaa yhden releen perään...?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2012, 17:05
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

ja itse aiheeseen liittyen omassa/työkäytössä riittää pickupissa melko hyvin, kun ahtaa lavakaaren täyteen. ehkä pitäisi sitten vielä pari asentaa tuulilasin ja konepellin väliin reunoille tai sitten suoraan etupuskurille työvalot.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2012, 17:22
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
lainaan tätä topiccia yhden kysymyksen verran.

eli mitenkä kytkee järkevästi lisää äärivaloja autoon, jos on jo entuudestaan sopivasti niitä? pitäisikö releistää ja ottaa virta suoraan akulta, heräte parkeilta... vai pistääkö vaan jonon jatkoksi muiden parkkien perään ja kattoo, et sulaako johdotukset mitenkäs monta led äärivaloa vois arviolta laittaa yhden releen perään...?
Mittaa niiden kuluttama virta ja päättele siitä kestääkö sillä johdonpaksuudella mitä siellä asennuksessa on käytetty. Led valoja saa pukata aika monta normi 30A apukoskettimen kestolla olevaan releeseen, eihän ne vie virtaa paljon paskaakaan.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2012, 17:47
Raikku77:n Avatar
Raikku77 Raikku77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.11
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 40
Perusasetus

Hellan työvaloja 3/Puoli ja taaksepäin 2.Niihin tilaat kilpailija.com xenon muutos-sarjat.Ne saa sitten tasan aseteltua niin että saat valoa auton lähelle ja hajavalo taittaa kuitenkin aika kauas samalla.Sitä en tiedä kuinka kovien jätkien kisoissa mutta Näin tulee ainakin päivä keskelle yötä.Muutos sarjat OLLO merkkiset ja on kokemusta kyseisistä vehkeistä vähintäänkin tarpeeksi.40Egee näyttäs olevan hinnat/sarja nyt jollain tarjouksilla.Syttyy nopeasti ja 35w sarja takuulla riittää
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.02.2012, 05:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Tähän auttaa alustavalot. Eteen ja taakse yks halpis H3 helpottaa apparin liikkumista auton
lähellä kun ne kattovalot häikii niin perhanasti että tulee kompuroitua kaikkiin kiviin ja kantoihin.
Alustavaloja on tullut mietittyä, tarvii joskus kokeilla. Toisen voisi asentaa vinssin tuntumaan, normaalit ajovalot ei sinne paljoa auta.

Viime safarilla huomasi sen, että liian tehokkaat (=kirkkaat) valot on ikäviä. Pikkuisen kun huolimattomasti niihin katsoo niin pitää tovi antaa silmän tottua normaaliin hämäryyteen. Eli pitäisi mieluusti olla paljon "himmeitä" valoja muutaman kirkkaan sijaan.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
määrä, sijoitus, työvalo, työvalot


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Työvalojen asennusvinkkejä? kallekoo Tekniikka & Jutustelu 5 03.08.2008 23:02
LJ:n peräöljyn määrä? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 8 20.04.2008 20:36
Työvalojen asennus katolle / sähköliitokset osilpi Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2007 19:06
Verstaan paineilmasäiliön sijoittaminen ulos? Mutamies Chit-Chat 9 08.12.2006 19:34
Yhteyksien määrä Lars Servers 0 24.04.2002 02:23


Sivu luotu: 03:30 (GMT +2).