Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2012, 16:51
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

porukoilla ollut muutaman vuoden mersukoneinen grandi (02) on varmaan toistasataa tuhatta ajaneet sillä.

takaperän päällä olevan nivel/tukivarsijuttu on kerran uusittu, iskarit samoin, parit koiranluut ja kuskin lasinnostohilut, varmaan kovat pakkaset menneenä talvena aiheutti hallaa, ei oo kovin kallitta osia rokkiautossa.

etuvetarin stefa on vaihdettu kerran ja taas näkyy vuotavan.

sit ne miinukset, mersun loota on kyllä ihmeellinen kuminauhavaihtaja verrattuna jenkkiautomaatteihin, oon ajanut useammallakin noilla ja väitän että 70 lukuset torque filtit ja hydramatickitkin vaihtaa fiksummin.

-20 lähtee vielä käymään kun eberillä lämmittää mutta akku on aina tyhjä

jos akku menee huonoksi niin laatikon ohjainboksi menee sekasin, siitä pääsee päivittämällä siihen uudemmanohjelman, sit ei mee sekasin.

-25 ei lähde käymään vaikka autossa on 5kw eberi, täytyy olla aina yks letukan pick-uppi varalla että pääsee töihin.

hehkuja on vaihdeltu ja taisi yks suuttimen tiivistekkin vuotaa kerran (tyyppivika tossa koneessa), onneksi ei ollu takimmainen moniurahihnan vapaista pyöristä meni laakerit joskus 180 tkm kohdilla ja joku ihme pumppuhärveli mikä pyörii sillä hihnalla uusittiin myös.

niin paljoa ei silikoonia yms. tiivisteisiin saakkaan että takaluukun sais talvella aina auki, muuten ei itse perus autossa ole mitään valittamista.

ihan hyvä ajaa, kulkee ja liikkuu, bensakoneet varmaan käyttäjäystävällisempiä ja varmempia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2012, 17:17
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Mulla aikalailla hyviä kokemuksia 3.1TD:stä, mutta laatikosta en oikein pitänyt. Siinä on 42RE momentinmuunnin lukittui jossain 120 tietämillä, tosin vaihdot oli pehmeitä. Ite ottaisin ennemmin juurikin se CRD:n laatikon.

Tuo 2.7 kone on aika epäonnistunut tapaus kaikenkaikkiaan, mutta kun sen vinkeet tietää, niin sen kanssa pärjää. Meillä lähti VM-diesel käyntiin lämmitettynä kelissä kuin kelissä. CRD:n kyllä pitäs olla parempi käynnistyjä kuin TD.

Tuo 3.1 on luotettava, kun vaan muistaa ne lämmitys ja jäähdytyskäytöt ennen ja jälkeen ajon. Ennemmin minä luotan siihen, kuin 2.7CRD:hen. Eikä se CRD:kään kyllä mikään pieniruokainen ole, mutta litran puoltoista ehkä vähemmän kauttaaltaan.

Kuitenkin hieman päälle ysin kulutuksilla mentiin maantiellä, kanttiajossa luokkaa nelisentoista ja samoin kärry takana.


Takaluukkukaan ei jäätynyt koskaan, tai korkeintaan hyvin harvoin, kun en semmoista muista.

Neliveto lukkoineen pelasi pirun hyvin ja muutenkin sellainen vehje, että haluaisin vaihtaa tuon Patrollin siihen takaisin. Ajoin Finland offroadtouriakin sillä.

Käytännön ajossa se 4-litrainen ei vie paljoakaan vähempää, kuin 4.7, eli jos bensa-WJ ois oma valinta, ehottomasti isompi kone.



-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2012, 18:48
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 969
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
Mulla aikalailla hyviä kokemuksia 3.1TD:stä, mutta laatikosta en oikein pitänyt. Siinä on 42RE momentinmuunnin lukittui jossain 120 tietämillä, tosin vaihdot oli pehmeitä. Ite ottaisin ennemmin juurikin se CRD:n laatikon.

Tuo 2.7 kone on aika epäonnistunut tapaus kaikenkaikkiaan, mutta kun sen vinkeet tietää, niin sen kanssa pärjää. Meillä lähti VM-diesel käyntiin lämmitettynä kelissä kuin kelissä. CRD:n kyllä pitäs olla parempi käynnistyjä kuin TD.

Tuo 3.1 on luotettava, kun vaan muistaa ne lämmitys ja jäähdytyskäytöt ennen ja jälkeen ajon. Ennemmin minä luotan siihen, kuin 2.7CRD:hen. Eikä se CRD:kään kyllä mikään pieniruokainen ole, mutta litran puoltoista ehkä vähemmän kauttaaltaan.

Kuitenkin hieman päälle ysin kulutuksilla mentiin maantiellä, kanttiajossa luokkaa nelisentoista ja samoin kärry takana.


Takaluukkukaan ei jäätynyt koskaan, tai korkeintaan hyvin harvoin, kun en semmoista muista.

Neliveto lukkoineen pelasi pirun hyvin ja muutenkin sellainen vehje, että haluaisin vaihtaa tuon Patrollin siihen takaisin. Ajoin Finland offroadtouriakin sillä.

Käytännön ajossa se 4-litrainen ei vie paljoakaan vähempää, kuin 4.7, eli jos bensa-WJ ois oma valinta, ehottomasti isompi kone.



-P-

Ok, tässähän tuli uutta näkökulmaa asiaan. Lähinnä siis tonne diesel-puolelle.

Lisää kommentteja vaan kehiin! WJ tulee kyllä, kun osas päättää mikä niistä. Paljos noissa nyt on diesel-verot nykyään?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2012, 19:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JakeHammer Näytä viesti
Ok, tässähän tuli uutta näkökulmaa asiaan. Lähinnä siis tonne diesel-puolelle.

Lisää kommentteja vaan kehiin! WJ tulee kyllä, kun osas päättää mikä niistä. Paljos noissa nyt on diesel-verot nykyään?
Sen verran, että on aika hiinä ja hiinä kandeeko edes ostaa nykyisillä diesel- hinnoilla. Sanoisin melkein, että jos ostat '99-'00 mallisen bensan niin halvalla menee kokonaismassan mukaan V8 bensa Joskus kun itse mietin dieseliä, niin joku hämärä muistikuva on että yli 700€ vuodessa olisi ollut käyttövoimavero + muut pakolliset trafin kulut. Alle '01 V8 on melkein puolet halvempi, ja jos taas ostat '01-> niin CO2- perustainen maksu on aika hulppea, yli 650€ vuodessa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2012, 20:21
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

950€ trafia diiselissä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2012, 21:13
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 969
Perusasetus

Ai niin joo, eli meneeko tuo 01 vielä sillä pienemmällä verolla, vai 00?

Onhan tuossa dieselille maksua, mutta jos se vie esim 4l vähemmän satasella, niin 30 tkm: ajolla per vuosi ero on 1200l. Eli 1920€. Eli yli8 tonni halvempaa ajaa diiselillä. 2,7 ei kyllä ainakaan sitten kannata, koska tosiaan ostohintaa on helposti 4-5tonnia muihin verraten. 20 tkm ajolla on sitte aika sama ajaako bensalla vai dieselillä...

Miks noita 3,1TD on aika halvalla myynnissä? Mikä niissä on suurin pelko?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.02.2012, 21:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
950€ trafia diiselissä
Eli oikeastaan ainoat järkevät koneet on siis V8 tai V8 HO jos ei älyttömiä kilsoja aja vuodessa niin alkupään bensat on jopa halpoja ajaa nokivasaraan verrattuna.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.02.2012, 21:25
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 969
Perusasetus

Laajennetaan hiukian, eli loppupään ZJ:t kanssa mukaan. Vain bensakoneiset.

Eli mites noi suhtautuis asiaan? Tekniikka vanhempaa, mutta onko vielä "vanhaa hyvää" vai "lahonnutta paskaa"? :-)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jeep cherokee kokemuksia fj40 mörö Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2011 20:14
kokemuksia grand cherokee 3.1 d v99-03?? höpöhöpö Tekniikka & Jutustelu 5 08.07.2011 22:51
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2009 18:13
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 03:50 (GMT +2).