Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2011, 08:50
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 300
Perusasetus

jeep cherokee kokemuksia


auton ostoa olis ilimassa ja pisti silimhän kivasti nuot cherokeet, onko palstalaisilla kokemusta hyvistä ja huonoista puolista, ja moottoria näkkyypi olevan kahella erillä diselillä ja pensalla mikä niistä erottuu edukshen ja mikä pyörittäs 33" renkhaja vaivattomammin, KEHUJA JA MOITHEJA kiitos

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2011, 08:55
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Oletko HAKUa kokeillut?
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.08.2011, 13:13
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Hyvä aihoahan tuo Cherokee on. Dieseleistä 2.1 on alitehoinen ainakin vetokäytössä eikä 2.5TD:kään mikään tykki ole mutta niilläkin pärjää aika pahoissakin paikoissa. Bensaversiot varmaan ihan kivoja jos polttoaineenkulutuksella ei ole merkitystä.

Noi Jeepin dieselit ovat vaan aika perseestä rakenteeltaan ja kannet tuntuu olevan kulutustavaraa. Ei mene meikäläisen järkeen miksi koneessa on erilliset kannet mutta kansipahvi on kuitenkin yhtä palaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2011, 13:21
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Ei mene meikäläisen järkeen miksi koneessa on erilliset kannet mutta kansipahvi on kuitenkin yhtä palaa.
Tuotantotekninen asia, sama kansi sopii 3 -pyttyiseen, 4 -pyttyiseen, 5 -pyttyiseen ja 6 -pyttyiseen, siksi!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2011, 14:02
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Nuo kiisselit tuntuu olevan hieman huonossa maineessa, kuulostaa siltä että tuo VM:n 2.5TD on aika lämpöherkkä kampe jolloin aika herkällä ylilämmöllä kannet paukkuu?
Meikäläisen 2.5TD:hen tein kansirempan heti parin kk sisään siitä kuin sen hankin, 2 kantta halki. Vaihdoin kaikki 4 ja rupesin panostamaan jäähdytykseen. Nyt kun jäähdytys on reilassa niin kone on pelannut hyvin reilun vuoden eikä ole vielä tullu toista kansiremppaa tehtyä

Kone vääntää alakierroksilla hyvin, 800rpm:llä vönkii pikkupuolella huoleti menemään. Ja kestää huoleti upotukset snorkkelin laiton jälkeen.

Yks lisäongelma kiisselien kanssa on että osa osista on aika tiukassa kun tuolla ameerikan päässä eivät ole noita kiisseliversioita harrastaneet...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2011, 16:21
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Joo, en tarkoittanut että diesel on huono mutta ihmetyttää se että yhden kannen takia joutuu repimään koko paketin auki ja kun pahvi on kertakäyttökamaa niin nostaa kuluja turhaan. Itselleni tuo 2.5TD antaa ihan sopivasti tehoja (jos tulee paha paikka niin konee kyykkää ennen kuin hajoittaa jotain muuta ja kuski voi alkaa miettiä reittivalintaa uudestaan) ja kun samalla autolla ajaa kaikki ajot niin kulutuskin on järkevällä tasolla.
Enkä oikein usko että ylilämpö tappaa noita kansia vaan huono materiaalivalinta/suunnittelu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2011, 21:45
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Joo, en tarkoittanut että diesel on huono mutta ihmetyttää se että yhden kannen takia joutuu repimään koko paketin auki ja kun pahvi on kertakäyttökamaa niin nostaa kuluja turhaan. Itselleni tuo 2.5TD antaa ihan sopivasti tehoja (jos tulee paha paikka niin konee kyykkää ennen kuin hajoittaa jotain muuta ja kuski voi alkaa miettiä reittivalintaa uudestaan) ja kun samalla autolla ajaa kaikki ajot niin kulutuskin on järkevällä tasolla.
Enkä oikein usko että ylilämpö tappaa noita kansia vaan huono materiaalivalinta/suunnittelu.
Eikö aiemmissa VM:n diisseleissä ollu erilliset pahvit joka kannelle? Jostain syystä homma menny takapakkia kansirempan näkökantista...

Kovasti net isot pojat meinaa että jäähdytyksen puute aiheuttaa tuon ongelman, kuulemma VM:n koneet on takuuvarmoja pelejä meridiisseleinä kun tuo jäähdytys on siellä huomattavasti parempi. Tiiä sitten tuosta, aika näyttänee miten hyvin tuo omassa käytössä nyt kestää...

Tehot riittää meikäläisellekkin ihan loistavasti, ei tuu hapetettua. Nyt kun jakolaatikon pikkupuolen välityksetkin on vähän paremmat kuin vakiona alkaa hommasta pikku hiljaa nauttimaankin maastossa


Pitihän se käydä katurenkailla illalla venyttelemässä, joustotkin rupee jo riittämään
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	18082011223.jpg‎
Views:	622
Size:	89,8 Kt
ID:	20946   Click image for larger version

Name:	18082011224.jpg‎
Views:	694
Size:	89,1 Kt
ID:	20947   Click image for larger version

Name:	18082011225.jpg‎
Views:	604
Size:	86,8 Kt
ID:	20948  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.08.2011, 20:03
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainataas hiukan topicia...

Eli hommasin vajaa kuukausi sitten vm.-89 cherokeen mettäpeliksi. Autoa hiukan tutkittuani huomasin et ei siinä oo ollenkaan jäähdytintä automaattilaatikon öljyille. Sen asennusta oon täs suunnitellu ja nyt mietityttää miten laatikkoon saa letkulähdöt? Kuvat olis kivoja...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.08.2011, 20:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Lainataas hiukan topicia...

Eli hommasin vajaa kuukausi sitten vm.-89 cherokeen mettäpeliksi. Autoa hiukan tutkittuani huomasin et ei siinä oo ollenkaan jäähdytintä automaattilaatikon öljyille. Sen asennusta oon täs suunnitellu ja nyt mietityttää miten laatikkoon saa letkulähdöt? Kuvat olis kivoja...
4.0 ja AW4 laatikkona? Aivan varmasti sieltä lootalta on jäähylle lähdöt, siellä ei välttämättä ole erillistä laatikon öljynjäähdytintä, mutta ymmärtääkseni joka ikisessa XJ:ssä missä on ollut 4.0 + AW4 niin vähintään syylarin kautta kiertää öljyt. Jos ei näin ole sulla, niin melkeinpä väittäisin että joku on tehnyt omia virityksiään sitten.

Katohan uudestaan auton alle, sieltä pitäisi lähteä putket missä kuvassa näkyy noi kaksi sinistä alumiininippaa - tosin alunperin siellä on sellaiset typerät pikaliittimet putkille:




..ja vaikka tän mukaan kytket sinne keulalle coolerin:

http://www.4x4trailhunters.com/tech/read/21
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kokemuksia grand cherokee 3.1 d v99-03?? höpöhöpö Tekniikka & Jutustelu 5 08.07.2011 22:51
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2009 18:13
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Jeep Cherokee 2,5 TD kokemuksia? harriL200 Tekniikka & Jutustelu 8 15.03.2007 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 12:15 (GMT +2).