Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2012, 20:21
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

950€ trafia diiselissä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2012, 21:13
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 969
Perusasetus

Ai niin joo, eli meneeko tuo 01 vielä sillä pienemmällä verolla, vai 00?

Onhan tuossa dieselille maksua, mutta jos se vie esim 4l vähemmän satasella, niin 30 tkm: ajolla per vuosi ero on 1200l. Eli 1920€. Eli yli8 tonni halvempaa ajaa diiselillä. 2,7 ei kyllä ainakaan sitten kannata, koska tosiaan ostohintaa on helposti 4-5tonnia muihin verraten. 20 tkm ajolla on sitte aika sama ajaako bensalla vai dieselillä...

Miks noita 3,1TD on aika halvalla myynnissä? Mikä niissä on suurin pelko?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2012, 21:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
950€ trafia diiselissä
Eli oikeastaan ainoat järkevät koneet on siis V8 tai V8 HO jos ei älyttömiä kilsoja aja vuodessa niin alkupään bensat on jopa halpoja ajaa nokivasaraan verrattuna.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2012, 21:25
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 969
Perusasetus

Laajennetaan hiukian, eli loppupään ZJ:t kanssa mukaan. Vain bensakoneiset.

Eli mites noi suhtautuis asiaan? Tekniikka vanhempaa, mutta onko vielä "vanhaa hyvää" vai "lahonnutta paskaa"? :-)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2012, 22:17
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Eli vm.2000 on halvempi maksuilta kuin vm.2001
Jos menet katsomaan/ajamaan tollasta wj:tä.
Niin katso että jarrut ovat kunnossa.(uudet maksaa!)
Ja sitten noissa oli kans toi lämppärinpuhaltimen läpissä vikaa.(ei ohjaa oikein lämmintä/kylmää).
Ja myös alustan välyksiä kannattaa kuunnella/katsoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2012, 22:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JakeHammer Näytä viesti
Laajennetaan hiukian, eli loppupään ZJ:t kanssa mukaan. Vain bensakoneiset.

Eli mites noi suhtautuis asiaan? Tekniikka vanhempaa, mutta onko vielä "vanhaa hyvää" vai "lahonnutta paskaa"? :-)
Kuutoskone on sama kuin WJ:ssä, laatikot on osin samoja, osin vanhempaa perua. Kasikoneet (318 ja 360) on Moparin peruskaseja (sitä "uudempaa" sarjaa), laatikoista 318:n perässä oleva 44RE on hivenen heikompi kuin 360:n 46RE.

Mitäpä niissä muuten, toimiva alusta, nelilinkit edessä/ takana, jotain ruostepaikkoja on kuten kaikissa tuon ajan Jeepeissä, ohjaus on huonompi kuin WJ:ssä, jarrut pitää olla hyvässä kunnossa että niissä on jotain jarrutehoa.

D44a on sekä ZJ:n että WJ:n kasikoneisissa, samat ongelmat molemmissa. WJ:n D44a on c-clipitön, mikä on plussaa verrattuna ZJ:hin. WJ:ssä jos on vari- lok akselit niin menokyky on vakionakin varsin hyvä. Huonona puolena se, että jos hajoavat niin on perhanan kalliit korjata.

Mitä noihin jarruihin tulee, niin WJ:ssä on varsinkin niissä vanhemmissa Tevesin jarruissa ollut paljon ongelmia levyjen kieroutumisen kanssa. Akebonotkin tätä tekee mutta ei yhtä herkästi. Jarrutehoon se ei käytännössä vaikuta, mutta toki täristää jarruttaessa mikä joko ärsyttää tai sitten ei. Mulla on ollut kaksi XJ:tä ja yksi ZJ, kaikissa siis samat jarrut. Kaikissa on levyt mennyt myös hieman kieroiksi ja jarruteho tosiaan ei päätä huimaa kun vähän jarruosille tullut ikää. Mutta kyllä ne pysähtymään saa kun pedaalia survoo

Ehkä mä olen vähän puolueellinen, mutta jos ZJ:tä kattoisin niin ainoa vaihtoehto käyttöpeliksi olisi 1998 5.9 Limited LX, on se vaan sen verran kivempi verrattuna noihin 5.2:siin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2012, 08:25
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuutoskone on sama kuin WJ:ssä,
Paitsi lohko on eri, ZJ/XJ/YJ/TJ:n kuutosta ei saa sopimaan WJ:n kiinnikkeisiin!!! Ja kansi on eri, vuosimallin 99/00 vaihtuu, koska tulee suorasytytys ja puolan kiinnitys ei onnistu vanhempiin kansiin...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2012, 10:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Paitsi lohko on eri, ZJ/XJ/YJ/TJ:n kuutosta ei saa sopimaan WJ:n kiinnikkeisiin!!! Ja kansi on eri, vuosimallin 99/00 vaihtuu, koska tulee suorasytytys ja puolan kiinnitys ei onnistu vanhempiin kansiin...
No, on se silti sama kone. Ei ne eri malliset tai eri paikassa olevat kiinnikkeet siitä tee eri moottoria Ja onhan tuota uutta kantta myös mm. XJ:ssä ja TJ:ssä. Ja ne ekat suorasytkäkannet '00- '01 (0331- valu) on kaikenlisäksi vielä melkoisen herkkiä murtumaan. Noilla amerikan- Joen foorumeilla on useita satoja tapauksia noista, kun vanhemmista ja uudemmista kansista ei vikaa juuri löydy, mitä nyt joskus vähän kieroutuvat.

Eli sekin puolustaa hommaamaan WJ:n kasikoneella eikä kuutosella, vaikka niissä kaseissakin jotain pieniä alkupään ongelmia oli
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.02.2012, 11:02
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Thumbs up

Voisitko JAMANT laittaa kokemusperäisen listauksen yleisimmistä vioista 4,7 koneellisissa WJ:ssä ja sitähän voisi ehkä verrata ZJ:n vikalistaan
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jeep cherokee kokemuksia fj40 mörö Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2011 20:14
kokemuksia grand cherokee 3.1 d v99-03?? höpöhöpö Tekniikka & Jutustelu 5 08.07.2011 22:51
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 1 20.01.2009 18:13
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 11:46 (GMT +2).