Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 01.02.2012, 12:20
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Huonosti oli kuulemma kestänyt, noi ketjuthan on kiinni rungossa.
Parempi olis varmaan akselissa, että joustaa mukana.
Tossa videossa ajetaan aika varovasti. Tarkoitus olis et ne pysyis mukana vähän vauhdikkaammassa menossa.

Jotain tän tapaista olis hakusessa. Jääneekö haaveeksi.
Ainakin puuttuu oma laskettelurinne..
http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 01.02.2012, 12:41
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

OT mut en ymmärrä miks youtube on täynnä videoita joissa kuvaaja kävelee.
ärsyttävän epäselvää kuvaa tulee
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 01.02.2012, 20:53
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

mattracksin teloissa on ympäripyörähtäminen estetty semmosel kumijoustosysteemil mistä menee tanko takatelassa alatukivarren pultin alle ja edessä yläpallo ja raidetangonpään kiinnityksiin.. näin siis noissa omissa mönkkärin teloissa.. ja maastoajelut kannattaa unohtaa ennenkuin estää tuon ympäripyörähtämisen..

hinnat on tosin vähän erilaiset, nuo omat mönkkärin telat maksaa melkei 7k€..

ps. nopeudesta vielä sen verran et noil omil mönkkäriteloil on ajettu mittarin mukaa 107(suitsan nopeusrajoitettu) tosin todellinen jossai n.75km/h
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 02.02.2012, 08:08
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Olisko kuvaa mönkkärin stopparisysteemeistä.

Eilisiä ketjuvirityksiä, näyttää kovasti minun silmään ettei kestä.
Mikähän on heikoin lenkki, kiinnitys alatukivarteen vai kiinnitys teloihin pitkillä puikoilla?


Taakse koitan tehdä lattaraudan jarrusatulan pulttien alle, ja siihen ketjut kiinni.



Värkin leveys oli 215 cm.


Loppuun hymiö hiihtoretken jälkeen, oli vähän parta huurussa.

Viimeksi muokannut luppakorva : 02.02.2012 08:54
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 02.02.2012, 08:17
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Eilisiä ketjuvirityksiä, näyttää kovasti minun silmään ettei kestä.
Mikähän on heikoin lenkki, kiinnitys alatukivarteen vai kiinnitys teloihin pitkillä puikoilla?
Varmaan noi pitkät puikot on lujilla. Eikös tohon "tukirullien telin" akselinpäähän sais lattaraudan mutterin alle ja siitä ketju tonne tukivarteen. Pitäis olla aikapaljo kestävämpi. Ja muovitettu vaijeri vois olla sivistyneenpi ku ketju, ei kilkattais eikä vois jäädä silleen solmuun niinku tommonen löysä vapaana hummaileva ketju voi tehä..
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 02.02.2012, 10:37
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Tai tohon tukirullien telin päähän lattarauta joka hitsataan nykyiseen puikkoon kiinni.
Silleen tulis vielä kestävämpi.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 02.02.2012, 10:58
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Tukirullien akseli on samaa kokoa kun noi puikot, ja ajattelin etten viitsi tukea niihin, ettei ne menis kieroksi. Täytää tehdä vaikka neliöpalkista joku tukevampi kiinnitys teloihin sitten, kun vähän näkee millaisia rasituksia noihin stoppareihin tulee. Nyt varmaan sulakkeena toimii M8 pultti, millä ketjut on kiinni tukivarteen hitsatussa raidentangon pätkässä.
Raudat taas tähänkin hommaan kerätään tallin lattialta.
Ketjua laitoin lähinnä helppouden takia, voisihan siihenkin letkun pujoittaa päälle.
Tarkoituksena on joku iskariviritys kumminkin kehitellä, kun vähän pääsee hajulle, että millainen sen pitäis olla.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 02.02.2012, 11:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

eipä taida kestää....


Siis tuo ketjohan on noin 10cm päässä tuosta pyörähdyspisteestä.

ja nuo tikut vääntyy helposti.

Olisko sinulla mahdollista tehdä vaikkapa noiden pallonivelten kiinnityspulttien ja jarrusatulan pulttien alle "teline/kypärä", josta sitten lähtis torni alaspäin, noiden
telipulttien korkeudelle asti telan sisään.
ja siitä sitten kettingit/sinkit noihin telin pultteihin.

Ja taakse sitten hitsaamalla akseliin samanlainen torni, ja ketjut/sinkit samoin kuin edessä.

p.s ja sitten jos esim. jäällä ajat, ja suttijarrutuksella päästät tökkäämään esim jääkamiin, niin silloin todennäköisesti tulee romua.....
(nostaa telan rajoitinkettingin varaan, ja silloin vääntövarsi napaa vastaan
on jo yhtä suuri kuin 50" renkaalla, mutta säde niin pieni ettei lähde nousemaan yli, ja jarruthan vastaa 20" rengasta (tuplasti tehokkaammat kuin vakiossa...)
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 02.02.2012, 11:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Nyt ois näköjään paketti myynnissä:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93649
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 02.02.2012, 11:23
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Saisiko siihen tueksi askarreltua vaikka kallistuksen vakaajasta jotkut vääntö raudat? Voisi olla toimiva kun joustaisi, ja offareilta niitä löytyy ylimääräisinä kumminkin.

Miten nuo telat käyttäytyy jarruttaessa, pyrkivätkö kuin hanakasti kääntyy alle?
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 02.02.2012, 13:32
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Hyviä huomioita.
Eteen jos kiinnittää jarrusatulankiinnikkeisiin ja pallonivelen kiinnikkeisiin menee ohjaus jumiin.
Pelkästään satulan pultteihin on aika vaikea tehdä kestävää kiinnikettä.
Jousto on hyväksi, mutta pitää saada rajoitettua liikerata.
Jotenkin tuntuu tyhmältä tehdä jotain karahkaa alaspäin, mutta kiinnitys pitää tosiaan saada kohtuullisen etäisyyden päähän akselin keskikohdasta.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 02.02.2012, 13:49
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Mikäköhän noitten reitattu "tehonkesto" on ? Mielenkiintoset värkit.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 02.02.2012, 16:09
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Mites ois iskun vaimentimet ja tosi pehmeät kynäjouset telan molemmin puolin? Tosin niille olisi varmaan ihan hyvä tehdä akseliin tukivarret. Jos autolla ajetaan renkaidenkin kanssa niin sitten ehkä pultilla kiinni olevaa mallia ja laipat akseliin niille.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 02.02.2012, 23:51
kuosma kuosma ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.12.05
Sijainti: joutsa
Viestit: 19
Perusasetus

laitoin viime talvena mattracksille mailia että talvitelat tänne ja sassiin.tuli paluu postissa kustannus arvio,lentorahtina suomeen noin 32500 euroa.EI tullut sitten tilattua vielä.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 06.02.2012, 13:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Mites nää telat jakselee, onko viikonloppuna tullut testiajoja tai uusia kuvia tai muuta ihmeteltävää?!
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 06.02.2012, 22:00
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

No miksei sitä voi vaan ratkaista, kuten Toyota on orkkiksena asian hoitanut eli astinlautojen päihin pyöreät profiilit ja etu- ja takapuolille putket rungosta eli toisinsanoen telojen rajoittajina sulavamuotoiset raudat joka puolella mihin pääsee osumaan ja tavallaan laahaa sitä vasten sit jyrkissä noisuissa ja väännöissä.

En usko et kukaan perkeleen hullu noilla kuitenkaan sitä 80 km/h ajaa tuolla ummella, kun ei tiedä mitä sen hangen alla on.

Ite ainakin tykkään noissa just siitä, et voi ajaa hiljaa ummella ja kattella rauhassa mihin mennään ilman sitä kumien kanssa yleensä tapahtuvaa umpihanki ees taas hinkkaamista.

Tulipa taas ekan kerran 2 vuoteen ruuvattua noi omatkin alle ja kivaa oli, tietysti ton kehä3 ajelun olis voinu jättää poiskin, mut kun on hyvät ajaa tielläkin, niin miksei.

Mullahan noissa renkaat on kumia ja tekee hieman tasasemmat ajeltavat kuin noi kovilla rullilla olevat.

Turhakkeethan noi on, mutta puhkesi tossa La mökkireissulla yks 37" wrangleri kyljestä motarilla joten samalla kun vaihtaa toiset kumit alle niin tuli noi vastaan tallista.

Ja noistahan on tosiaan tehtaan paperit et saa ajaa 80 km/h maantiellä.

Korkeus on sama kuin olis 38" kumit alla vaikka näyttävätkin matalilta.

Näähän on 1300mm pitkät eli ei kaadu alle ihan helposti.

Tuo sovitelaippa joka noissa on on syvyydeltään 57mm tasosta tasoon eli napalukko ei mahu, piti taas laittaa umpilaipat eteen, parista millistä on kiinni.

Itellä on siis siellä 38mm spacerit ja sit toi laippa, jossa tela on kiinni, laippa on 6mm kamasta prässätty kuppi, jossa pinnapultit ulkokehällä, nää kun on alunperin 90-sarjalaisen, jossa napaulkonema huomattavasti pienempi, niin tarvii noi spacerit väliin vielä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	CIMG3108.jpg‎
Views:	1534
Size:	91,3 Kt
ID:	24767   Click image for larger version

Name:	CIMG3109.jpg‎
Views:	1123
Size:	90,1 Kt
ID:	24768   Click image for larger version

Name:	CIMG3113.jpg‎
Views:	1129
Size:	93,0 Kt
ID:	24769   Click image for larger version

Name:	CIMG3115.jpg‎
Views:	1103
Size:	93,8 Kt
ID:	24770  

Viimeksi muokannut bj45lava : 06.02.2012 22:13
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 07.02.2012, 08:46
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Onpa vähän eritasoiset noi edelliset telat.

Minä olin viikonloppuna viin haku retkellä, niin jäi muut hommat.


Eilen jatkui asennukset.
Tallikin oli livahtanut pakkaselle, mutta sehän vaan lisää työtahtia.


Takana ketjut on kiinni jarrusatulan pulttien alla olevassa lattaraudassa.


Sitten kun sai noi ketjut viriteltyä, pystyi pyörittään teloja nosturilla. Melkoista vemputusta oli ainakin etuteloissa, minkä huomasi kyllä ajossakin. Vaatii varmaan purkamisen ja sorvilla suoristamisen, että pyöris nätisti. Kurkkasin suojalapun alle, josko siellä näkyis jotain outoa. Laakerointi on näköjään tavallisilla kuulalaakereilla.
Tässä näkyy yksi esimerkki kiinailmiöstä. Suojalätkän kiinnitystä varten on telarungossa kierteet, mutta asentaja on laittanut vaan ruuvella.
Insinöörit suunnittelee, tai kopio ihan hyvin, mutta tuotanto tekee sutta.


Ulkoposeerauksia.






Testi ajelua tuli muutama kilometri lisää. Ajelin lähinnä kynnöspellolla ja tiellä, ei siis mitään crossia vielä.
Heikoinpana lenkkinä toppareissa näyttäis olevan noi tangot, mitkä taipui reilusti.
Tota BJ-lavan ehdottamaa rungossa kiinni olevaa kiinteää putkitoppariakin on mietitty. Ainakin edessä tuntuis sekin vähän vaikealta.


Seuraavaksi ajattelin tehdä pyöreästä putkesta teloihin kiinteästi tuet, mihin sais ketjut tai iskarit vähän tukevammin kiinni.

Viimeksi muokannut luppakorva : 07.02.2012 10:17
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 07.02.2012, 17:06
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Niin etupäässä toyota on hoitanut sen semmosella vinolla putkella rungosta sinne suurinpiirtein puskurin yläkulmaan, tietysti vino osuma on pahinta.

Toki kun järjellä noiden kanssa ajelee ja ylittää ojat jne suoraan ei ongelmia tule, mut ehdottomasti ainakin takapäähän helpoin tehdä toi rajoitus vaan putkilla rungosta.

Mullahan ei ole tossa nyt mitään rajoja, mut toi 130 pituus hieman tasoittaa kallisteluja, itellä ei oo koskaan tullu muutenkaan rajat vastaan vaik on jo silloin 2 vuotta sitten ajettu parimetrisiä kasoja jne yli ja penkkaa päin työntäessä toi menee vain läpi, eikä pyri kaatumaan.

Monellehan ei ole ihan selvää et nää ei tee samaa mitä rengas tekee eli tässähän auton alle vaan työnnetään mattoa tasaisella syötöllä, tavallaan siis sama kuin seisoisit rullaportaissa päinvastoin, ei uppoa eikä sudi tuolla ummella, kasoihin noustessa on syytä olla lukot molemmissa päissä

Muutenkin etupään lukko rajoittaa noiden allekaatumista kun kaikki pyörii samaa vauhtia vedolla eikä kuten esim lukottomassa autossa pahimmassa tapauksessa 2 telaa työnnetään hangessa noiden 2 muun voimin.

Ton takia noi ei ole bj:n alla eli lukot syytä olla ainakin takana ja edessäkin lähes pakollinen.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 07.02.2012, 17:27
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Lukkojen tarpeellisuutta / pakollisuutta, pitikin kysellä. Pajeron akseleista lukot puuttuu ja tuntui, että niitä tarvitsisi.
Pidemmät telat on varmaan aikalailla paremmat pysymään oikeassa asennossa.
Kuinka raskas on käännellä? Näillä teloilla ei oikein paikallaan kovalla alustalla viitti käännellä. Liikkeellä kääntyy yllättävänkin hyvin.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 07.02.2012, 19:14
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Ja noistahan on tosiaan tehtaan paperit et saa ajaa 80 km/h maantiellä.
Kuinkas tuo talvikäyttö, löytyykö telasta teksti M+S?

Melko härskin näköinen ilmestys on tien päällä.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 07.02.2012, 19:29
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Lukkojen tarpeellisuutta / pakollisuutta, pitikin kysellä. Pajeron akseleista lukot puuttuu ja tuntui, että niitä tarvitsisi.
Pidemmät telat on varmaan aikalailla paremmat pysymään oikeassa asennossa.
Kuinka raskas on käännellä? Näillä teloilla ei oikein paikallaan kovalla alustalla viitti käännellä. Liikkeellä kääntyy yllättävänkin hyvin.
On siellä takana lukko, siis 92-uudemmissa, edestä puuttuu kylläkin.

Edit. siis näin ainakin kaikissa UUTENA Suomeen tuoduissa, sulla vissiin toi joku ulkomaan-malli...??

Viimeksi muokannut Super_Select : 07.02.2012 19:35
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 07.02.2012, 19:42
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Joo ei käänny paikallaan ollenkaan ja onkin kielletty ohjeissa, mut sit kun rullaa niin samaa tasoa renkaiden kanssa.

Ja tosiaan noi ei kiiku niin paljoa, kun on hieman matalammat ja pidemmät, kaikenkaikkiaan ihan asialliset ajaa tien päällä 70 km/h, tosin mitarivirhe on exponentiaalinen eli 40=60, 50=90, 70=130.

Toisinsanoen eilen matka järvenpäästä myyrmäkeen n:40 km edestakaisin toi mittariin 136,9 km yhteensä, täytyy ottaa varmaan vaijeri irti, vielä kun on siellä vaijerin välissä se 35" renkaille kuuluva muuntopala mittarivirheeseen niin kertaantuu oikeen kunnolla.

Umpilukoilla ajetaessa ummella ihan normaali eli ei vastusta ollenkaan ja edelleen lukot kaikki päällä noi ei periaatteessa voi kaatua alle, kun mattoa syötetään samalla nopeudella joka kulman alle. No tietty jos ajat 60 km/h johonkin kantoon niin asia on eri mut sitä ei mikään rajoitinkaan kestä.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 08.02.2012, 13:14
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Toisinsanoen eilen matka järvenpäästä myyrmäkeen n:40 km edestakaisin toi mittariin 136,9 km yhteensä, täytyy ottaa varmaan vaijeri irti, vielä kun on siellä vaijerin välissä se 35" renkaille kuuluva muuntopala mittarivirheeseen niin kertaantuu oikeen kunnolla.
.
Mitäs "miliisi" sanoo jos tapaa teloilla tieltä ajelemassa?

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 08.02.2012, 15:20
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Kyllä ne kaksi kertaa tossa kylällä tavattiin, eikä sanomista näyttänyt olevan tai sit ei vaan kiinnostanut, edelleen noita ei ole missään erikseen kielletty.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 08.02.2012, 17:26
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Talking

Leimalle noilla kai kuitenkin on turha lähteä : )
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kuvia&kokemuksia auroista, puskulevyistä ym. lisälaitteista maasturissa santikko Tekniikka & Jutustelu 723 25.01.2023 11:52
Kenellä pienimmät renkaat maasturissa? Pauli Chit-Chat 49 19.10.2012 08:44
kellä valmetin kone nokalla MAASTURISSA savu Chit-Chat 24 11.01.2011 23:38
Pitääkö maasturissa olla jäykät tulpan johdot? Bruno Tekniikka & Jutustelu 12 17.01.2007 18:32
auraus/haritus maasturissa. Joukka Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2005 12:21


Sivu luotu: 15:35 (GMT +2).