Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2012, 08:08
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Olisko kuvaa mönkkärin stopparisysteemeistä.

Eilisiä ketjuvirityksiä, näyttää kovasti minun silmään ettei kestä.
Mikähän on heikoin lenkki, kiinnitys alatukivarteen vai kiinnitys teloihin pitkillä puikoilla?


Taakse koitan tehdä lattaraudan jarrusatulan pulttien alle, ja siihen ketjut kiinni.



Värkin leveys oli 215 cm.


Loppuun hymiö hiihtoretken jälkeen, oli vähän parta huurussa.


Viimeksi muokannut luppakorva : 02.02.2012 08:54
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2012, 08:17
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Eilisiä ketjuvirityksiä, näyttää kovasti minun silmään ettei kestä.
Mikähän on heikoin lenkki, kiinnitys alatukivarteen vai kiinnitys teloihin pitkillä puikoilla?
Varmaan noi pitkät puikot on lujilla. Eikös tohon "tukirullien telin" akselinpäähän sais lattaraudan mutterin alle ja siitä ketju tonne tukivarteen. Pitäis olla aikapaljo kestävämpi. Ja muovitettu vaijeri vois olla sivistyneenpi ku ketju, ei kilkattais eikä vois jäädä silleen solmuun niinku tommonen löysä vapaana hummaileva ketju voi tehä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2012, 10:37
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Tai tohon tukirullien telin päähän lattarauta joka hitsataan nykyiseen puikkoon kiinni.
Silleen tulis vielä kestävämpi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2012, 10:58
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Tukirullien akseli on samaa kokoa kun noi puikot, ja ajattelin etten viitsi tukea niihin, ettei ne menis kieroksi. Täytää tehdä vaikka neliöpalkista joku tukevampi kiinnitys teloihin sitten, kun vähän näkee millaisia rasituksia noihin stoppareihin tulee. Nyt varmaan sulakkeena toimii M8 pultti, millä ketjut on kiinni tukivarteen hitsatussa raidentangon pätkässä.
Raudat taas tähänkin hommaan kerätään tallin lattialta.
Ketjua laitoin lähinnä helppouden takia, voisihan siihenkin letkun pujoittaa päälle.
Tarkoituksena on joku iskariviritys kumminkin kehitellä, kun vähän pääsee hajulle, että millainen sen pitäis olla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2012, 11:23
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Saisiko siihen tueksi askarreltua vaikka kallistuksen vakaajasta jotkut vääntö raudat? Voisi olla toimiva kun joustaisi, ja offareilta niitä löytyy ylimääräisinä kumminkin.

Miten nuo telat käyttäytyy jarruttaessa, pyrkivätkö kuin hanakasti kääntyy alle?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2012, 13:32
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Hyviä huomioita.
Eteen jos kiinnittää jarrusatulankiinnikkeisiin ja pallonivelen kiinnikkeisiin menee ohjaus jumiin.
Pelkästään satulan pultteihin on aika vaikea tehdä kestävää kiinnikettä.
Jousto on hyväksi, mutta pitää saada rajoitettua liikerata.
Jotenkin tuntuu tyhmältä tehdä jotain karahkaa alaspäin, mutta kiinnitys pitää tosiaan saada kohtuullisen etäisyyden päähän akselin keskikohdasta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2012, 13:49
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Mikäköhän noitten reitattu "tehonkesto" on ? Mielenkiintoset värkit.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2012, 11:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

eipä taida kestää....


Siis tuo ketjohan on noin 10cm päässä tuosta pyörähdyspisteestä.

ja nuo tikut vääntyy helposti.

Olisko sinulla mahdollista tehdä vaikkapa noiden pallonivelten kiinnityspulttien ja jarrusatulan pulttien alle "teline/kypärä", josta sitten lähtis torni alaspäin, noiden
telipulttien korkeudelle asti telan sisään.
ja siitä sitten kettingit/sinkit noihin telin pultteihin.

Ja taakse sitten hitsaamalla akseliin samanlainen torni, ja ketjut/sinkit samoin kuin edessä.

p.s ja sitten jos esim. jäällä ajat, ja suttijarrutuksella päästät tökkäämään esim jääkamiin, niin silloin todennäköisesti tulee romua.....
(nostaa telan rajoitinkettingin varaan, ja silloin vääntövarsi napaa vastaan
on jo yhtä suuri kuin 50" renkaalla, mutta säde niin pieni ettei lähde nousemaan yli, ja jarruthan vastaa 20" rengasta (tuplasti tehokkaammat kuin vakiossa...)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.02.2012, 00:39
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Olisko kuvaa mönkkärin stopparisysteemeistä.
pitää yrittää ruuvailla nuo mönkkärin alle viikon sisällä ni samal ottaa niit kuvia..
kattelin noita ketjuviritelmiä niin eniten tökkäs silmään tuo et ei oo mitään joustoo eli terävä isku tulee suoraan jos keinahtaa tela, saattaa pakkasessa metalli tykätä vähemmin
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.02.2012, 08:01
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Lauantaina virittelin iskarit stoppareiksi, ainakin sulakkeen paikka muuttui.
Kaksi iskaria meni samana päivänä poikki.
Tässä videon pätkä iskarin pettämisen jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=dsisP4LL8h8

Kuvailin incar videoo ajeluista laitan niitä näkyviin sitte, kun saan ladattua.

Hi-Liftin olis voinut jättää kuvausmatkalla pois kyydistä, pitää kivaa kolkatusta.
http://www.youtube.com/watch?v=gZBey...eature=related

Viimeksi muokannut luppakorva : 13.02.2012 17:54
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.02.2012, 07:43
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Viikonlopulta pari kuvaa.
Pakkaslunta pellolla reilu 40 cm telat uppoo jotain 20 cm.
Etenee ihan vaivattomasti.


Tässä näkyy vähän iskarin kiinnityksiä. Telan runkoon on hitsattu putkesta tommoinen kehikko, mihin saa iskarin kiinni. Auton pää on edessä jarrusatulan alapultin ja alapallonivelen alla, eli kääntyilee ohjauksen mukana. Just niinkuin joku aikaisemmin neuvoi.


Takana auton puoleinen kiinnike on jarrusatulan pulttien alla.


Toinen takatela tykkää tiukoissa paikoissa hyppiä vetorattaalta yli, täytyy tutkia mikä sitä oikein vaivaa..

Viimeksi muokannut luppakorva : 21.02.2012 08:47
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.03.2012, 10:03
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Eilen oli pienet pelastus talkoot, kun putos tosta padolta värkki kallelleen lammikkoon.
Vähän aikaa siinä runnuttelin edestakaisin, niin petti jää toiselta puolelta ja tuli jo kiire kömpiä autosta ulos. Värkki nosteltiin kuiville traktorin etukuormaajalla, mutta yksi tela jäi lampeen. Meni tosta akseli poikki, eli jäi vain vetoratas autoon kiinni.
Ei se nyt ihan itekseen mennyt, mutta olisi luullut että joko muu paikka antautuu ensin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2012, 11:07
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Ei tässä katkenneen akselin kuvat kiinnosta, vaan se padolta putoamiskuva

Eli nyt kun se on rikki, niin saatko korjattua ennen Punkan ajoja??
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.03.2012, 12:30
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Valitettavasti ei ollu kuvausvehkeitä. Eikä oikein tainnut kiinnostaakaan siinä kohtaa.

Hyvännäköistä työn jälkeä paljastuu, kun vähän purkaa.
Akseli pitäis olla mutterilla kiinni, mutta kiinalaiset on nähnyt viksummaksi laittaa jollain hitsin tapaisella. Mutteri oli siinä sitten hitsien päällä, myös hepattuna kiinni.


Ei taida Punkalle onnistua, lähinnä sen takia kun muita kiireitä. Eiköhän ton akselin joku sorvari tee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kuvia&kokemuksia auroista, puskulevyistä ym. lisälaitteista maasturissa santikko Tekniikka & Jutustelu 723 25.01.2023 11:52
Kenellä pienimmät renkaat maasturissa? Pauli Chit-Chat 49 19.10.2012 08:44
kellä valmetin kone nokalla MAASTURISSA savu Chit-Chat 24 11.01.2011 23:38
Pitääkö maasturissa olla jäykät tulpan johdot? Bruno Tekniikka & Jutustelu 12 17.01.2007 18:32
auraus/haritus maasturissa. Joukka Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2005 12:21


Sivu luotu: 15:21 (GMT +2).